auto focus

Discussies over ons favoriete merk
danny47

auto focus

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 8:38 pm

Nou, ik denk dat nu alles defect is, de auto focus doet het niet meer en de servomotor maakt lawaai, maar doet niets meer, het is nu helemaal afgelopen denk ik, iemand die dit herkent?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 17 2008 9:01 pm

Auto focus? Dit gaat over je Ford Focus? :?

Even wat duidelijker graag. Je objectief (Sigma 18-200) maakt herrie en de AF is stuk? Heb je een ander objectief geprobeerd op je camera (D80)? Heb je een andere camera geprobeerd op je objectief?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 9:22 pm

haha, leuk hoor, de AF dan, de camera stelt niet meer scherp en in de lens hoor ik de servo lopen, maar doet niets meer, ik ben toch al niet erg blij meer met de camera, ik maar 1 camera en maar 1 lens, dus ik heb verder niets kunnen proberen

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za mei 17 2008 9:44 pm

Uit je andere topic hab ik begrepen dat alles net twee weken oud is? In dat geval zou ik a.s. maandag naar de winkel gaan en nieuwe spullen eisen. Dit mag toch niet na krap 2 weken?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mei 17 2008 9:45 pm

Ken je mensen in de buurt die ook een Nikon DSLR hebben? Dan kan je in ieder geval even kijken waar het aan ligt. Ik gok het objectief, maar dan weet je het zeker...

Hoezo ben je trouwens niet blij met je D80? Al is dat niet het onderwerp van dit draadje, het is toch wel boeiend; je hoort dat niet vaak namelijk!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 9:50 pm

Hoe bedoel je dat je het boeiend vind? en niet vaak hoort?
ik hoor hier toch wel een hoop negatieve geluiden over Nikon in het algemeen namelijk.

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 9:53 pm

en nee ik heb helaas geen kennissen die ook een Nikon hebben,
ik hoop dat de zaak coulant is en het spul zou willen omruilen

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » za mei 17 2008 9:55 pm

danny47 schreef:ik hoor hier toch wel een hoop negatieve geluiden over Nikon in het algemeen namelijk.
ik niet.

ik zou gewoon teruggaan naar de winkel, is een gevalletje garantie.

ajuus
emiel

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 10:01 pm

euhh, moet je het draadje over "accu leeg" maar eens volgen, daar word ik persoonlijk niet zo blij van hoor, of ben ik te pessimistisch?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

waar woont jouw huis?

Bericht door George Fennes » za mei 17 2008 10:06 pm

Hallo Danny,

Het is natuurlijk uitermate vervelend dat je zo'n pech heb met je pas verworven bezit.
Misschien woont er wel een clublid bij jou in de buurt, dan kunnen jullie er samen misschien uitkomen wat de oorzaak is.
Als je aangeeft in welke plaats je woont, krijg je vast wel een reactie.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 10:09 pm

en waarom ik niet zo blij ben met mijn D80 komt omdat ik teleurgesteld ben in de kwaliteit van de camera, niet in de foto's die hij maakt, maar dat probleem van die accu komt niet uit de lucht vallen, dat speelt blijkbaar al heel lang en dat had Nikon allang op moeten lossen, zelfs bij camera's van 3000,- dollar zoals uit het filmpje blijkt, dat mag gewoon niet voorkomen, ze maken toch niet voor het eerst camera's, en als er een ontwikkelfout in zit en dat mag, moet je erkennen en oplossen, zo hoor je dat mijns inziens te doen. Dat nu de camera helemaal defect is, is natuurlijk domme pech, maar kan het even niet meer hebben dan

evertfoto

Bericht door evertfoto » za mei 17 2008 10:13 pm

Waar is deze camera gekocht? Als het een fabricagefout is heb je zonder meer recht op een correkte afhandeling. En ik vind je inderdaad iets te pessimistisch over het merk Nikon. Ook bij andere merken gebeuren dit soort dingen.

danny47

Bericht door danny47 » za mei 17 2008 10:17 pm

kamera express, nu op dit moment doet niets het meer, ook geeft hij meteen na een volgeladen accu aan dat hij leeg is, excuus dat ik iets te negatief bent, maar misschien snap je het ook een heel klein beetje dat ik baal

Rogier

Bericht door Rogier » za mei 17 2008 10:20 pm

Heb je de lens al van de camera af gehaald en er opnieuw opgezet? Zit er een AF/MF knop op de lens? Zo ja, haal die even een paar keer heen en weer en zorg dat ie goed op AF staat.

Persoonlijk vind ik dat je wel heel snel teleurgesteld bent. Probeer eerst eens of alles wel goed vast zit en in de juiste stand staat. Meestal vallen dit soort problemen uiteindelijk erg mee en blijkt het aan iets kleins te liggen.

GdP

Bericht door GdP » za mei 17 2008 11:58 pm

AF-koppelingspalletje van de AF-motor niet goed terechtgekomen in het AF-koppelingsgaatje van het objectief?
Heel voorzichtig de ring voor de afstandsinstelling op het objectief heen en weer bewegen, tot je het palletje in het betreffende gaatje hoort klikken.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”