Konijenberg... wat is er aan de hand. ...

Discussies over ons favoriete merk
JOEB

Konijenberg... wat is er aan de hand. ...

Bericht door JOEB » za mar 08 2008 11:11 pm

Het had zo mooi kunnen zijn… ik had nu met m’n d300 met grip en sb 800 kunnen spelen…(toch en dikke 2K euri...)
Kom ik daar vandaag, bankrekening op niveau…, site gecontroleerd op voorraad etc… en wat gebeurde er..

Ik moest een uur wachten, ik kreeg een schofferende prijs voor mijn oude objectief wat op een nog veel schofferende manier gebracht werd, er werd me een camera zonder batterijen e.d. in de handen gedrukt, ik kreeg geen tips, advies of wat dan ook en blijkt nadat de koop gesloten is (en dat is ook een emotionele beslissing, ik koop geen camera per dag…) de spullen al verkocht zijn aan een internetklant (!) en krijg bovendien nog woorden en een blik naar m’n hoofd of ik achterlijk ben.

Wat is er aan de hand met Konijnenberg? Ik was juist zo tevreden over hun uitleg, service, probeer het maar even uit… loop maar even naar buiten om te kijken…etc en nu (nadat ik er de laatste jaren toch behoorlijk wat heen gebracht heb) wordt je op deze wijze behandeld… ik stond dus echt al met de spullen in de hand bij de kassa!!

Ik denk dat het iets te goed gaat met de firma en dat ze vergeten dat een reputatie opbouwen lang duurt maar een reputatie afbreken snel gaat. :evil:

Ik heb er nu maar één bij een dozenschuiver besteld… (wachten tot dinsdag dan maar....) :wink:

Wie heeft zelfde of juist andere ervaringen???...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mar 08 2008 11:18 pm

Was het heel druk? Lullige ervaring, heb je er wat van gezegd?

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za mar 08 2008 11:25 pm

Ik heb twee weken geleden een D300 met grip daar besteld. Per telefoon en fax. Moest een aantal keer bellen. De ervaringen verschilden enorm: de ene keer werd ik vriendelijk te woord gestaan en deed de verkoper echt zijn best om mij zo goed mogelijk te helpen; een dag later kreeg ik een sacherijnige en geïrriteerde verkoper aan de lijn voor wie iedere moeite teveel was. (Daar kunnen we niet aan beginnen. Nee, ik kan niet even wachten want ik heb meer te doen. Etc) Ik heb diverse keren op punt gestaan om de hoorn op de haak te gooien.
Ik had toen hetzelfde gevoel: het succes groeit ze boven het hoofd.
Bezoek aan de winkel heb ik steeds als erg positief ervaren. Veel tijd, goede service, goed advies; en koffie. Maar ik ben nog nooit op zaterdag geweest. Misschien scheelt dat qua drukte enzo.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

JOEB

Bericht door JOEB » za mar 08 2008 11:31 pm

Het was lekker druk en ach ik verveel me niet zo gauw in een dergelijke winkel :)
Dat wachten vond ik niet zo'n probleem.
Het is toch onbestaanbaar dat ze je zo slecht helpen... wat is er beter aan de d300 tov de d100? ach wat minder ruis... wat meer pixels...
Tja da's wel een heel compacte samenvatting...

Ik heb ze vriendelijk gemeld dat ze de spullen maar moeten stoppen op een plek waar de zon niet schijnt en dat ik voor het laatst in Den Ham geweest ben.....

Uiteindelijk ben ik nog 70,- goedkoper uit....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za mar 08 2008 11:49 pm

Een uur wachten kunnen ze daar ook niks aan doen. Druk is druk.
Onvriendelijke verkoper heb ik daar nog niet meegemaakt. Maar ik ben daar ook niet elke maand. Is toch al wel een half jaar geleden dat ik daar was.
Dat ze geen stroom in een democamera hebben is op z'n minst gezegd slordig.
De rest van het verhaal snap ik niet. Voordat ze je naar de kassa sturen met spullen kijken ze altijd of ze op voorraad zijn en volgens de site is de D300 nog steeds op voorraad. En als je 't spul in handen hebt dan mogen ze 't niet meer aan een ander verkopen, zelfs al heb je 't nog niet betaald. Bij zoiets moet je op z'n minst naar de bedrijfsleider vragen.
Ik heb er nog nooit iets ingeruild, maar ik kan me voorstellen dat een prijs al gauw tegenvalt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo mar 09 2008 12:01 am

Ik heb er ook niet zulke geweldige ervaringen. Toen ik mijn D200 daar bestelde zeiden ze dat hij binnen 3 dagen weer op voorraad zou zijn en dat werden 3 weken en nog geen camera. Uiteindelijk heb ik hem toe maar ergens anders besteld.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

GdP

Bericht door GdP » zo mar 09 2008 12:25 am

Gewoon een waardeloos konijn. :mrgreen:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo mar 09 2008 4:35 am

Ik ben er ooit één keer geweest, in de vestiging Turnhout om toen de 17-55mm f2.8 en de Tokina 12-24mm f4 te kopen, toch ook geen kleine uitgave samen.
Werd er erg onvriendelijk behandeld en op een manier van betaal nu maar en snel tot ziens.
Heb toen ook ter plekke besloten niet op deze manier behandeld te willen worden en heb de dozen laten staan en heb ze hier bij ons in het dorp gekocht bij de plaatselijke fotoboer.
Mij zien ze er nooit meer.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo mar 09 2008 8:01 am

misschien is dit toepasselijk....

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » zo mar 09 2008 8:44 am

Ik heb niet echt slechte ervaringen met 'Konijn', maar ik ben er wel van overtuigt, dat niet elke verkoper daar genoeg kennis van zaken heeft. Dat heb ik in de afgelopen keren, dat ik de zaak bezocht heb, wel geconstateerd! Afgelopen vrijdag zochten de verkopers onderling met spoed iemand die ' iets meer' wist over de D3.......... :oops:
Mijn bezoek had te maken met het feit dat ik op de lijst sta voor 'De' 24-70 f2,8 en ik wou de lens,nadat ik gebeld had of er een demo was, even op mijn D300 body proberen en vergelijken met een andere lens.(Tamron 17-50 f2,8,die ikzelf bezit). Nadat ik er een 'nummertje' had getrokken werd ik vrij vlot geholpen en mij direct verteld, dat er GEEN als demo aanwezig was. :shock: Na enige twijfel, ging de verkoper even 'achter de schermen' en kwam terug met de 24-70 met als verklaring dat Nikon daar een lens had liggen voor speciale ' gelegenheden' en ik heb gelijk gevraagt of dit hier niet onder viel.......Hier had ik toch een beetje een vreemde nasmaak van. (ach, wat zeur ik toch, het gaat ook maar over zo'n 1600Euro, ik doe ook wel een beetje moeilijk...... :x )
Voor een compact-camera kan iedere verkoper zich daar prima redden, maar voor de gevorderde fotograaf heb ik vaak mijn twijfels. Ik probeer daarom ook bij een bezoek de voor mij bekende verkopers te benaderen,alhoewel dit op drukke tijden natuurlijk iets lastiger is.
De conclusie dat het verkopen daar vaak iets te gemakkelijk gaat, kan ik alleen maar bevestigen. Het is natuurlijk wel zo, dat bij de serieuze-gevorderde-fotograaf de kennis voor een aankoop wel aanwezig is voordat er een kostbare uitgave wordt gedaan. Waar het dan vaak alleen nog om gaat, is het uitproberen, want alle informatie komt al van het internet. (zo ga ik ook vaak te werk) :wink:
Maar zorg dan wel, dat de boel wat volgens welingelichte kringen op voorraad ligt, dan ook werkelijk getoond kan worden.
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

konijn voelt zich niet lekker

Bericht door George Fennes » zo mar 09 2008 9:03 am

Ik heb alleen maar positieve ervaringen bij Konijn, maar mijn laatste bezoek dateert al van een half jaar geleden.
Zou het kunnen zijn dat men nu onder veel grotere druk moet werken daar een aantal werknemers voor zich zelf zijn begonnen?
Het kan zijn dat een aantal mensen die zeer ervaren zijn en een bron van kennis zijn nu uit het bedrijf zijn weggevallen.
Dan het feit dat de ex werknemers nu regelrechte concurrenten zijn geworden, zal mogelijk de sfeer negatief beïnvloeden.
Met minder mensen en minder kennis in huis zal de werkdruk alleen maar toenemen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo mar 09 2008 9:27 am

Ik ben ook vorig jaar nog een camera wezen kopen bij de firma konijnenberg, (voor mijn broer) toen we thuis vertrokken, wist ook hij nog niet geheel zeker wat voor merk en type het wel zou gaan worden.
Hij heeft over meerdere merken en typés uitleg gekregen,
Maar eigenlijk kun je beter er voor zorgen dat je zelf al goed geinformeerd bent (Nikon Club Forum) of dergelijke, want je wilt toch niet je iets laten aanpraten door een slimme verkoper ?
De uiteindelijke beslissing moet je toch zelf nemen.
Ik kan me wel voorstellen als je bijvoorbeeld op zaterdag komt, en het is erg druk dat ze niet heééél erg lang de tijd hebben, voor alle uitleg wat zo'n camera allemaal wel in zijn menu heeft enz. enz.
Maar zelfs dan hebben ze best nog een kwartiertje de tijd voor je om voldooende informatie te verschaffen om de (juiste beslissing te kunnen nemen)

Mvg Marianne.

dragon2

Bericht door dragon2 » zo mar 09 2008 10:13 am

Ik heb eigenlijk altijd alleen maar positieve ervaringen gehad bij Konijn, ga er graag heen, vaak ook, wel lang wachten soms maar meestal heb ik geen haast en ik vermaak me idd wel daar :wink:

Meestal weet ik wel wat ik hebben moet, soms heb ik uitleg nodig, altijd goed geholpen eigenlijk. Vaak een minder gehaaste service dan bij Kamera-Express naar mijn idee.

Cameratools is ook ok, maar daar hebben ze (nog) niet alles en ik kijk graag rond, Konijn heeft gewoon zo veel staan, ook zelf prijzen op kunnen zoeken waardeer ik zeer. Cameratools lijkt wel een geduchte concurent te gaan worden als de service bij Konijn tegenvalt, ook zeker vanwege de veel handigere locatie.

Vledder

Bericht door Vledder » zo mar 09 2008 11:03 am

Ik kom al een aantal jaren bij Konijnenberg en heb nog nooit een vervelende ervaring meegemaakt, maar ik moe zeggen dat ik ook redelijk to the point ben in wat ik zoek/wil. Soms zie ik ook dat mensen zogenaamd interesse hebben en alleen maar lopen te blaten over hun hobby, dan zou ik als verkoper ook wat ongeduldig worden.

Mijn vaste verkoper is Paul en die weet wat voor uitrusting ik heb en welke interesses ik heb aangaande mijn hobby en Paul doet het altijd TOP !

Jammer als enkelen een andere ervaring hebben ! Je kunt ook feedback geven aan de betreffende verkoper, dan geef je iemand in ieder geval nog een herkansing....

hensen

Bericht door hensen » zo mar 09 2008 11:08 am

Mijn laatste ervaring (enigetijd geleden) is ook niet positief te noemen. Had op de website vernomen dat er voor 1 dag een D3 voor demo zou staan (we praten oktober 2007). Van te voren gebeld, kom ik daar is die gast weg gegaan. En dan die schaap achtige ogen van die verkoper met zo'n opmerking van ' had je eerder moeten komen'. Als of ik daar wat aan heb op zo'n moment. Ik bel toch niet voor niets zou je zeggen...

Heb ondertussen m'n D3 in Holten gekocht. Ben daarover meer dan tevreden... :D

Gesloten

Terug naar “Nikon”