D50 probleem

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
oldtimerke

D50 probleem

Bericht door oldtimerke » wo mei 14 2008 8:30 am

Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn D50. Dit toestel gebruik ik, amateuristisch, op judowedstrijden (snelheid) en op oldtimer evenementen (moet ook vlug gaan...)
Sinds enkele weken kan ik soms geen shots nemen indien de keuzeschakelaar op mijn lens op automatisch staat. Als ik overschakel naar manueel is er geen probleem.
In het menu kan ik tevens niet op de stand "autofocus" geraken.
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
JP

Pruimpit

Re: D50 probleem

Bericht door Pruimpit » wo mei 14 2008 8:54 am

oldtimerke schreef:Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn D50. Dit toestel gebruik ik, amateuristisch, op judowedstrijden (snelheid) en op oldtimer evenementen (moet ook vlug gaan...)
Sinds enkele weken kan ik soms geen shots nemen indien de keuzeschakelaar op mijn lens op automatisch staat. Als ik overschakel naar manueel is er geen probleem.
In het menu kan ik tevens niet op de stand "autofocus" geraken.
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
JP
Het knopske linksonder de bajonet-vatting van de camera misschien eerst eens op AF zetten :?:

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » wo mei 14 2008 8:55 am

Ik hoop dat je nog garantie hebt. In ieder geval terug gaan naar de winkel. En als de garantie termijn is verstreken zullen ze toch een belangrijk deel van de kosten voor hun rekening moeten nemen. Dat is wettelijk vastgelegd.

Tammo

oldtimerke

Bericht door oldtimerke » wo mei 14 2008 8:58 am

Het knopje staat op AF en de garantie is verlopen ;-(
In de winkel zeggen ze dat het mij al minimum € 200 gaat kosten om te verzenden en volledig nazicht.
Dan leg ik liever wat bij voor een andere body en neem volgende maal een andere winkel.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo mei 14 2008 9:06 am

oldtimerke schreef:Het knopje staat op AF en de garantie is verlopen ;-(
In de winkel zeggen ze dat het mij al minimum € 200 gaat kosten om te verzenden en volledig nazicht.
Dan leg ik liever wat bij voor een andere body en neem volgende maal een andere winkel.
Mooie smoes om een D3 te kopen :)

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » wo mei 14 2008 9:11 am

In Nederland is er een wettelijke regeling dat in dit geval voor een belangrijk deel de kosten door de winkelier wordt gedragen. Afhankelijk van de verwachte levensduur van de camera en hoe oud hij op dit moment is. Zou kunnen dat jij b.v. 1/5 van de kosten moet betalen en de winkelier 4/5. Volgend jaar zou dat 2/5 en 3/5 kunnen zijn.
Maar ik weet niet of België zo'n wet heeft.

Tammo

oldtimerke

Bericht door oldtimerke » wo mei 14 2008 9:13 am

Bij ons hebben we 2 jaar garantie en afhankelijk van de verkoper, zien ze wel iets door de vingers

Gerard13

Bericht door Gerard13 » wo mei 14 2008 9:42 am

Jij of de winkelier zal er ongetwijfeld al gedacht hebben, maar heb je de camera al eens gereset?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mei 14 2008 9:43 am

Pruimpit schreef:
Is voor jou alles een smoes om een D3 te kopen ???
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo mei 14 2008 9:57 am

Opgezetfan schreef:
Pruimpit schreef:
Is voor jou alles een smoes om een D3 te kopen ???
Nee, maar voor een ander misschien wel.

Rogier

Bericht door Rogier » wo mei 14 2008 11:48 am

Met welke lens gebeurt dit? En heb je andere lenzen waarmee je kunt testen of dit ook gebeurt? Ik vermoed dat dit niet zozeer in de body zit maar dat er een probleem is met de AF-schakelaar op de lens.

oldtimerke

Bericht door oldtimerke » zo mei 18 2008 5:42 pm

Gisteren en vandaag een reeks foto's genomen en deze keer zonder probleem.
Afwachten wat het volgend week-end gaat worden. Ik vrees dat ik dan met een geheugenkaart van 2MB niet ga toekomen.

Woudschim

Bericht door Woudschim » zo mei 18 2008 5:46 pm

Ik heb toen ik mijn D50 net had ook wel eens een probleem gehad met de AF, was na 10 minuten ook weer weg, en daarna heb ik er nooit last meer van gehad. Gezien mijn toen beperkte kennis zal het wel iets heel stoms zijn geweest.

Als hij weer zonder problemen werkt, niets meer aan doen tenzij hij weer hetzelfde geeft.

en 2MB?! Ik draag altijd 8 gig bij me aan geheugen. :P

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”