D50 probleem
D50 probleem
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn D50. Dit toestel gebruik ik, amateuristisch, op judowedstrijden (snelheid) en op oldtimer evenementen (moet ook vlug gaan...)
Sinds enkele weken kan ik soms geen shots nemen indien de keuzeschakelaar op mijn lens op automatisch staat. Als ik overschakel naar manueel is er geen probleem.
In het menu kan ik tevens niet op de stand "autofocus" geraken.
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
JP
Sinds enkele weken kan ik soms geen shots nemen indien de keuzeschakelaar op mijn lens op automatisch staat. Als ik overschakel naar manueel is er geen probleem.
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
JP
Re: D50 probleem
Het knopske linksonder de bajonet-vatting van de camera misschien eerst eens op AF zettenoldtimerke schreef:Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn D50. Dit toestel gebruik ik, amateuristisch, op judowedstrijden (snelheid) en op oldtimer evenementen (moet ook vlug gaan...)
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
JP

In Nederland is er een wettelijke regeling dat in dit geval voor een belangrijk deel de kosten door de winkelier wordt gedragen. Afhankelijk van de verwachte levensduur van de camera en hoe oud hij op dit moment is. Zou kunnen dat jij b.v. 1/5 van de kosten moet betalen en de winkelier 4/5. Volgend jaar zou dat 2/5 en 3/5 kunnen zijn.
Maar ik weet niet of België zo'n wet heeft.
Tammo
Maar ik weet niet of België zo'n wet heeft.
Tammo
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Is voor jou alles een smoes om een D3 te kopen ???Pruimpit schreef:Mooie smoes om een D3 te kopenoldtimerke schreef:Het knopje staat op AF en de garantie is verlopen ;-(
In de winkel zeggen ze dat het mij al minimum € 200 gaat kosten om te verzenden en volledig nazicht.
Dan leg ik liever wat bij voor een andere body en neem volgende maal een andere winkel.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, maar voor een ander misschien wel.Opgezetfan schreef:Is voor jou alles een smoes om een D3 te kopen ???Pruimpit schreef:Mooie smoes om een D3 te kopenoldtimerke schreef:Het knopje staat op AF en de garantie is verlopen ;-(
In de winkel zeggen ze dat het mij al minimum € 200 gaat kosten om te verzenden en volledig nazicht.
Dan leg ik liever wat bij voor een andere body en neem volgende maal een andere winkel.
Ik heb toen ik mijn D50 net had ook wel eens een probleem gehad met de AF, was na 10 minuten ook weer weg, en daarna heb ik er nooit last meer van gehad. Gezien mijn toen beperkte kennis zal het wel iets heel stoms zijn geweest.
Als hij weer zonder problemen werkt, niets meer aan doen tenzij hij weer hetzelfde geeft.
en 2MB?! Ik draag altijd 8 gig bij me aan geheugen.
Als hij weer zonder problemen werkt, niets meer aan doen tenzij hij weer hetzelfde geeft.
en 2MB?! Ik draag altijd 8 gig bij me aan geheugen.