Canon 5D Mark II

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do sep 18 2008 5:48 pm

Jij wint hoor!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JerryBig » do sep 18 2008 6:33 pm

Interessant toch altijd die discussies over Cannot.
Wanneer je op zgn "neutrale" fora of blogs kom, valt het me de laatste dagen op, dat sommige Canon gebruikers aardig in hun rats zaten omdat Canon achterbleef bij Nikon. De D3 die beter was dan de 1D op gebied van ruis en omarmt werd door de persfotografen, de D300 vergelijkbaar verhaal, toen nog eens de D700 en nu recent de D90. Canon stelde daar alleen een 1000D :oops: , en een snelle update van de 40D tegenover (50D). Een soort van minderwaardigheidsgevoel leek zich meester te maken van hen.
Nu de 5DMkII uitkomt kruipt men plotseling weer uit hun schulp en beginnen te brullen "we hebben weer de beste". En het meest opvallende argument is de 21.1 mpix die het heeft. De videofunctie hoor je ze niet over (want Nikon troefde ze een paar weken eerder hierop af). Dat er een 24 mpix Nikon aan komt weten we al langer, dus dan begint het gezeur weer opnieuw.

Het blijft hoe dan ook een vorm van haantjes gedrag: "de mijne is groter dan die van jou". We weten allemaal dat "size doesn't matter, its how you use it". Het zou zo over camera's kunnen gaan :wink: .

Gelukkig zitten we hier op het Nikon forum en kunnen we ongebreideld Canon afkraken. Een soort van zelfbevlekking, maar voor sommige wel lekker.

Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Remco H

Bericht door Remco H » do sep 18 2008 9:59 pm

Wel opvallend dat het blijkbaar de Canon EOS 5D Mark II is, die hier zozeer de aandacht trekt. Ondertussen heb ik opgevangen dat er nog een volformaatcamera verschenen is, eentje die overigens al een tijd verwacht werd: de Sony Alpha 900. Vind ik eigenlijk een interessantere camera dan de Canon, ook al vind ik de naam Sony voor een spiegelreflexcamera nou niet je van het. Maar hij voldoet in een aantal opzichten naar mijn indruk goed aan mijn verlanglijst: geen opklapflitsertje erop, geen videofunctie, wel een hoge resolutie van 24 MP. Ofwel: niet verkeerd zo op het eerste gezicht.
Alleen vind ik die optionele extra grip niet zo mooi, omdat de extra ontspanknop wat ver naar onderen zit in gekantelde positie.

Of moet daarvoor een nieuwe draad gemaakt worden?

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » do sep 18 2008 10:21 pm

Ik verwacht de D3X in oktober en de D800 eind november beide met 21 tot 24 Mp full size sensor, het kan en daarom gaat het snel gebeuren. Nikon moet wel met een antwoord komen op deze Sony en Canon toppers.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » do sep 18 2008 11:02 pm

JerryBig schreef:Interessant toch altijd die discussies over Cannot.
Wanneer je op zgn "neutrale" fora of blogs kom, valt het me de laatste dagen op, dat sommige Canon gebruikers aardig in hun rats zaten omdat Canon achterbleef bij Nikon. De D3 die beter was dan de 1D op gebied van ruis en omarmt werd door de persfotografen, de D300 vergelijkbaar verhaal, toen nog eens de D700 en nu recent de D90. Canon stelde daar alleen een 1000D :oops: , en een snelle update van de 40D tegenover (50D). Een soort van minderwaardigheidsgevoel leek zich meester te maken van hen.
Nu de 5DMkII uitkomt kruipt men plotseling weer uit hun schulp en beginnen te brullen "we hebben weer de beste". En het meest opvallende argument is de 21.1 mpix die het heeft. De videofunctie hoor je ze niet over (want Nikon troefde ze een paar weken eerder hierop af). Dat er een 24 mpix Nikon aan komt weten we al langer, dus dan begint het gezeur weer opnieuw.

Het blijft hoe dan ook een vorm van haantjes gedrag: "de mijne is groter dan die van jou". We weten allemaal dat "size doesn't matter, its how you use it". Het zou zo over camera's kunnen gaan :wink: .

Gelukkig zitten we hier op het Nikon forum en kunnen we ongebreideld Canon afkraken. Een soort van zelfbevlekking, maar voor sommige wel lekker.

Gerrit
De ruis/detail verhouding is op dit moment beter bij de 5D MKII. De D700 is weer sneller. Appels en peren daar de D700 meer richting sport is en de 5D meer studio/docu is.

Het is gewoon een mooie goede cam met voor en nadelen. Net de als de D700 :D

Canonuser

Bericht door Canonuser » do sep 18 2008 11:18 pm

Waarom zou je bij sportfotografie naar FF gaan? Snelheid is handig (tenzij je NK schaken moet fotograferen), FF niet echt handig, wordt weer sjouwen met grote/zware teleobjectieven.

yoyo

Bericht door yoyo » do sep 18 2008 11:22 pm

Canonuser schreef:Waarom zou je bij sportfotografie naar FF gaan? Snelheid is handig (tenzij je NK schaken moet fotograferen), FF niet echt handig, wordt weer sjouwen met grote/zware teleobjectieven.
ISO 25600 kan best handig zijn als je binnen moet werken en je mag niet flitsen...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 19 2008 12:21 am

Heb je wel eens een Sony DSLR geprobeerd vast te houden? Ik weet niet wat het is, maar ik vind ze vreselijk slecht vasthouden. Ze lijken wel te dik, en zo klein zijn mijn handen echt niet...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » vr sep 19 2008 11:23 am

Ach, ik zou ze allemaal wel willen hebben....
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » vr sep 19 2008 3:59 pm

GdP schreef:
Germay schreef:Ik praat nu toch al tegen m’n D3. :roll:
Is dit zo? :idea:
Ja. Per foto kan ik inspreken waar de foto gemaakt is. M.b.v. ViewNX kan ik dat weer hoorbaar maken op de PC. :)[/quote]

Sorry dit wist ik niet lijkt wel handig,ik dacht dat het een grapje van je was.
:o
------------------
Met vr gr,
Gert.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”