Waarom nu zoveel heibel over FullFrame

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » za sep 20 2008 10:41 am

PatrickP schreef:Natuurlijk is het de fotograaf die de foto moet maken, maar onder lastige omstandigheden wint de D700 het op z'n sloffen.
Sorry Patrick, maar dit is echt te kort door de bocht. Als je met "onder lastige omstandigheden" bedoelt "extreem weinig licht" heb je uiteraard gelijk, maar er zijn veel meer lastige omstandigheden denkbaar. Afhankelijk van de aard ervan (bijvoorbeeld: klein en snel voorwerp op grote afstand, macro situatie, extreem groothoek nodig, studiosituatie, enz. enz.) zal de ene keer FX (of nog groter!) het op z'n sloffen winnen en de andere keer DX. Daarnaast zijn er veel situaties (de meeste eigenlijk) waarbij het opnameformaat er weinig toe doet.
Jur

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za sep 20 2008 10:50 am

Ik ken geen omstandigheden waarbij het DX formaat "het op zijn sloffen wint" van FX

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

bedenkelijk

Bericht door George Fennes » za sep 20 2008 11:08 am

In de eerste plaats is er aan Canonuser gevraagd wat voor apparatuur hij heeft, maar in dit opzicht volledige radiostilte.
In de tweede plaats heb ik het vermoeden dat iefie en Canonuser een en de zelfde persoon is.
Laat maar horen als ik het mis hebt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » za sep 20 2008 11:36 am

Ik vind het een volkomen onbelangrijke discussie worden. Zowel voor FX- als DX-formaat levert Nikon top producten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je het verschil zal zien bij het bekijken van foto’s die gemaakt zijn door beiden camera-types.
De Cropfactor van 1,5 mag dan zijn nadelen hebben voor DX aan de groothoek kant, maar bij tele-objectieven is dit formaat nu juist weer in het voordeel. En de zoeker mag dan wat verschillen.
DX is voor mij nooit een optie geweest, omdat ik gewoon heel veel geld heb gestoken in FF objectieven en ik moest er gewoon niet aandenken nu ineens met een Crobfactor te worden geconfronteerd. Maar als dit niet het geval zou zijn geweest, zie ik geen enkele reden waarom ik mij met een DX-camera niet gelukkig zou voelen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”