joepert schreef:
T.a.v. het eerste punt is het inderdaad jammer dat Nikon daar geen rekening meer mee houdt maar misschien dat deze lens ook helemaal niet zo veel heeft toe te voegen aan het gamma waar jij wél uit kunt kiezen (en ik (D60) niet). Het ziet er inderdaad cheap uit, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook al van de huidige variant.
Hm Nikon verkocht jaren geleden camera's waarvan min of meer werd voorgesteld dat het een camera voor je leven was. Vergeet niet dat een paar jaar geleden nog camera's werden verkocht waar g-lenzen het niet op doen (F3, F90X, FM2, FM3A, FE10) en nog steeds de FM10.
Jij hebt zo'n camera gekocht. Als Nikon G-lenzen wil uitbrengen is nog daaraan toe. Er moet echter is mijn mening steeds een volwaardig alternatief voorhanden zijn, die ook op een Fm3a of F90X past. Dat is dus met de 14-24 niet het geval.
Het is te vrezen dat Nikon stopt met de AF-D varianten en later misschien ook wel helemaal met MF-lenzen. Als je dan voor je FM3A of F3 een nieuw objectief wilt kopen is er dan feitelijk geen keus meer.