garantie afwerking Nikon

Discussies over ons favoriete merk
gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di sep 23 2008 8:24 am

rbfoto.nl schreef:Als wij een camera met CF verkopen, controleren we altijd de pinnen.
Precies om dit soort dingen te voorkomen. Vooral bij de 400D van Canon was dit een ramp, daar kon je de kaart ook verkeerd om erin steken en bij doorduwen was het mis. Heel veel gezeur mee gehad, dus besloten om naast de normale camera-controle ook de pinnen uitvoerig te bestuderen.
Dat is het nou net bij mij werd de camera helemaal niet gecontroleerd, kreeg gewoon de dozen mee en er werd niks opengemaakt. Dat had al een belletje bij me moeten laten rinkelen, want andere keren dat ik een camera kocht haalden de verkopers hem altijd uit de doos om hem te demonstreren. maar toen ik daar wat van zei na die foutmelding zeiden ze daar dat ze nooit camera`s uit de dozen haalden om te demonstreren.

Een vriendin van me heeft daar haar Olympus gekocht en die werd ook aan haar gedemonstreerd.
En toen ik van tevoren ging kijken naar de D200 haalde ze hem ook uit de doos zodat ik hem even vast kon houden.
Maar ze liegen daar glashad, want ik heb daar zo vaak gezien dat ze aan klanten een camera demonstreerde.
Het was zelfs zo dat toen ik een dag na aankoop bij de bedrijfsleider moest komen om er over te praten, er een verkoper binnenkwam die om een camerariem voor een camera vroeg omdat die niet meer in de doos zat, toch knap dat die riem uit de doos kon verdwijnen zonder dat ze hem opengemaakt hadden, want dat bleven ze maar beweren er werd nooit een doos opengemaakt door ze.

Maar goed zoals ik al zei ik zet daar echt geen voet meer over de drempel.
Weet echt wel hoe ik een geheugenkaart moet plaatsen en ik kiijk dan altijd eerst nog voor de zekerheid in de gebruiksaanwijzing.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

peterpj
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door peterpj » di sep 23 2008 8:56 am

Wat betreft de garantie betreft van Nikon. Ik heb hierover reeds een opmerking gemaakt. Ik moest binnen de 6 maanden garantieperiode betalen. Pas na een brief van de rechtsbijstand werd de lens gemaakt. Ik vind dit geen service van Nikon. Let wel de winkel is verantwoordelijk maar gaat op Beverwijk af.
Peter
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » di sep 23 2008 10:30 am

Kan er nog iemand een positief verhaal plaatsen aub.
Ik krijg hier een beetje de kriebels van. Alsof ze daar Bij Nikon e.a. per definitie de zaak belazeren en gniffelend achter de toonbank wegkruipen als ze weer zo'n ... te pakken hebben.
Ik kan me in het meerendeel van de verhalen niet vinden, maar deel die negatieve ervaringen dan ook niet.
Tot nu toe zowel door Konijn als KE goed behandeld, in aanmerking genomen dat ze daar een massaomzet hebben. Konijn krijgt in ieder geval een vette 8 van mij.
KE is een dozenschuiver, ook niets mis mee. In 99% van de aanschaf weet ik van tevoren al waar ik op uit ga.
Verpakkingen die open zijn geweest accepteer ik zonder meer niet. Daar heb ik inderdaad slechte ervaringen mee.
Konijn geniet bij mij de voorkeur. Ze nemen de tijd voor een klant en elke vraag wordt zo goed mogelijk beantwoord.
Maar ja, dat zijn MIJN ervaringen.
En wat de prijzen betreft......
Ik ga voor een kwaliteitskamera in een proffesioneel mogelijke uitvoering.
Dan kan de prijs mijn ook niet snel genoeg zakken. En een ieder die direct steeds het laatste nieuwste model koopt weet toch wel wat hij kan verwachten niet??
Los van de profs, het staat natuurlijk wel heftig, het nieuwste model om je (dikke) nek. ;-).
Maar zonder gein, wacht gewoon even een jaartje met je (kostbare) aanschaf, daar kun je haast niet tegen sparen.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di sep 23 2008 10:44 am

Je leest op fora meestal alleen de slechte ervaringen.
De goede zijn blijkbaar niet zo interessant.
Ik heb gelukkig géén ervaring met garantie.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di sep 23 2008 1:17 pm

Inderdaad wat Marten zegt, men vindt het niet vaak nodig de goede verhalen te vermelden, vandaar dat het vaak lijkt dat alles kommer en kwel is, maar eigenlijk valt het allemaal best wel mee denk ik.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » di sep 23 2008 1:47 pm

Ik heb alleen maar goede ervaringen, rubber liet los van D200 en een dode pixel, opgestuurd via de lokale fotoboer en binnen een week weer terug. Geen problemen en geen kosten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di sep 23 2008 3:06 pm

Dat is logisch he dat je tevreden bent als alles goed is.
Maar ik was toen toch heel erg teleurgesteld. En dan niet alleen in KE, want bij Nikon deden ze in dat geval ook niks voor me.
Tuurlijk gaat er een hoop goed mijn D3 is prima, die heb ik in Beuningen gekocht en daar haalde ze hem wel uit de doos voor me. En dan kan er wel gezegd worden dat KE dozen schuivers zijn, maar wat er in die doos zit moet toch wel goed zijn.
Bij Konijnenberg heb ik mijn micro objectief gekocht over hen ben ik ook tevreden.

D. Haaksma, dan begin jij toch een topic met alleen positieve verhalen. Je kan natuurlijk je kop in het zand steken, maar er valt nu eenmaal weleens iets tegen in het leven, kijk ik vond het gewoon tegenvallen van Nikon, had hiervoor Pentax camera`s en daar heb ik nooit iets mee gehad en hoe vaak ik daarbij al de geheugenkaart er uit en weer in geplaatst heb is niet te tellen, maar denk maar niet dat ik dat nu doe bij mijn Nikon camera`s, de kaarten blijven er gewoon in en ik ontlaad mijn foto`s wel met het kabeltje. De bedrijfsleider van KE deed me nog voor hoe ik hem moet plaatsen (alsof ik dat niet wist) was gewoon lachwekkend, moest de kaart er eerst half in doen en dan langzaam in het midden met mijn vingertopje tikken zodat hij heel langzaam naar beneden ging, nou sorry als een Nikon zo gevoelig is dan laat ik ze er wel in zitten. Blij toe dat de D3 twee geheugenkaart sleuven heeft.
Groetjes Gonnie.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » di sep 23 2008 6:02 pm

dan had mijn oude d80 (die er al 80.000 shots op heeft zitten) en mijn nieuwe d300 (die ook al richting de 30.000 shots gaat), allang kapot moeten zijn wat de geheugenkaart betreft. Want ik verwissel constant mijn card om ze te legen.
Daar moeten ze tegen kunnen vind ik. Als die niet lekker gaat moet je nooit door drukken! Het moet gewoon normaal erin gaan zonder druk dan is er niets aan de hand. :wink:

Ik ben ook tevreden over konijnenberg. Is gewoon een goede winkel als je er wat koopt. Maar ken niet de garantie afhandeling van dit bedrijf. Maar hier hoor je ook genoeg over. Zowel positief als negatief. En het laatste blijft altijd hangen. Al maak je nog zulke mooie foto's, die ene die niet goed is in de ogen van een ander, blijft bij ze hangen. Zo zit de mens in elkaar. Bij KE en zulke winkels, zou ik nooit wat kopen. Ik hou van kleine winkels waar de koffie lekker is en de praat gezellig met een goede voorlichting en kennis van zaken. Zo'n zaak vind ik Cameratools, Apeldoorn. Is nog dichterbij ook vanaf Nunspeet. Ze zijn iets duurder maar dat lost zich weer op in het benzinegebruik van mijn sjees uzelf uw kist in.

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de garantie en reparatie service van Nikon. Mijn spullen zijn nog nooit kapot geweest en ik werk in weer en wind. Maar een service punt moet alles oplossen, zodat het product weer functioneert zoals het hoort en de klant weer tevreden is. Daar wil ik we een paar weken langer op wachten als het moet. En wat ik nu hoor en lees valt mij dat van Nikon gewoon tegen. Hoe meer je hierover leest en hoort en als feedback gebruikt word richting Nikon zelf. Zullen ze er toch naar moeten handelen om hun klanten die hierdoor afhaken. Weer tevreden te krijgen. Want wij willen goede producten en hun willen graag veel verdienen. Dus het mes snijdt aan 2 kanten. En het liefst natuurlijk zonder bloed eraan. Ik ben een nikon liefhebber, maar ik stap zo over naar een ander merk als het mij niet meer bevalt. :roll: 8)

gr Jan

j.a foto

onderwerp

Bericht door j.a foto » di sep 23 2008 6:45 pm

hoi allemaal ik ben ook trouwe nikon gebruiker maar bij mijn aankoop van een d300 begon ik daar toch even aan te twijfelen.zal het uitleggen
ik kocht een d300 bij ke ,niks uit de doos halen, gewoon betalen en weer weg. kom thuis een perfecte cam. 5 weken later wil ik weer eens gaan flitsen wat ik de eerste week uitvoerig heb gedaan met de d300. niks ,alleen voorflits verders niks, nog eens proberen en jawel deed het weer . andere dag weer proberen 2 keer goed daarna weer niks .het hele spul zelf naar nikon service in beverwijk gebracht een rit van 1,30 uur .
4 weken later kreeg ik bericht dat hij klaar was dus ik met een tevreden gezicht naar nikon gereden . cam gehad en ik naar auto in de auto probeer ik of hij het doet en wat denk je ,niks nog steeds niet gemaakt.ik weer naar binnen zal het kort houden het was een over en weer ik boos de bedrijfsleider boos uiteindelijk naar een hogere pief van nikon gebeld en het verhaal uitgelegd. hij kon op die dag niks doen moest mijn cam weer achter laten maar hij beloofde dat hij het die week zou oplossen het was maandag toen .inmiddels was het weer vrijdag en inderdaad hij belde met slecht nieuws en goed nieuws. het slechte nieuws was dat ze het nog niet gemaakt hadden en dat ook niet binnen aanzienlijke tyd konden doen dus nu het goede nieuws. ik kreeg een nieuwe maar dat zou de andere week pas zijn .en inderdaad de andere week heb ik een nieuwe gehad. dus heb nu naar 10 weken eindelijk mijn wel werkende d300 .heel blij ben ik er mee maar vraag mij af waarom het zo verschrikkelijk stroef moest gaan terwijl de monteur al wist dat ze hem niet konden maken.
maar ja ben nu weer erg blij met de cam als je ziet wat voor kwaliteits foto s er uit komen rollen.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » di sep 23 2008 6:55 pm

Ik vind dit te triest voor woorden! Dat zulke eikels het merk kapot maken!
Oke, je krijgt een nieuwe body terug, maar pas na heel veel gebek en ellende. Beide partijen boos, wat heb je daar nu aan? De vraag waarom word steeds groter zo. Ik hoop toch echt dat dit mij bespaard blijft. En dat is veel gezonder voor diegene die mij te woord staat, geloof mij maar.

gr Jan 8)

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di sep 23 2008 8:27 pm

Vroeger kocht ik bij Talens foto hier bij ons in het winkelcentrum en daar werd ik altijd heel goed behandeld, was erg tevreden over ze. Maar goed er mankeerde ook nooit wat aan mijn camera`s, dus hoe ze daar garantie gevallen behandelen dat weet ik niet.
Maar goed ik ben wel heel tevreden met mijn camera`s hoor, ook al viel KE tegen, vind het wel jammer want ze hebben daar wel de Kata rugzak die ik graag wil hebben, maar ik heb toen tegen ze gezegd dat ik geen voet meer in hun winkel zet en daar houd ik me dan ook aan.
Groetjes Gonnie.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » di sep 23 2008 8:33 pm

ze hebben ergens anders toch ook wel een kata rugzak? Lijkt mij sterk dat alleen maar die winkel dat heeft. Als het een verweggie stan winkel is, dan kom je er wel eens een keer in de buurt. :wink:

gr Jan

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di sep 23 2008 9:10 pm

Je hebt gelijk ze hebben hem nu ook bij konijnenberg en daar is hij tien euro goedkoper, ik wil de Kata backpack sling 3n1-30. Komt er wel weer verzendkosten bij en bij Kamera express zou ik hem kunnen halen, maar goed dat vertik ik dus.
Groetjes Gonnie.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » di sep 23 2008 9:14 pm

lekker bestellen in Den Ham. :wink:

gr Jan

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di sep 23 2008 9:51 pm

doe ik ook.
Groetjes Gonnie.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”