Leica S2

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
mikemix

Re: Leica S2

Bericht door mikemix » di sep 23 2008 7:35 pm

Léon Obers schreef:Alleen vraag ik me af of het ook lekker in de hand ligt, en ergonomisch allemaal juist is. Laast heb ik een linkje gezien van een oorlogsfotograaf met een Leica M8 die allerlei knopjes afplakte omdat anders te gemakkelijk onbewust verstellingen werden gedaan.

De R8 deugt ergonomisch gezien van geen kant, maar heb wat dat betreft een haat/liefde verhouding.
Dit in tegenstelling tot de D2Xs die ik heb, die klopt volledig, wat een grip.

mikemix

Re: Leica S2

Bericht door mikemix » di sep 23 2008 7:43 pm

johan1967 schreef:Proef ik hier iets van jaloezie? :cry:

Ik ken ook iemand op dit forum die kraaiend van plezier uitriep hoe geweldig z'n nieuwe 24-70 was, terwijl later bleek dat het om een kapot exemplaar ging. :?

Natuurlijk moeten we nog wachten hoe dit apparaat het gaat doen, maar ik vind het mooi dat een oud merk als Leica misschien weer helemaal terug is. Niet dat ik er ooit eentje zal aanschaffen overigens. Daarvoor is het een ietsje te duur. :shock:
Nee, jaloezie is mij vreemd, vind alleen dat je altijd kritisch naar een merk moet blijven kijken, ongeacht reputatie en status.

Rest van je verhaal ga ik niet op in,
A) bevestig je dat je slecht tot niet leest
B) offtopic

Woudschim

Bericht door Woudschim » di sep 23 2008 8:21 pm

LeonPoels

Bericht door LeonPoels » di sep 23 2008 8:45 pm

Weef schreef:Crimineel mooi ding....
Op http://www.dpreview.com/articles/photokina2008/Leica kun je goed zien dat de camera toch wel aan de plompe kant is.
Leon

Woudschim

Bericht door Woudschim » di sep 23 2008 8:48 pm

Jeetje zeg, wat een onwijs lelijk ding!

Weef

Bericht door Weef » di sep 23 2008 9:05 pm

Over smaak valt niet te twisten.... :)

Ik zou 'm al voor de sier in de woonkamer zetten.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di sep 23 2008 9:30 pm

Pruimpit schreef: Diafragma pas je aan via de lens. Wat is daar mis mee? Is trouwens ook niet meer dan logisch want het diafragma zit ook in de lens.
Sluitertijd pas je aan via een sluitertijdendraaiknop. Die zit er op.
Dan zal ergens nog wel een iso knop zitten.
Ik zie op bovenstaande link een aantal objectieven zonder diafragmaring (daar lijkt het iig op) dus zal er toch een mogelijkheid zijn om dat in-camera te fixen?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

GdP

Bericht door GdP » di sep 23 2008 10:24 pm

Lijkt veel op een Panasonic. :)

Ziet er gewoon niet uit. :roll:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo sep 24 2008 12:25 am

LeonPoels schreef:
Weef schreef:Crimineel mooi ding....
Op http://www.dpreview.com/articles/photokina2008/Leica kun je goed zien dat de camera toch wel aan de plompe kant is.
Leon
Is ook niet anders te verwachten met een 56% grotere beeldchip.
Daarmee zou alles zomaar 56% groter kunnen uitvallen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo sep 24 2008 12:34 am

Leuk Pentax 67 design. En als ie dan toch zo lomp is en op een statief thuis hoort, zou ik een (optionele) opzichtzoeker verwachten?
Maar ok, wel erg leuk dat er een bijzondere camera verschijnt! Dat is zeker.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do sep 25 2008 3:45 pm

Dat Pentax idee, klopt heel aardig. Vanuit mijn bezoek gisteren aan de Photokina:

In een andere hal de nieuwe Leica achter glas bekeken. Het is beslist een forse camera, maar afgezet tegen andere middenformaat camera's (Hasselblad, Mamiya - Phase One) lijkt hij me heel handelbaar. Iets in de geest van een dikke Pentax 6x7 reflex, maar dan gestroomlijnder. Iemand hield zijn analoge Mamiya 645 erlangs, die hoewel anders van vormgeving zich vrij aardig liet vergelijken qua afmetingen met die Leica. De lenzen zijn echter stuk voor stuk fors "dik" en groot van afmeting.
In geen enkel opzicht een vergelijking met de oude Leica M objectieven. Een 24 mm "lensje" voor de S2 heeft iets van de afmetingen van een Nikkor 17-55/2.8 maar ik schat in dan nog iets dikker over de hele lengte.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”