Vosonic VP8390 160GB
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb een imagetank en toen ik dat ding kocht waren er veel modellen te koop die mooier en meer opties hadden.
Wat ze allemaal niet hebben is uithoudingsvermogen.
Bij allen is de batterij snel leeg, en dat is iets dat nou juist lang mee moet.
Ik heb ervoor gekozen om geen kleurenscherm te nemen. Die vreten stroom. De Vosonic 2160 doet het prima, maar wel zoals Hans zegt, traag als dikke stront. Snellere modellen zijn op dit moment verkrijgbaar, maar ik weet niet hoe zich dat verhoud tot het gebruik van stroom.
Ik weet na gebruik dat de foto's er echt opstaan, dus controle hoeft niet.
Nadeel van de 2160 is wel dat hij niet kijkt wat erop het kaartje staat, maar gewoon het hele kaartje op de schijf zet.
Stop je hetzelfde kaartje er 2x in, dan staat alles 2x op je schijf, kan overigens ook wel handig zijn, heeft bij mij een keer een corrupte foto gered, die op het kaartje niet meer te lezen was.
Een autolader hebben ze allemaal dacht ik en dat is wel een must.
Ga je 5 weken de bush in, dan is er geen Imagetank die je kunt gebruiken omdat ze allemaal snel de batterij opeten.
Neem dan maar liever veel kaartjes mee. Die kosten overigens ook geen pepernoot meer. 2Gb SD Kingston koop ik voor nog geen 35 euro.
Wat ze allemaal niet hebben is uithoudingsvermogen.
Bij allen is de batterij snel leeg, en dat is iets dat nou juist lang mee moet.
Ik heb ervoor gekozen om geen kleurenscherm te nemen. Die vreten stroom. De Vosonic 2160 doet het prima, maar wel zoals Hans zegt, traag als dikke stront. Snellere modellen zijn op dit moment verkrijgbaar, maar ik weet niet hoe zich dat verhoud tot het gebruik van stroom.
Ik weet na gebruik dat de foto's er echt opstaan, dus controle hoeft niet.
Nadeel van de 2160 is wel dat hij niet kijkt wat erop het kaartje staat, maar gewoon het hele kaartje op de schijf zet.
Stop je hetzelfde kaartje er 2x in, dan staat alles 2x op je schijf, kan overigens ook wel handig zijn, heeft bij mij een keer een corrupte foto gered, die op het kaartje niet meer te lezen was.
Een autolader hebben ze allemaal dacht ik en dat is wel een must.
Ga je 5 weken de bush in, dan is er geen Imagetank die je kunt gebruiken omdat ze allemaal snel de batterij opeten.
Neem dan maar liever veel kaartjes mee. Die kosten overigens ook geen pepernoot meer. 2Gb SD Kingston koop ik voor nog geen 35 euro.
Typisch komt hier weer de merkblindheid naar voren. Met alle respect overigens, maar Nikon is echt niet het enige merk dat goede producten maakt. Ik heb al jaren een Vosonic VP3320 en die doet het prima. Is snel met zijn USB 2 en ook de batterij gaan 11 uur mee bij conitu gebruik. Hij rammelt op mijn motorfiets mee als MP3 speler en imagetank. Dus is degelijk genoeg voor op vakantie. Het merk maakt al jaren dit soort apparaten en ik heb er wel vertrouwen in. Duurder is m.i. dus niet altijd beter.
Als je gewoon op vosonic.nl kijkt, dan zie je dat het type dat jij bedoeld gewoon wel RAW bestanden weergeeft, ook die van Nikon. Hij kost daar 369 maar ik denk excl. harde schijf. Je kunt er iedere capaciteit harde schijf inzetten, dus daar kun je nog wat op besparen.
De 3320 die ik heb, heeft geen scherm. Ik vind dat niet belangrijk, aangezien ik mijn foto's thuis beoordeel op een groot scherm. Op kleine schermen kun je slechts globaal de compositie zien, verder niets.
Misschien dus ook te overwegen, op geen scherm te nemen.[/url]
Als je gewoon op vosonic.nl kijkt, dan zie je dat het type dat jij bedoeld gewoon wel RAW bestanden weergeeft, ook die van Nikon. Hij kost daar 369 maar ik denk excl. harde schijf. Je kunt er iedere capaciteit harde schijf inzetten, dus daar kun je nog wat op besparen.
De 3320 die ik heb, heeft geen scherm. Ik vind dat niet belangrijk, aangezien ik mijn foto's thuis beoordeel op een groot scherm. Op kleine schermen kun je slechts globaal de compositie zien, verder niets.
Misschien dus ook te overwegen, op geen scherm te nemen.[/url]
Ik vraag me altijd af, binnen welk temperatuur gebied blijven camera's goed functioneren? Verschillende brochures van Nikon bekeken, D2Xs, D2H, enz. geven hier geen uitsluitsel over. Ook in de handleiding van mijn F6 staat daar niets over in. Koude is vaak al een probleem, maar hoge temperaturen ook. De elektronica in de camera stopt er dan gewoon mee. Na afkoelen komt het vaak wel weer goed.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Gerrit
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Gerrit
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Warm Koud
Gerrit, ik kan alleen uit eigen ervaring spreken.
De vorige keer in Suriname was de temperatuur tussen de 35 en 40 graden C.
Alles bleef goed werken, geen enkel probleem.
Ook vocht viel wel mee, met mijn Tamrac Velocety 9 op m'n rug.
Als het regent in Suriname, dan regent het ook echt met bakken uit de hemel, niet normaal.
Maar het is warm water dat er naar beneden komt dus niet zo erg.
Ik in de veronderstelling dat mijn Tamrac waterdicht is, dus niet.
In het begin hield de tas het water wel tegen, maar langzamerhand kwam er toch wat water in de tas zelf en ook de atmosfeer is daar vreselijk vochtig.
Maar gelukkig bleef alles perfect werken.
Groetjes George
De vorige keer in Suriname was de temperatuur tussen de 35 en 40 graden C.
Alles bleef goed werken, geen enkel probleem.
Ook vocht viel wel mee, met mijn Tamrac Velocety 9 op m'n rug.
Als het regent in Suriname, dan regent het ook echt met bakken uit de hemel, niet normaal.
Maar het is warm water dat er naar beneden komt dus niet zo erg.
Ik in de veronderstelling dat mijn Tamrac waterdicht is, dus niet.
In het begin hield de tas het water wel tegen, maar langzamerhand kwam er toch wat water in de tas zelf en ook de atmosfeer is daar vreselijk vochtig.
Maar gelukkig bleef alles perfect werken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Brenzef
- Forumlid
Niet zozeer warmte is een probleem voor je toestel, maar de luchtvochtigheid deste meer.
De electronica stopt ermee als het erg vochtig is, of gaat minder goed functioneren.
Bij koude is het anders. Een chip serkt prima bij koude, maar een batterij levert minder vermogen naarmate het kouder wordt. Leg je accu maar eens in de vriezer en stop hem na een kwartiertje in je kamera. Hij zal niet aangaan. Verlaag de temperatuur en je zult zien dat de capaciteit met sprongen achteruit gaat. Dat is ook het probleem wanneer je de arctic ingaat (of in gebieden waar -15 / -20 lekker warm is).
Neem dan maar een handmatige kamera, zonder batterijen, mee als back-up. Wat ik wel eens deed is de batterijen in mijn zak doen en ze pas in de kamera plaatsen als ik wilde fotograferen.
De electronica stopt ermee als het erg vochtig is, of gaat minder goed functioneren.
Bij koude is het anders. Een chip serkt prima bij koude, maar een batterij levert minder vermogen naarmate het kouder wordt. Leg je accu maar eens in de vriezer en stop hem na een kwartiertje in je kamera. Hij zal niet aangaan. Verlaag de temperatuur en je zult zien dat de capaciteit met sprongen achteruit gaat. Dat is ook het probleem wanneer je de arctic ingaat (of in gebieden waar -15 / -20 lekker warm is).
Neem dan maar een handmatige kamera, zonder batterijen, mee als back-up. Wat ik wel eens deed is de batterijen in mijn zak doen en ze pas in de kamera plaatsen als ik wilde fotograferen.
Brenzef ik ben blij je vertrouwde avatar weer te zien.
Die tweeling broer van je, dat was wel even schrikken hoor.
Ja, luchtvochtigheid, warmte, e.d. verhogen de kans op schimmel in je lensen. Helemaal als je over lensen beschikt die je ook als 'luchtpomp' kan gebruiken.
George blijf toch maar hier!
Gerrit

Die tweeling broer van je, dat was wel even schrikken hoor.

Ja, luchtvochtigheid, warmte, e.d. verhogen de kans op schimmel in je lensen. Helemaal als je over lensen beschikt die je ook als 'luchtpomp' kan gebruiken.

George blijf toch maar hier!

Gerrit
- Brenzef
- Forumlid
Hij was idd net wat te heftig Gerrit.gdepater schreef:Brenzef ik ben blij je vertrouwde avatar weer te zien.![]()
Die tweeling broer van je, dat was wel even schrikken hoor.![]()
Ja, luchtvochtigheid, warmte, e.d. verhogen de kans op schimmel in je lensen. Helemaal als je over lensen beschikt die je ook als 'luchtpomp' kan gebruiken.![]()
George blijf toch maar hier!![]()
Gerrit

Overigens is het zeker waar wat je schrijft.
Schimmel heeft het prima naar zijn zin in vochtige omgevingen.
Je lenzen gaan er schoon heen en komt terug met een wollig jasje, aan de binnenkant wel te verstaan.
Het maakt niet uit of je pro lenzen of consumenten lenzen gebruikt ze hebben er allemaal last van....
Hoi George,
Toen ik zo las dat je nogal hecht aan min.112 gb in een geheugentank
kreeg ik toch de indruk dat je wel heel veel opslagruimte denkt nodig te hebben.
Jij hebt net als mij een D70s toch? Op een cf kaart van 1 gig passen volgens de camera 178 raw opnames.
De keiharde praktijk is echter dat het er meestal meer zijn dan 178, om de doodsimpele reden dat niet elk raw bestand gevuld word met maximale data.
Dit hangt erg af van je onderwerp. Veel blauwe lucht in een foto levert algauw
kleinere bestanden op als een foto met heel veel informatie.
Als je uitgaat van een opslag tank met 80 gb, dan leert een simpele rekensom dat je 80 x 178 Nef bestanden kan opslaan. Dat is : 14240 bestanden.
Als je dit deelt door 90 dagen(3 mnd), dan kom je op 158 Nef's per dag.
En dan moeten het allemaal keepers zijn! Dat lijkt me iets te optimistisch. zelfs voor iemand met jouw fotokwaliteiten. ( echt goed bedoeld hoor)
In Camera deleten doe je toch altijd wel met een aantal. Dit daggemiddelde is ook nog eens zonder rekening te houden met boven vermelde variabele opslag capaciteit i.v.m. aanwezige beeld data per foto.
Tel daar nog eens je aanwezige cf kaarten bij op, dan moet je het denk ik wel poepie druk hebben met fotograferen om om aan het eind van je reis te kort te komen.
Dus........, zou 80 gb niet meeeeeer als genoeg zijn?
Just my 2 cents,
Martin
Toen ik zo las dat je nogal hecht aan min.112 gb in een geheugentank
kreeg ik toch de indruk dat je wel heel veel opslagruimte denkt nodig te hebben.
Jij hebt net als mij een D70s toch? Op een cf kaart van 1 gig passen volgens de camera 178 raw opnames.
De keiharde praktijk is echter dat het er meestal meer zijn dan 178, om de doodsimpele reden dat niet elk raw bestand gevuld word met maximale data.
Dit hangt erg af van je onderwerp. Veel blauwe lucht in een foto levert algauw
kleinere bestanden op als een foto met heel veel informatie.
Als je uitgaat van een opslag tank met 80 gb, dan leert een simpele rekensom dat je 80 x 178 Nef bestanden kan opslaan. Dat is : 14240 bestanden.
Als je dit deelt door 90 dagen(3 mnd), dan kom je op 158 Nef's per dag.
En dan moeten het allemaal keepers zijn! Dat lijkt me iets te optimistisch. zelfs voor iemand met jouw fotokwaliteiten. ( echt goed bedoeld hoor)
In Camera deleten doe je toch altijd wel met een aantal. Dit daggemiddelde is ook nog eens zonder rekening te houden met boven vermelde variabele opslag capaciteit i.v.m. aanwezige beeld data per foto.
Tel daar nog eens je aanwezige cf kaarten bij op, dan moet je het denk ik wel poepie druk hebben met fotograferen om om aan het eind van je reis te kort te komen.
Dus........, zou 80 gb niet meeeeeer als genoeg zijn?
Just my 2 cents,
Martin

- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Geen idee, maar dat kunnnen ze je in een computerzaak vast wel vertellen.reneo57 schreef:Olle griese, ik weet het niet zeker maar moet je dan geen apparaatstuurprogramma instaleren op de pc waar je hem op aansluit.olle_griese schreef:Ik ben niet zo technisch dus misschien een dom antwoord maar waarom geen externe harde schijf (of 2)
300 gig. heb je voor rond de 100 euro en er staan daar toch computers genoeg om hem op aan te sluiten?
Die van mij was plug en play (pray)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Clublid
Opslag genoeg
Hoi Martin,
Ja dat gaat allemaal wel op zoals jij het beredeneerd, maar ....................... zowel mijn persoontje als mijn DRIE
dochters fotograferen.
Dus die 158 door 4 delen kom je op ruim 40 foto's de man c.q. de vrouw en dat is niet echt veel.
Maar tegenwoordig met al dat emancipatie gedoe
heb ik mij daar bij neer te leggen en moet ik niet alleen voor mijzelf zorgen
, maar voor mijn hele fotogezin,
ook m.b.t. opslagruimte voor onze fototjes op welk medium dan ook.
Maar ik doe het graag hoor!
Groetjes George
Ja dat gaat allemaal wel op zoals jij het beredeneerd, maar ....................... zowel mijn persoontje als mijn DRIE

Dus die 158 door 4 delen kom je op ruim 40 foto's de man c.q. de vrouw en dat is niet echt veel.
Maar tegenwoordig met al dat emancipatie gedoe

Maar ik doe het graag hoor!

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Frans
- Clublid
- Contacteer:
Hallo George,
Ik heb sinds een paar maanden de Vosonic VP8360 met 120 GB schijf en ik ben tot nu toe erg tevreden, ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Ik gebruik hem b.v. ook als back-up schijf voor mijn PC en heb er al mijn MP3's op staan, de geluidskwaliteit is ook nog eens heel behoorlijk, weliswaar met een andere oortelefoon ( de meegeleverde is niet al te best ).
Het overzetten van de foto's gaat lekker vlot en de RAW bestanden uit de D200 worden keurig weergegeven. Geregeld worden op de Vosonic website nieuwe firmware-updates ter beschikking gesteld b.v. voor nieuwe cameramodellen.
Het kleurenscherm schijnt niet zo mooi te zijn als dat van de Epson modellen maar voor mij meer dan goed genoeg.
Succes met je keuze
Frans
Ik heb sinds een paar maanden de Vosonic VP8360 met 120 GB schijf en ik ben tot nu toe erg tevreden, ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Ik gebruik hem b.v. ook als back-up schijf voor mijn PC en heb er al mijn MP3's op staan, de geluidskwaliteit is ook nog eens heel behoorlijk, weliswaar met een andere oortelefoon ( de meegeleverde is niet al te best ).
Het overzetten van de foto's gaat lekker vlot en de RAW bestanden uit de D200 worden keurig weergegeven. Geregeld worden op de Vosonic website nieuwe firmware-updates ter beschikking gesteld b.v. voor nieuwe cameramodellen.
Het kleurenscherm schijnt niet zo mooi te zijn als dat van de Epson modellen maar voor mij meer dan goed genoeg.
Succes met je keuze
Frans
Die laptop ken toch ook gewoon tussen je kleren in het ruim! er is niemand die mij wijsmaakt dat hij zijn laptop niet mee krijgt naar het buitenland vanwege het gewicht! en ten tweede kan je ook over je gewicht heen! moet je wel voor betalen maarja goedkoper als dat andere ding.
Ik zou zeggen niet lullen en die laptop in je tas.
Mvg,
Martijn.
Ik zou zeggen niet lullen en die laptop in je tas.
Mvg,
Martijn.
George,
Ik zou als ik jou was toch echt naar een notebook kijken. Desnoods een 12" versie (MSI á 800euro). Die zijn 1,5kg en zoals martijn01 al zegt kun je over je gewicht heen.
Ik werk zelf met een imagetank zonder kleurenscherm en vind een notebook mee nemen op vakantie een beetje onzin. Dan heb ik het echter over 2 tot 3 weken. In jouw geval zou ik geen seconde twijfelen. Dan kocht ik direct een notebook (12" 800 euro) met eventueel een kleine imagetank (150 euro) voor 3 dagen in het oerwoud.
Ik zou als ik jou was toch echt naar een notebook kijken. Desnoods een 12" versie (MSI á 800euro). Die zijn 1,5kg en zoals martijn01 al zegt kun je over je gewicht heen.
Ik werk zelf met een imagetank zonder kleurenscherm en vind een notebook mee nemen op vakantie een beetje onzin. Dan heb ik het echter over 2 tot 3 weken. In jouw geval zou ik geen seconde twijfelen. Dan kocht ik direct een notebook (12" 800 euro) met eventueel een kleine imagetank (150 euro) voor 3 dagen in het oerwoud.
- Cees
- Forumlid
George,
Ik heb dit draadje tot vanmiddag gemist,zag daardoor je eerste bericht dus pas laat. Kijk echter eens onder http://www.dgs-services.nl/1024/index2.php. Leverancier is bij jou "om de hoek" en veel goedkoper dan die link naar Duitsland!
Groet, Cees
Ik heb dit draadje tot vanmiddag gemist,zag daardoor je eerste bericht dus pas laat. Kijk echter eens onder http://www.dgs-services.nl/1024/index2.php. Leverancier is bij jou "om de hoek" en veel goedkoper dan die link naar Duitsland!
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning