Digitaal of analoog?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
GdP

Bericht door GdP » di feb 06 2007 10:30 pm

Brenzef schreef:Scannen is RUK!
Niks voor mij. Ik heb gescanned alsof mijn leven er vanaf hing.
Rollen, rollen en nog eens rollen. Buhhhh.
De resultaten verschilden nogal.

NEF, Lekker, heerlijk!

Helaas heb ik nog een doos met dias die ik nog moet scannen.
Ondanks de enorme hoeveelheid beschikbare tijd die ik op het moment heb heb ik de zin nog niet kunnen vinden.
Ik heb nog ca. een 5000 dia's en zes ringbanden vol met negatief en dia bladen. Dia's projecteren wil ik niet meer. :twisted:
En de donkere kamer is voor goed taboe. :(
Scannen is de enige manier om daar nog bij te kunnen komen.
Met vr. gr.
Gerrit

GdP

Bericht door GdP » wo feb 07 2007 8:57 pm

Afbeelding

Het gaat steeds beter met die HP!

Afbeelding

Te goed. Gaat die boom ineens scheef staan.
Moet een nieuwe display op. Werkt alleen in donker.
Gerrit

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo feb 07 2007 9:43 pm

Negatieven scannen lukt me nog het best.
Dia's niet. Doffe ellende, tis dat de Coolscan III niet door mijn papierversnipperaar kan....anders....

Ze zijn of te blauw (die van jou ook overigens) of alle andere kleuren kloppen voor geen meter. Het is zo'n tijdrovend klusje dat ik overweeg om alle dia's maar te fotograferen. Projecteren op mijn 105 mm en knallen maar. Maar ja, ik moet nog zoveel. Ik denk dat ik vrijdag is ga rommelen.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

pixels

Bericht door George Fennes » wo feb 07 2007 9:55 pm

Gerrit, heb je dit met die digitale dinges gedaan?

Ik moet zeggen dat je een snelle leerling ben.

Kun je nagaan dit zijn slechts 1 milj. pixels, laat staan als je er een veelvoud van heb.

Moet het nog beter gaan.

Succes ermee!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo feb 07 2007 10:00 pm

Brenzef schreef:Negatieven scannen lukt me nog het best.
Dia's niet. Doffe ellende, tis dat de Coolscan III niet door mijn papierversnipperaar kan....anders....

Ze zijn of te blauw (die van jou ook overigens) of alle andere kleuren kloppen voor geen meter. Het is zo'n tijdrovend klusje dat ik overweeg om alle dia's maar te fotograferen. Projecteren op mijn 105 mm en knallen maar. Maar ja, ik moet nog zoveel. Ik denk dat ik vrijdag is ga rommelen.
Brenzef, ik lees het regelmatig dat er van dia's foto's worden gemaakt maar hoe werkt dat nu.

Projecteer je de dia met een projector op de muur/ doek en neem je daar een foto van ? of bestaan er apparaatjes waarmee je rechtstreeks een dia kunt belichten en daar van dichtbij een foto van neemt ??

Ben benieuwd hoe dat werkt. Heb hier nog een aardige buts aan negatieven liggen en heb weinig trek in al dat handwerk met een negatieven / dia scanner.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

yoyo

Bericht door yoyo » wo feb 07 2007 10:11 pm

a90 schreef: Brenzef, ik lees het regelmatig dat er van dia's foto's worden gemaakt maar hoe werkt dat nu.

Projecteer je de dia met een projector op de muur/ doek en neem je daar een foto van ? of bestaan er apparaatjes waarmee je rechtstreeks een dia kunt belichten en daar van dichtbij een foto van neemt ??

Ben benieuwd hoe dat werkt. Heb hier nog een aardige buts aan negatieven liggen en heb weinig trek in al dat handwerk met een negatieven / dia scanner.
Met een balg of het speciale voorzetstuk (Slide copyer ES-1) op de 60/2.8Micro. Alleen je moet wel neutraal licht hebben en je kunt niet automatisch ontstoffen. En dat is toch echt wel een voordeel van een goede scanner. Maar scannen blijft zuigen t.o.v. een bestand uit een Digi.

http://www.europe-nikon.com/product/nl_ ... rview.html

GdP

Re: pixels

Bericht door GdP » wo feb 07 2007 11:19 pm

George Fennes schreef:Gerrit, heb je dit met die digitale dinges gedaan?

Ik moet zeggen dat je een snelle leerling ben.

Kun je nagaan dit zijn slechts 1 milj. pixels, laat staan als je er een veelvoud van heb.

Moet het nog beter gaan.

Succes ermee!

Groetjes George :D
George het is die HP. Wel een wonder van techniek. Ik hoor geen sluiter en toch doet hij het? Doet vervolgens wel zijn best om de resultaten op het display zichtbaar te maken, maar er komt niets. Even later wil hij zelfs geen foto's meer maken, want er komt geen piepje meer uit.
Na een klein half uurtje doet hij het weer.
Ben ik soms bekocht? Hij heeft toch al meer dan 2000 foto's gemaakt?
@#$&^)(*$#@ moet ik toch weer aan een nieuwe camera.
Met vr. gr
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op wo feb 07 2007 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo feb 07 2007 11:34 pm

Nog een paar maanden wachten en dan komt die FF D3 echt wel. En die gaat een veeeeeeelvoud kosten van jouw 1Mp HP'tje.

Groeten,
Marnix (10,2 Mp)
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”