Kopen in de UK

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
bokeh

Kopen in de UK

Bericht door bokeh » di dec 23 2008 3:16 pm

Wie heeft er ervaring met het kopen van fotoapparatuur in de UK. Buiten dat de stekker anders is, zijn er vast wel dingen waarop je moet letten (garantie, wellicht draait alles de andere kan op...) :roll: .

Zeker nu de Pond bijna 1 Euro is, is het zeker het overdenken waard; neem bijvoorbeeld de D90 ongeveer GBP 570,- tegenover de laagste prijs op tweakers.net: EUR 779,- Da's bijna EUR 190,- verschil, exclusief de verzendkosten die naar verwaching best hoog zullen zijn.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Kopen in de UK

Bericht door gongon » di dec 23 2008 4:07 pm

die verzendkosten vallen volgens mij wel mee, heb een website gezien waar ze hooguit 35 euro verzendkosten vragen. Kan ook minder zijn. Maar ik heb verder geen ervaring met kopen in de UK. Ben er wel over aan het denken omdat het bij sommige objectieven heel veel scheelt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

rovinge

Bericht door rovinge » di dec 23 2008 8:54 pm

Zie volgende link; Iets wat je in de gaten moet houden....

http://nikonrumors.com/2008/12/15/nikon ... -2009.aspx

Roel

bokeh

Bericht door bokeh » wo dec 24 2008 2:17 pm

Dank voor de racties, vooral de laatste, ziet er naar uit dat de betselling voor een D90 + 70-300VR op oudjaarsdag de deur uit gaat... Kost omgerekend 902,- EUR inclusief verzend.

Gek genoeg is een SB-400 weer veel duurder.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » wo dec 24 2008 3:00 pm

En waar ga je het bestellen? Jessops?

bokeh

Bericht door bokeh » di jan 13 2009 8:53 am

Nou, oudjaarsdag is er geen bestelling - bij warehouseexpress.co.uk - de deur uit gegaan wegens een zware griep. Gisteren wilde ik een nieuwe poging wagen en ja hoor de D90 body is nu GPB 639,- ....

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » di jan 13 2009 12:09 pm

Een 5 daags retourtje Calais-Dover kost ± € 80,- Drie uur rijden van Rotterdam naar Calais; 75 minuten op de boot. Winkelen in Dover, Eastbourne of Brighton. Hotelletje voor één of twee nachten, nieuwe spulletjes uitproberen (Engeland is bijzonder fotogeniek) en je hebt zomaar twee of drie dagen heel veel plezier.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

rovinge

Bericht door rovinge » di jan 13 2009 1:09 pm

Prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan in de UK

Zie ook Nikon Rumors: http://nikonrumors.com/2009/01/12/yep-n ... -next.aspx

Roel

Tobias

Bericht door Tobias » di jan 13 2009 6:48 pm

De prijzen zijn zeker omhoog gegaan en wel extreem.

De stijging varieert tussen de 10 en 20%. Zo betaalde je voor een TC 1.4 249 pond en nu 299 bij Grays. Een 500mm VR is ook met een slordige 500 pond omhoog gegaan.

De NL leveranciers hebben denk ik steen en been geklaagd bij Nikon UE :D

Voor de UK Nikon bezitters en handelaar een bittere pil. En de recessie en een absurde prijsstijging, dat komt de omzet niet ten goede. Een deuk in de bolhoed :lol:

De zoveelste blunder qua prijsbeleid van Nikon. Canon is de lachende derde.

Mijn inziens is een prijsdaling voor het vasteland een betere strategie.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » di jan 13 2009 7:41 pm

Tobiias,

re: absurde prijsstijging

Die prijsstijgingen zijn een volstrekt logisch gevolg van het verloop van wisselkoersen, sterker nog: de laatste maanden hebben de Engelsen (prijstechnisch) op de pof geleefd.

Groeten, Gijs.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Tobias

Bericht door Tobias » di jan 13 2009 9:35 pm

Giijs,

Ik kan je niet helemaal volgen.

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di jan 13 2009 9:52 pm

Tobias schreef:Canon is de lachende derde.
Tuurlijk joh... :roll:

Denk je nu echt dat alleen Nikon een prijscorrectie toepast als gevolg van de valutakoersen? Canon en Sony hebben al afgelopen december (advies)prijsstijgingen tot 25% aangekondigd (en zijn bezig met de doorvoering) op 'bepaalde producten' op de niet-Japanse markten.

http://www.ft.com/cms/s/0/9a0818c8-d612 ... 07658.html

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » di jan 13 2009 10:18 pm

Tobias schreef:Gijs, Ik kan je niet helemaal volgen.
Tobias,

Hoe bedoel je dat?
Nikon heeft groot gelijk als ze de prijzen in Sterling verhogen, het pond sterling is het afgelopen jaar in koers sterk gedaald t.o.v. de Yen en EURO.
Kijk maar op de site van nikon.co.uk: er is voor Ierland (euroland, maar wel onder Nikon UK beheer) geen nieuwe prijslijst, wel voor het Sterling-gebied.
De "leuke" aanbiedingen die hierboven vermeld staan zijn alleen maar tot stand gekomen door de schommelingen in valutakoersen, dat is met de prijsaanpassignen van Nikon UK nu waarschijnlijk voorbij.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Tobias

Bericht door Tobias » wo jan 14 2009 6:46 pm

@Gijs,

Met de extreme prijsstijging in de UK, de ingezakte Sterling en de daar heersende recessie wordt het voor de Engelsman moeilijker om nog Nikon producten te kopen. Daar heeft de handel last van. En kennelijk de handel op het vaste land ook :!:

Ik zie de gemiddelde Engelsman niet in deze tijd 10 a 20% meer verdienen. De koopkracht richting Nikon is daar aardig achteruit gehold.

Je opmerking dat de Engelsman de laatste jaren op de pof heeft geleefd zou ik eerder de USA aan willen leunen al klinkt deze term me te simpel. Dan kunnen we in NL ook de lease rijders (worden bijna geen auto's verkocht nu de banken de knip dicht houden), te hoge hypotheekhouders of de lenen.nl families wel noemen, daar gaat het niet om.

Dat veel mensen nu hun droom objectief/camera in de categorie 3000++ via de UK hebben aangeschaft is een meevaller voor ons vasteland bewoners. Helaas had ik net mijn 500mm gekocht toen het grote prijsvoordeel zich voordeed. :(

Persoonlijk denk ik dat daar de schoen niet wringt maar dat Nikon weer een goedkoop rekensommetje heeft gemaakt en de -hier op het vasteland- te duur in de markt gezette producten willens en wetens wil beschermen. Mag wat mij betreft maar de prijs strategie van nikon kan ik al lang niet meer volgen. Soms nog erger dan de beurs :lol:

Het is toch vreemd dat Canon, de autobranche, witgoed en vele andere producten geen prijsstijging doorvoeren in de UK.

Dus voor andere merk camera bezitters loont het nog zeker de moeite om in de UK te kopen.

Niet alleen fotoapparatuur. Zojuist nog een horloge besteld in de UK. Hier 189 euries daar € 131 (inclusief verzenden) :D

duck304

Bericht door duck304 » di jan 27 2009 9:03 am

Ik kan een Sigma 24-70 f2.8 objectief kopen voor totaal 292 euro. Dit is inclusief verzending.
Zijn er verder nog nadelen aan het kopen in het buitenland? extra belasting ofzo??? iemand ervaring?

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”