@Gijs,
Met de extreme prijsstijging in de UK, de ingezakte Sterling en de daar heersende recessie wordt het voor de Engelsman moeilijker om nog Nikon producten te kopen. Daar heeft de handel last van. En kennelijk de handel op het vaste land ook
Ik zie de gemiddelde Engelsman niet in deze tijd 10 a 20% meer verdienen. De koopkracht richting Nikon is daar aardig achteruit gehold.
Je opmerking dat de Engelsman de laatste jaren op de pof heeft geleefd zou ik eerder de USA aan willen leunen al klinkt deze term me te simpel. Dan kunnen we in NL ook de lease rijders (worden bijna geen auto's verkocht nu de banken de knip dicht houden), te hoge hypotheekhouders of de lenen.nl families wel noemen, daar gaat het niet om.
Dat veel mensen nu hun droom objectief/camera in de categorie 3000++ via de UK hebben aangeschaft is een meevaller voor ons vasteland bewoners. Helaas had ik net mijn 500mm gekocht toen het grote prijsvoordeel zich voordeed.
Persoonlijk denk ik dat daar de schoen niet wringt maar dat Nikon weer een goedkoop rekensommetje heeft gemaakt en de -hier op het vasteland- te duur in de markt gezette producten willens en wetens wil beschermen. Mag wat mij betreft maar de prijs strategie van nikon kan ik al lang niet meer volgen. Soms nog erger dan de beurs
Het is toch vreemd dat Canon, de autobranche, witgoed en vele andere producten geen prijsstijging doorvoeren in de UK.
Dus voor andere merk camera bezitters loont het nog zeker de moeite om in de UK te kopen.
Niet alleen fotoapparatuur. Zojuist nog een horloge besteld in de UK. Hier 189 euries daar € 131 (inclusief verzenden)