Inca stopt als importeur van Nikon

Discussies over ons favoriete merk
SPIKE

Bericht door SPIKE » za apr 01 2006 1:47 am

Het blijft toch een trieste zaak nu INCA zijn deuren moet sluiten, over de service heb ik nog geen mening, maar daar ga ik binnenkort ervaren.

Minolta had een magazijn en een service center in Maarssen, beide werden opgeheven, de camera’s werden daarna opgestuurd voor reparatie naar Duitsland, nu anno 2006 bestaat Minolta niet meer.
Hoe verder met Nikon?

En het onderscheid dat gemaakt gaat worden tussen professionele en de zogenaamde amateur camera’s dus weer het verschil tussen arm en rijk.
Neem nu bijvoorbeeld de SEMI- professionele Nikon D200, als we de prijs omrekenen in de gulden ( fl.3650.-) :cry: dat is dit een professionele prijs. Nu ik dit schrijf vraag me af wie er in de tijd van de gulden, alleen al ging kijken voor een camera van bijna fl.4000.- maar goed dit terzijde.

Toch hoop ik dat INCA blijft bestaan, zodat de Nikon camera’s gerepareerd worden in Nederland, dan neem ik de negatieven verhalen voor lief.

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door RVK » za apr 01 2006 10:04 am

Als ik op Nikonians kijk zie ik ook veel kritiek op Nikon USA service
, soms nog wel meer dan hier op Inca

Zou het dan dus toch niet aan Nikon zelf liggen?

Ik heb een slechte ervaring met een reparatie aan een 24-120 lens.
Reparatie onder garantie duurde meer dan 3 maanden omdat het betreffende onderdeel niet te verkrijgen was.

Maar ligt dit dan aan Inca ?

Wel is er een tijd geweest dat je op een reparatie aan een F1 kon wachten.

Uit de oude Nikon garantie kaarten,die door Inca werden nagestuurd, blijkt dat het anders geweest is.
.
Hierin verklaarde Nikon plechtig, dat ongeacht waar de camera gekocht was, er bij iedere Nikon service center service verleent (incl garantie) zou worden.

En dat is nu wel anders.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”