Vloeken in de kerk

Discussies over ons favoriete merk
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo apr 04 2007 9:29 pm

precies...gewoon afgaan op specificaties en prijzen... geen merkengekte.
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo apr 04 2007 9:42 pm

alfredo schreef:precies...gewoon afgaan op specificaties en prijzen... geen merkengekte.
Da's een leuke... Dan heeft dit forum geen bestaansrecht meer :mrgreen:

BUG322

Bericht door BUG322 » wo apr 04 2007 10:26 pm

Tja tuurlijk is dit een merkgek forum.

Zolang ik het kan betalen ga ik echt wel voor Nikon/nikkor

Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.

zoiets heb ik ook met Nikon.

GdP

Bericht door GdP » wo apr 04 2007 11:00 pm

BUG322 schreef:Tja tuurlijk is dit een merkgek forum.

Zolang ik het kan betalen ga ik echt wel voor Nikon/nikkor

Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.

zoiets heb ik ook met Nikon.
Absoluut. Uiteraard. Zondermeer ga ik voor Nikon! :oops:

Ik schaam me al dood met die Hewlett Packard Photosmart. :(

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » wo apr 04 2007 11:45 pm

BUG322 schreef:Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.
Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan. :?:

Pierre
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

GdP

Bericht door GdP » wo apr 04 2007 11:48 pm

The-Boss schreef:
BUG322 schreef:Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.
Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan. :?:

Pierre
Nieuwe auto kopen? :roll:

yoyo

Bericht door yoyo » do apr 05 2007 12:01 am

Fietsen...?
:D

yoyo

Bericht door yoyo » do apr 05 2007 12:02 am

PS
Een PRO objectief moet je niet vergelijken met een niet-PRO objectief.

Maar je moet idd kijken wat voor een soort fotografie je beoefend en dan je materiaal kiezen. Dan kan je zomaar bij CANON uitkomen....
Of niet...

BUG322

Bericht door BUG322 » do apr 05 2007 12:16 am

Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan. Question

Pierre
Mischien zou ik als ik voor goedkopp ging mezelf altijd blijven afvragen of ik wel het maximale (kilometers)uit mijn auto haal.
groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » do apr 05 2007 6:39 am

Merkgek ben ik niet. Ooit toevallig met 'n analoge Nikon van start gegaan en daar dus ook op door gegaan digitaal vanwege de lenzen die ik al had. Hij bevalt me nog steeds prima ondanks dat er nadelen aan zitten (sommige zaken zijn duurder dan vergelijkbare dingen van canon en canon heeft 'n betere groothoeklens) Maar soms nadelen ondervinden zal vast ook opgaan voor canon bezitters.
Toen ik onlangs een compactcameraatje zocht heb ik voor 'n fuji gekozen, dus geen nikon. :D

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » zo apr 08 2007 7:16 pm

Beste (Nikonvrienden),

Over het onderwerp is al het nodige gezegd, maar toch een paar stekelige kanttekeningen.

1) Als je vroeger met film schiet/schoot, zeurde je niet over korrel etc.
Dus waarom wordt er zoveel waarde gehecht aan een meestal academische ruisprestatie bij 800 of 1600 ISO. Gebruik een statief zou ik antwoorden als je geen korrel/ruis wil.

2) Over de prijs prestatie van lenzen kan veel worden gezegd. Dan zal merk C, dan merk N en dan merk L een mooier objectief hebben. Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.

Amadeus Gould

GdP

Bericht door GdP » wo mei 09 2007 9:45 pm

Amadeus Gould schreef:Beste (Nikonvrienden),

Over het onderwerp is al het nodige gezegd, maar toch een paar stekelige kanttekeningen.

1) Als je vroeger met film schiet/schoot, zeurde je niet over korrel etc.
Dus waarom wordt er zoveel waarde gehecht aan een meestal academische ruisprestatie bij 800 of 1600 ISO. Gebruik een statief zou ik antwoorden als je geen korrel/ruis wil.

2) Over de prijs prestatie van lenzen kan veel worden gezegd. Dan zal merk C, dan merk N en dan merk L een mooier objectief hebben. Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.

Amadeus Gould
Amadeus: Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.

Amadeus ik ben weer helemaal gelukkig.
Ik schaamde me al dood met mijn HP-tje. En nu blijkt dat helemaal niet nodig te zijn. :lol:
Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”