Vloeken in de kerk
-
- Forumlid
Absoluut. Uiteraard. Zondermeer ga ik voor Nikon!BUG322 schreef:Tja tuurlijk is dit een merkgek forum.
Zolang ik het kan betalen ga ik echt wel voor Nikon/nikkor
Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.
zoiets heb ik ook met Nikon.

Ik schaam me al dood met die Hewlett Packard Photosmart.

- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan.BUG322 schreef:Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.

Pierre
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nieuwe auto kopen?The-Boss schreef:Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan.BUG322 schreef:Ik moet er niet aan denken dat in mijn volkswagen een renault motor zit en een versnellings bak van opel.![]()
Pierre

Mischien zou ik als ik voor goedkopp ging mezelf altijd blijven afvragen of ik wel het maximale (kilometers)uit mijn auto haal.Maar stel nu eens dat renault inderdaad een motor zou maken die hetzelfde is, en opel idem. De hele zaak gaat kapot en renault en opel zijn 40% goedkoper. Wat doe je dan. Question
Pierre
groetjes
Merkgek ben ik niet. Ooit toevallig met 'n analoge Nikon van start gegaan en daar dus ook op door gegaan digitaal vanwege de lenzen die ik al had. Hij bevalt me nog steeds prima ondanks dat er nadelen aan zitten (sommige zaken zijn duurder dan vergelijkbare dingen van canon en canon heeft 'n betere groothoeklens) Maar soms nadelen ondervinden zal vast ook opgaan voor canon bezitters.
Toen ik onlangs een compactcameraatje zocht heb ik voor 'n fuji gekozen, dus geen nikon.
Toen ik onlangs een compactcameraatje zocht heb ik voor 'n fuji gekozen, dus geen nikon.

Beste (Nikonvrienden),
Over het onderwerp is al het nodige gezegd, maar toch een paar stekelige kanttekeningen.
1) Als je vroeger met film schiet/schoot, zeurde je niet over korrel etc.
Dus waarom wordt er zoveel waarde gehecht aan een meestal academische ruisprestatie bij 800 of 1600 ISO. Gebruik een statief zou ik antwoorden als je geen korrel/ruis wil.
2) Over de prijs prestatie van lenzen kan veel worden gezegd. Dan zal merk C, dan merk N en dan merk L een mooier objectief hebben. Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.
Amadeus Gould
Over het onderwerp is al het nodige gezegd, maar toch een paar stekelige kanttekeningen.
Dus waarom wordt er zoveel waarde gehecht aan een meestal academische ruisprestatie bij 800 of 1600 ISO. Gebruik een statief zou ik antwoorden als je geen korrel/ruis wil.
2) Over de prijs prestatie van lenzen kan veel worden gezegd. Dan zal merk C, dan merk N en dan merk L een mooier objectief hebben. Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.
Amadeus Gould
Amadeus: Als je het maken van de foto belangrijk vindt, dan speelt het merk vaak een onder geschiktere rol.Amadeus Gould schreef:Beste (Nikonvrienden),
Amadeus Gould
Amadeus ik ben weer helemaal gelukkig.
Ik schaamde me al dood met mijn HP-tje. En nu blijkt dat helemaal niet nodig te zijn.

Gerrit