Slechte service van Nikon (Japan)

Discussies over ons favoriete merk
jbrood

Bericht door jbrood » za mei 05 2007 3:18 pm

klopt, wanneer je laat merken dat je meer weet, bv het artikel in het BW (7e wetboek, art 17 over garantie buiten de garantietermijn) de uitspraak in een Dell-zaak, en nog meer, piepen ze wel anders.
Gewoon zoveel mogelijk informatie winnen en dan beslagen ten ijs naar de winkel gaan.
Zo heb ik het ook gedaan, laat weten dat je er genoeg van weet, misschien wel meer dan de winkelier!
Vraag anders het nummer van het hoofdkantoor, en vraag naar iemand met meer verstand van dit.
Veel sterkte,

pieter.w

Bericht door pieter.w » za mei 05 2007 9:35 pm

v.alberts schreef:Hallo allemaal,

Wellicht bedoelde men ook de link die ik ooit eens opgeslagen heb (uit een eerder topic op dit forum) en recentelijk weer plaatste.
Bij deze nog maar eens:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=279

Je zal je inderdaad tot mediamarkt moeten wenden, ook al zeggen die van niet en zullen ze voor je kijken wat ze kunnen doen...(bla bla) Ze MOETEN je gewoon helpen dus ik zou wat meer op mijn strepen staan als ik jou was.

Verder las ik ergens dat er domme winkeliers rond zouden lopen die niet weten hoe de vork in de steel zit. Helaas is het beleid veelal als volgt: Hou je van de domme, de klant weet nóg minder!
Zolang veel mensen hier genoegen mee nemen verandert er ook niets helaas.

Succes ermee,

Gr Vincent
@vincint: dank voor de link van HCC. ik ben lid van die club, maar daaraan heb ik in dit verband even niet gedacht.
bij een korte zoektocht langs de juridische internetsites kwam ik o.a. terecht bij:
http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html
Als ik op die site naar "Consumentenkoop" zoek, kom ik ook nuttige informatie tegen.
Verder neem ik uiteraard m'n strepen mee naar MM om daar eens zwaar op te leunen, met een uiterst vriendelijk porem! (':D')

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » zo mei 06 2007 1:45 pm

Pancaran's schreef:Ik vrees dat Nikon in de race om op het consumentenvlak mee te blijven doen, de plank steeds vaker mis slaat.
Ik heb niet de indruk dat NIkon het hier veel slechter doet dan andere bedrijven. Ik ken ook voldoende mensen die hun Canon minimaal 4 weken kwijt zijn voor een kleine reparatie.

artto

Bericht door artto » zo mei 06 2007 7:08 pm

als ik deze objektief perikelen zo lees(ook o.a van de eerder vermelde 18-200mm) dan zou ik morgen dus mijn Nikon apparatuur moeten gaan verzekeren, zoals Nikon-lid Yoyo voorsteld! ik verzeker mijn foto-apparatuur tijdens een buitenlandse reis(verzekering) maar dat stelt in feite niet zo veel voor. heb in feite nooit een verzekering op mijn Nikon's afgesloten; misschien toch maar afwegen? een gewaarschuwd mens telt voor twee..?

vanson

Bericht door vanson » zo mei 06 2007 9:22 pm

Er zit nog garantie op de door jou gekochte Nikon D80 en 18-135mm lens. De winkel waar je deze gekocht hebt is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. M.a.w.: de service-afdeling van jouw lokale Mediamarkt zou de lens terug moeten nemen en deze vervangen door een ander exemplaar,mits het aannemelijk is dat de lens buiten jouw schuld om defect is geraakt.

Dat de reparatieservice in Beverwijk deze lens op dit moment niet kan repareren is niet jouw probleem, wel dat van de winkel waar je de lens hebt gekocht.

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 08 2007 4:40 pm

Nog even terug komend op de reparatie van mijn D70s.
1 mei weg gebracht, buiten KE om, die denken nog steeds dat het een 'foutje in de instelling' in het menu is, 3 mei klaar in Duitsland.
Kan gehaald worden.
Je ziet het, in Beverwijk doen ze het wel snel! :lol:

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di mei 08 2007 4:55 pm

Goede service van Nikon (Beverwijk) :D

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mei 08 2007 5:00 pm

@ Artto: Die reisverzekering dekt, als ze dat al doet, altijd maar een deel, meestal is foto-apparatuur zelfs uitgesloten in een reisverzekering! Ik zou de voorwaarden daar maar eens heel goed op nalezen!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 08 2007 5:39 pm

@ Cees,

Dit is een geval van garantie.
Ik ga nog wel op zoek naar een goede verzekering voor mijn spullen.
Een goeite voor een nieuwe toppic.

Dank, Arno

pieter.w

5 dagen na de crash...

Bericht door pieter.w » di mei 08 2007 9:13 pm

op 5-5 schreef ik een bericht over de stand van zaken van toen. nu, 5 dagen na de crash, is in het kort het beeld als volgt:
MediaMarkt (de winkelier) maakt zich er van af door te stellen, dat ikzelf kennelijk heb ingestemd met een onvoorspelbaar lange reparatietermijn, omdat dat mij dat in Beverwijk is verteld en ik ondanks die informatie, toch het defecte objectief daar achter heb gelaten. Dus 'eigen schuld, dikke bult..'
Nou, mooi niet dus: na overleg met mijn juridische adviseur is MM te verstaan gegeven dat haar interpretatie volstrekt onjuist is en dat ik impliciet, noch expliciet heb ingestemd met een onvoorspelbaar lange reparatietermijn. Integendeel, ik heb vooral mijn teleurstelling geuit. Aanvullend mijn eisen aan MM geformuleerd:
a. reparatie binnen redelijke termijn. als dat niet lukt, dan
b. een nieuwe lens, of
c. de totale deal ongedaan maken en geld terug.

Zondagav heb ook een mail naar Nikon-NL gestuurd en de gang van zaken uiteengezet en mijn ongenoegen geuit.

Als reactie op mijn voormelde mail naar MM kreeg ik als antwoord, dat MM zich juridisch geen partij acht, omdat ik de defecte lens niet ter garantieafhandeling bij MM had ingeleverd...
Wel werd gemeld door MM "(...) en ben ik altijd bereid om wel te bemiddelen om voor u om een oplossing te verkrijgen." Dus een vorm van coulance, maar het werd duidelijk niet als verplichting gezien.

Omdat MM inmiddels wel met Nikon-NL had gebeld, werd door MM tevens vermeld dat mijn probleem daar in behandeling was, n.a.v. mijn mail.
Correspondentie tussen MM en mij is dan ook ter kennis aan Nikon-NL gemaild.

Eind maandagmiddag kreeg ik van Nikon-NL het volgende bericht:
"Ik ben blij u te kunnen meedelen dat de benodigde MR Head deze week bij ons Service Centrum zal arriveren. Daar u op korte termijn op vakantie gaat heb ik verzocht om u bij wijze van uitzondering de nodige voorrang te verlenen.
Het Service Point zal contact met u opnemen als de reparatie is afgesloten."

Ik reken er nu maar op dat het objectief op tijd in Franeker terug is, met dank aan Nikon-NL.
Laatst gewijzigd door pieter.w op di mei 08 2007 9:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mei 08 2007 9:28 pm

Pfffffff

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

is oké

Bericht door George Fennes » di mei 08 2007 10:02 pm

Pieter, ik hoop dat alles nu weer op z'n pootjes terecht komt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

pieter.w

Bericht door pieter.w » di mei 15 2007 10:43 pm

case closed: vandaag kwam de gerepareerde lens weer thuis...:)
vooral dank zij de bemoeienis van Nikon-NL (dhr Jaap Scholtmeijer, Coördinator Custumor Service) en natuurlijk het NSP te Beverwijk.
In de winkelier (Mediamarkt, Leeuwarden) ben ik danig teleurgesteld, dus dat is een ervaring waarmee ik in de toekomst rekening kan houden.
Hopelijk blijft de lens nu langer goed functioneren, want het blijft me toch een wat dubbel gevoel geven dat zo plotseling en kennelijk redelijk vaak (want er lagen 'veel meer lenzen te wachten op reparatie'...) een objectief van dit caliber de geest geeft.
dank voor ieders reactie,
groet,
pieter

GdP

Bericht door GdP » di mei 15 2007 11:53 pm

Die 18-135 is toch nog niet zo lang op de markt?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » wo mei 16 2007 6:21 am

Gerrit schreef:

Code: Selecteer alles

Die 18-135 is toch nog niet zo lang op de markt?
Klopt Gerrit en naar nu blijkt al veel te lang :lol:

Maar eigenlijk had die lens zo niet op de markt mogen komen, dus onvoldoende uitgetest.

Ik heb het gevoel dat zoiets niet zo snel bij Leica zal gebeuren, veel duurder merk dat wel, maar ik denk dat de omzet van Nikon vele malen groter is.

Dus zou iets eerst en degelijk uitgetest moeten worden, maar dat mag de consument schijnbaar doen en dat is jammer. :oops:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”