Dat klopt wel, wat je hier schrijft. Het is een bepaalde maatschappelijke ontwikkeling in beeldcultuur die niet meer weg te denken is in de huidige maatschappij. Daar vind je beslist ook zeer opmerkelijk beeldmateriaal tussen. Eerder een soort beeld cultus, wat je ook zag bij polaroid materiaal jaren geleden (met name SX-70 materiaal). Maar net zo goed als bij polaroid materiaal of bij gewone fotografie waar het gros het kiekjes stadium niet ontstijgt, zal dat met "high res en HD" telefoonfoto's en films ook zo zijn.Jaap Driest schreef:Ik vind het wel interessant.
Die jongeren hebben een heel eigen beeldcultuur met daarbij heel eigen kanalen om ze te verspreiden.
Hup via de mobiel direct naar Hyves of Facebook.
Ik hou wel van de directheid ervan.
Op een gegeven moment zul je best tentoonstellingen en misschien wel musea aankopen zien van met telefoons gemaakte foto's en filmpjes, omdat een fotograaf of filmer de specifieke mogelijkheden en eigenschappen van een telefooncamera precies goed weet in te zetten. Maar die weten dat ook met elk ander materiaal als zodanig ten volle te benutten.
Maar ik zie niet massaal iedereen overswitchen naar telefooncamera's. Een architect zal niet tevreden zijn met wat er aan kwaliteit uit zo'n telefooncamera komt. Die gebruikte indertijd ook geen polaroid camera. Bruidreportages, portretten, reclame etc. evenmin.