Droom van een telefoonfabrikant

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Droom van een telefoonfabrikant

Bericht door Léon Obers » za apr 24 2010 9:15 am

Jaap Driest schreef:Ik vind het wel interessant.
Die jongeren hebben een heel eigen beeldcultuur met daarbij heel eigen kanalen om ze te verspreiden.
Hup via de mobiel direct naar Hyves of Facebook.
Ik hou wel van de directheid ervan.
Dat klopt wel, wat je hier schrijft. Het is een bepaalde maatschappelijke ontwikkeling in beeldcultuur die niet meer weg te denken is in de huidige maatschappij. Daar vind je beslist ook zeer opmerkelijk beeldmateriaal tussen. Eerder een soort beeld cultus, wat je ook zag bij polaroid materiaal jaren geleden (met name SX-70 materiaal). Maar net zo goed als bij polaroid materiaal of bij gewone fotografie waar het gros het kiekjes stadium niet ontstijgt, zal dat met "high res en HD" telefoonfoto's en films ook zo zijn.
Op een gegeven moment zul je best tentoonstellingen en misschien wel musea aankopen zien van met telefoons gemaakte foto's en filmpjes, omdat een fotograaf of filmer de specifieke mogelijkheden en eigenschappen van een telefooncamera precies goed weet in te zetten. Maar die weten dat ook met elk ander materiaal als zodanig ten volle te benutten.

Maar ik zie niet massaal iedereen overswitchen naar telefooncamera's. Een architect zal niet tevreden zijn met wat er aan kwaliteit uit zo'n telefooncamera komt. Die gebruikte indertijd ook geen polaroid camera. Bruidreportages, portretten, reclame etc. evenmin.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 24 2010 9:18 am

wil ! was jij ook niet degene die "bang" was dat mobieltjes het over gingen nemen op je werk. ?

als ik dit lees moet je al gaan vrezen voor je baan denk ik...

ik vind het kul en niet meer dan dat !

Arend

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » za apr 24 2010 10:47 am

Arend-ho schreef:wil ! was jij ook niet degene die "bang" was dat mobieltjes het over gingen nemen op je werk. ?

als ik dit lees moet je al gaan vrezen voor je baan denk ik...

ik vind het kul en niet meer dan dat !

Arend
haha dat was ik ja. Gelukkig is de man met dat idee niet meer werkzaam bij ons. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”