Nieuw Nikon Camera systeem

Discussies over ons favoriete merk
pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nieuw Nikon Camera systeem

Bericht door pixelpeter » ma jul 12 2010 8:52 am

De bijdrage van George is natuurlijk hilarisch maar wel "to the point". To the point in die zin dat het bij het nieuwe concept van Nikon
alleen maar gaat om afmetingen en gewicht. Logisch in een tijd van Ipad, Ipod en what have you. Alles moet klein en in de pocket kunnen.
Zelf heb ik een week met een D700 gewerkt maar die snel weer teruggebracht toen mijn versleten rechterschouder protesteerde :x .
Weer terug naar DX en een D300s gekocht. Absoluut geen spijt. Maar ik ben 72 nu en kijk dus met meer dan gemiddelde interesse naar
de kleine nieuwe systemen van Oly, Pana, Samsung en Sony. Ik vind het eigenlijk wel prima dat het erop lijkt dat mijn huidige Nikon lenzen
niet op het nieuwe systeem zullen passen. Dan is dat geen factor meer bij de aanschaf en ik kan dan "objectief" kiezen tussen de merken.
Stiekum hoop ik natuurlijk dat Nikon een dijk van een systeem met prachtige kwaliteit gaat neerzetten. Het is toch een mooie tijd voor
de wat oudere man :wink2: .
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 12 2010 11:53 am

pixelpeter schreef:Zelf heb ik een week met een D700 gewerkt maar die snel weer teruggebracht toen mijn versleten rechterschouder protesteerde :x .
Weer terug naar DX en een D300s gekocht. Absoluut geen spijt.
Dat is dan neem ik aan omdat je de camera met lichtere objectieven kan combineren, want het gewichtsverschil tussen de bodies is niet zo heel groot (D700 is 995 gram zonder accu en dergelijke, D300s is 840 gram). Beide niet echt lichtgewicht. Een D90 was dan logischer geweest als het puur om gewicht gaat (620 gram).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pixelpeter » ma jul 12 2010 12:04 pm

Je schreef Patrick:
Dat is dan neem ik aan omdat je de camera met lichtere objectieven kan combineren
Dat klopt helemaal; het gewicht van de objectieven telde daarbij sterk mee.
D90 was geen optie want ik was een (jouw ook wel bekende) D200 gewend.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

Daniël

Bericht door Daniël » ma jul 12 2010 12:55 pm

weten we al hoe de camera eruit gaat zien?
Nu is het allemaal nog speculaas.

Daniël

Bericht door Daniël » ma jul 12 2010 1:06 pm

hadden net zo goed de foto van een PEN kunnen pakken en een Nikon logo erop plakken.
Dit zegt mij nog niks :(

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma jul 12 2010 1:08 pm

Die NEX die PEN en die andere van Panasonic lijken ook allemaal op elkaar.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”