Gelijkluidende klachten en hetzelfde programma, geen problemen met andere programma's.JerryBig schreef:
Fullframe en een 2.8 standaard zoom. Dan nam ik de NX2 perikelen voorlopig op de koop toe en ging voor een D700 met 24-70. Ik geloof dat er geen betere standaardzoom bestaat en dat er talloze Canon pro's zijn die hem via verloopstukken op hun camera zetten. Overigens zijn er ook andere Raw converters op de markt die een verder vervolg in PS ook goed mogelijk maken. Zelf geen ervaring mee, want ik kan alles wat ik wil met een soepel lopende NX2.
De verhalen die je schets m.b.t. NX2 geven mij de indruk dat het vooral je computer is die de problemen veroorzaakt en ik zou die maar eens goed onder loep nemen voordat je zulke extreme maatregelen neemt.
Nee, het is niet de "computer". Het probleem zit hem in NX. Voor mij heb ik de workaround gevonden door geen onderliggende schermen open te hebben staan. Of dit 100% is, voor mij 75%. En het gaat niet om "een"RAW-converter maar om "de"nikon-converter.
George