Ik heb de boel snel bekeken en alles leek te werken. Er was zelfs geen stof op mijn sensor gekomen. (Ik weet dat bij heftige schokken stofdeeltjes in je camera los kunnen komen en op je sensor kunnen belanden) Ik heb verder de hele dag doorgefotografeerd en heb geen problemen geconstateerd. Eenmaal thuis heb ik de boel uitgebreid bekeken en de enige schade die ik kan ontdekken is:
- een kleine lakbeschadiging onderop de D300s grip (daar is nu blank metaal te zien, hij viel op een scherp steentje)
- een putje in de BM-8 LCD protector die Nikon met de D300s meelevert (dat heeft waarschijnlijk mijn LCD scherm gered)
- een een krasje op de zonnekap van de 90mm Tamron Macro lens.
Alles lijkt dus nog te werken; De objectieven lopen soepel en stellen goed scherp. Alle knoppen etc. functioneren, zowel op de camera als op de objectieven. Er rammelt niets in de body of lenzen. Ik zie geen verdere beschadigingen. Ik ben nog van plan om later vandaag een front/backfocus test te doen met de Tamron om zeker te zijn dat die geen 'tik' heeft gehad.
Vraag is nu echter of ik nog andere zaken kan of moet controleren? Ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad maar ik heb liever wat zekerheid... Al zal dat lastig vast te stellen zijn denk ik. Maar misschien weet iemand of ik nog andere dingen zelf na kan kijken...?