Dan maar in een nieuw draadje Silvia 81...

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
pbreev

Dan maar in een nieuw draadje Silvia 81...

Bericht door pbreev » do sep 16 2010 12:57 am

Ik geloof dat de TS geholpen is. Laten we de discussie die nu gaande is in ieder geval hier in dit draadje niet voortzetten...
Vandaar ook een nieuw draadje ..... Bedankt dat ik ook mag reageren op Silvia81 haar antwoord. Maar goed dan nu maar !
JaapV schreef:
silvia81 schreef: Natuurlijk ben ik eerst wezen googlen, ik wist niet dat het tegenwoordig 'onvolwassen' is om op een forum mensen naar hun mening en ervaringen te vragen met een bepaald objectief..
Maargoed
Tegenwoordig?
Op ieder forum waar ik in de laatste 25 jaar geweest ben werd er op z'n minst met gefronste wenkbrauwen maar gemiddeld met duidelijk uitgesproken irritatie gereageerd op iemand die, meteen na eerste binnenkomst en zonder zich eerst ruim "in te lezen", vragen begon te stellen waar in dat forum al LANG antwoorden op te vinden waren. En die fora hadden 15, 20 jaar geleden nog niet eens zoekfuncties. Daarbij vergeleken is de ontvangst die je hier kreeg uiterst mild!
"Maargoed"...
Hallo Silvia81,

Mijn reactie was gekscherend op voorgaande reactie en naar nu blijkt ook latere reacties :twisted: .

Ik baal er een beetje van dat vele reageren met reacties als;
Ik zou voor de zoekfunctie gaan :wink:
Maar ja, steeds jongere (al dan niet getalenteerde) generaties schijnen zich deze reacties aan te kunnen/mogen meten.... al dan niet geflankeerd dan wel gesteund door regionale en anderen.

Ik vind het heel normaal dat je naar antwoorden zoekt op dit soort fora. Vele "die-hards" op dit soort fora blijkbaar niet. Nu zo langzamerhand ook een nieuw soort; "new-hards" of "young-talented-hards" ook niet.

Maar terugkomend op je vraag;

Je kitlens is kapot. Koop een nieuwe ! Eén zelfde, of loop je tegen grenzen aan met de oude? Zo ja welke zijn dat dan? En zo ja welk budget heb je dan? Wat wil je bereiken met een nieuwe, etc.. Het is zo makkelijk nog niet, tenzij je het beste wil en al het geld van de wereld er voor uit wilt geven, dan hebben vele nog wel een toevoeging op deze post !

Zoek gerust 25 jaar terug om dan je reeds gedateerde antwoorden te vinden of neem aanstoot van de hedendaagse reacties en worstel door oude draadjes en heden daagse antwoorden ... Welkom op NCN !

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Dan maar in een nieuw draadje Silvia 81...

Bericht door George Fennes » do sep 16 2010 2:40 pm

Patrick ik ben het met je eens dat er soms erg kort door de bocht gereageerd wordt.
Soms proberen hele jonge personen het bestraffende vingertje op te heffen naar oudere personen.
Daar krijg ik kriebeltjes van, is niet gepast en het zou verstandig zijn als deze zeer jonge persoon zijn plaats weet.
Maar dat schijnt de mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig te zijn.
Mijn kinderen ondanks dat ze allemaal volwassen zijn zullen dat niet in hun hoofd durven halen.
Heeft gewoon met respect te maken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » do sep 16 2010 2:44 pm

Oke ik voel me nu wel aangesproken om te reageren, want het gaat waarschijnlijk ook over mij. (dat getallenteerde weet ik alleen niet :twisted: ?)

Even over m'n reactie dan : Ga eens naar het subforum Objectieven, je vind er 23435 onderwerpen over de combi Tamron 17-50/70-300 en andere combi's. Ik zal als ik net nieuw was, eerst eens gaan rondzoeken op het forum, en het gaan ontdekken, voordat je je vraag hier neer zet. Geloof me, als je hiermee op DPZ aankomt gaat er gegarandeerd een slotje op.

Ik begrijp alleen (weer) even niet wat het met m'n generatie te maken heeft)

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » do sep 16 2010 2:49 pm

Daviddvd schreef:
Dat je soms een beetje pas op de plaats moet maken tegenover iemand die soms 3 of 4 keer zo oud is.
Deze mensen hebben over het algemeen iets meer levenservaring. Ik denk dat je dat nog wel gaat inzien in de loop van de komende jaren, ik spreek uit ervaring. :wink:
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » do sep 16 2010 2:51 pm

Melliw schreef:
Daviddvd schreef:
Dat je soms een beetje pas op de plaats moet maken tegenover iemand die soms 3 of 4 keer zo oud is.
Deze mensen hebben over het algemeen iets meer levenservaring. Ik denk dat je dat nog wel gaat inzien in de loop van de komende jaren, ik spreek uit ervaring. :wink:
Dus gewoon niet meer reageren op draadjes van mensen ouder dan mij...? Reageer ik verkeerd of zo'?

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » do sep 16 2010 2:53 pm

Je mag zeker wel reageren, maar je toon is soms iets te wijs. Al je daarop let is er niets aan de hand.
BrinksFotografie

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 16 2010 3:21 pm

Dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op... :roll: :roll: :roll:

Respect heeft helemaal niets met leeftijd te maken, maar veel meer met opvoeding en je omgeving. Ik verwacht van iedereen op het forum respect, en dat zouden jullie ook moeten doen. En als je dat van andere verwacht... juist, dan geef je het zelf ook aan anderen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door PeterG » do sep 16 2010 3:25 pm

Melliw schreef:Je mag zeker wel reageren, maar je toon is soms iets te wijs. Al je daarop let is er niets aan de hand.
Leg eens uit; wat is "iets te wijs". Volgens mij heb je gelijk of niet. Bedoel je soms de toon?
Ik ben zelf van mening, dat zowel ouderen als jongeren zich aan beleeftheidsnormen hebben te houden.
Ikzelf maak daarbij geen onderscheid op fora. Gelijke regels voor iedereen en geen voorkeursbehandeling voor ouderen.

En ook, hoe weet ik op dit forum of iemand 4 keer zo oud is als ik?

Peter

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » do sep 16 2010 3:34 pm

Kijk, de toon die je aanslaat tegen iemand is bepalend of iets op de juiste manier overkomt.
Nu schrijven we hier alleen en dus hoort/ziet de ander misschien niet meteen wat je bedoeld. Dat is verraderlijk.
Het is daarom verstandig om niet direct met een opgeheven vingertje te gaan zwaaien, niet iedereen (die de reacties hierboven) kan dat zomaar accepteren. Respect voor elkaar hebben is daarom belangrijk, in feite worden we er niet wijzer van als er elke maand weer een topic als dit geopend wordt.

Toevallig weet ik hoe oud sommige personen die zijn, van het gros weet ik dat niet. Als iedereen respectvol met elkaar omgaat is leeftijd ook niet van belang.

En nu gaan we weer foto's maken! Onzinnig geneuzel hier...
BrinksFotografie

dicktrum
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door dicktrum » do sep 16 2010 5:56 pm

Daviddvd schreef: Geloof me, als je hiermee op DPZ aankomt gaat er gegarandeerd een slotje op.
Dat is precies de hoofdreden dat ik hier wel meepraat en op DPZ bij dat stel over het paard getilden niet.....

groet,

Dick

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » do sep 16 2010 6:26 pm

Waarom steken zulke dingen toch elke keer weer hun kop op?

Als je vindt dat iemand een vraag stelt die overdreven is of zo simpel terug te vinden dat het in jou ogen onnozel o.i.d. is, reageer dan niet.
Mogelijk is er wel iemand die betreffende vraagsteller verder wil helpen.
Opmerkingen als; maak gebruik van de zoekfunctie of RTFM schieten ook niet echt op.

Verwijzen naar een ouder draadje of een passage in een handleiding komt wat positiever over dan de zaak afkappen
Dat laatste dient geen enkele doel.

En nog wat toegevoegd, wat ze op een ander forum doen zal me een biet zijn, dit is ons forum.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 16 2010 6:29 pm

D. Haaksma schreef:En nog wat toegevoegd, wat ze op een ander forum doen zal me een biet zijn, dit is ons forum.
JUIST!

Het forum, dat zijn jullie!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » do sep 16 2010 7:28 pm

Het heeft ook te maken met het verraderlijke van de cyberworld. Het lijkt zo op de echte wereld.
Toen mijn dochter net begon met chatten op het internet, hield ik haar steeds voor dat je niet weet wie je voor je hebt.
Je hoeft niet achterdochtig te zijn, maar wel alert.
En dat "Charlotte95" die ook zo van paarden en ballet houdt, voor hetzelfde geld een dikke 60-jarige viespeuk is, die in zijn blote kont achter de PC bier zit te drinken.
Ik moet er wel om lachen: hier is het een beetje de omgekeerde wereld.
Als je om een advies vraagt over de besteding van je zuurverdiende centjes, moet je er rekening mee houden dat je advies krijgt van een 13-jarige.
Je weet het niet, meestal niet tenminste.
En ik denk dat jonge bezoekers, die met internet zijn opgegroeid, meer intuïtief op hun hoede zijn dan de ouderen en de relatieve waarde van het internet juist inschatten. Zeker van een forum waar je net nieuw bent. Als je een tijdje meeloopt, dan leer je je pappenheimers kennen. De zeurders, de pixelneukers, de artistiekelingen, de verzoeners, de deskundige lomperds, de lieverds, etc. Dan gaat het toch weer een beetje op de echte wereld lijken. Op een Nikondorp.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » do sep 16 2010 7:35 pm

Jaap Driest schreef:Als je om een advies vraagt over de besteding van je zuurverdiende centjes, moet je er rekening mee houden dat je advies krijgt van een 13-jarige.
.
15 :D

En misschien klinkt dat wel heel opschepperig, maar ik denk dat ik best veel weet van Nikon, en z'n objectieven en camera's , en dat ik dus wel degelijk het juiste advies kan geven.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » do sep 16 2010 7:42 pm

David,
Het gaat niet over jou.
Het gaat om het principe.
Maar je reactie is wel een illustratie.
Laatst gewijzigd door Jaap Driest op do sep 16 2010 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”