Hier nog een.......dicktrum schreef:Dat is precies de hoofdreden dat ik hier wel meepraat en op DPZ bij dat stel over het paard getilden niet.....Daviddvd schreef: Geloof me, als je hiermee op DPZ aankomt gaat er gegarandeerd een slotje op.
groet,
Dick
Dan maar in een nieuw draadje Silvia 81...
- RvDam
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Dan maar in een nieuw draadje Silvia 81...
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dik ik ben het helemaal met je eens!!!!!!D. Haaksma schreef:Waarom steken zulke dingen toch elke keer weer hun kop op?
Als je vindt dat iemand een vraag stelt die overdreven is of zo simpel terug te vinden dat het in jou ogen onnozel o.i.d. is, reageer dan niet.
Mogelijk is er wel iemand die betreffende vraagsteller verder wil helpen.
Opmerkingen als; maak gebruik van de zoekfunctie of RTFM schieten ook niet echt op.
Verwijzen naar een ouder draadje of een passage in een handleiding komt wat positiever over dan de zaak afkappen
Dat laatste dient geen enkele doel.
En nog wat toegevoegd, wat ze op een ander forum doen zal me een biet zijn, dit is ons forum.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Tsja, iemand vraagt advies over een Nikon lens, je krijgt de kans om je kennis uit te dragen, en je komt niet verder dan een opmerking over " de zoekfunctie". Zelfoverschatting?Daviddvd schreef:
15![]()
En misschien klinkt dat wel heel opschepperig, maar ik denk dat ik best veel weet van Nikon, en z'n objectieven en camera's , en dat ik dus wel degelijk het juiste advies kan geven.
Verder sluit ik me aan bij de reactie van D.Haaksma.
Groet Hans.
Tja, jij noemt het zelfoverschatting.... Ik denk dat ik hier toch niet thuis hoor dan.J.Hoes schreef:Tsja, iemand vraagt advies over een Nikon lens, je krijgt de kans om je kennis uit te dragen, en je komt niet verder dan een opmerking over " de zoekfunctie". Zelfoverschatting?Daviddvd schreef:
15![]()
En misschien klinkt dat wel heel opschepperig, maar ik denk dat ik best veel weet van Nikon, en z'n objectieven en camera's , en dat ik dus wel degelijk het juiste advies kan geven.
Verder sluit ik me aan bij de reactie van D.Haaksma.
Groet Hans.
Ik zeg, Ciao Nikon forum!
Veel verstand van camera's en geen verstand van het omgaan met mensen.
En dat is nou precies wat een hoop mensen op diverse fora bedoelen met "jouw leeftijdsgroep"
Heb me ook al een paar keer gestoord aan dat gedrag maar had geen zin om te reageren.
Doe ze de groeten op DPZ, ik geloof dat je daar ook beter past. Daar komen geen beginners alleen maar prof's en als ze er al wel komen hebben ze geen schijn van kans.
Maar we dwalen af zeker?
En dat is nou precies wat een hoop mensen op diverse fora bedoelen met "jouw leeftijdsgroep"
Heb me ook al een paar keer gestoord aan dat gedrag maar had geen zin om te reageren.
Doe ze de groeten op DPZ, ik geloof dat je daar ook beter past. Daar komen geen beginners alleen maar prof's en als ze er al wel komen hebben ze geen schijn van kans.
Maar we dwalen af zeker?
Deze kwaal is niet aan leeftijd gebonden lijkt mij.Shiftmeister schreef:Veel verstand van camera's en geen verstand van het omgaan met mensen.
Ik lees al een tijdje mee hier, en denk af en toe wel eens tjonge, tjonge, tjonge, hoe oud zijn jullie ?
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kees D3s schreef:Deze kwaal is niet aan leeftijd gebonden lijkt mij.Shiftmeister schreef:Veel verstand van camera's en geen verstand van het omgaan met mensen.
Ik lees al een tijdje mee hier, en denk af en toe wel eens tjonge, tjonge, tjonge, hoe oud zijn jullie ?
Toch, als je hier vergelijkt met andere fora, valt het best mee.
Laten we daarom weer gewoon gaan fotograferen, naar de Photokina en al dat soort dingen in plaats van elkaar te zitten stangen e.d.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik lees gewoon mee.... en verbaas me waar jullie allemaal heen gaan met deze discussie.
Censuur houden we hier niet van, dus bakkelei maar lekker door. Of niet natuurlijk.

Censuur houden we hier niet van, dus bakkelei maar lekker door. Of niet natuurlijk.
Patrick schreef: Censuur houden we hier niet van, dus bakkelei maar lekker door. Of niet natuurlijk.

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Dit soort discussies doet mensen besluiten het Nikon forum te verlaten.
Laten we alsjeblieft het forum gebruiken waar het voor bedoeld is, nl het delen van onze gezamenlijke passie: de fotografie
Wat mij betreft mag hier een groot hangslot op.
Laten we alsjeblieft het forum gebruiken waar het voor bedoeld is, nl het delen van onze gezamenlijke passie: de fotografie

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ben het helemaal met de heer Haaksma eens.
Vind het een beetje makkelijk om te zeggen: Gebruik de zoekfunctie.
Als je nou geen zin hebt om antwoord te geven reageer dan niet. En zeker niet als iemand voor het eerst op het forum komt. Soms werkt de zoekfunctie niet en misschien kijkt iemand er in het begin wel overheen en soms krijg je zoveel draadjes te zien dat je er al tegenop zie om die allemaal door te spitten.
Denk dat mensen die de gebruiksaanwijzing haast niet lezen van hun camera of wat voor ander apparaat maar ook, ook de zoekfunctie niet veel zal gebruiken. En wat dan nog, we zijn hier toch om elkaar te helpen? En het is toch fijn om elkaar raad te geven of raad te krijgen.
Vind het een beetje makkelijk om te zeggen: Gebruik de zoekfunctie.
Als je nou geen zin hebt om antwoord te geven reageer dan niet. En zeker niet als iemand voor het eerst op het forum komt. Soms werkt de zoekfunctie niet en misschien kijkt iemand er in het begin wel overheen en soms krijg je zoveel draadjes te zien dat je er al tegenop zie om die allemaal door te spitten.
Denk dat mensen die de gebruiksaanwijzing haast niet lezen van hun camera of wat voor ander apparaat maar ook, ook de zoekfunctie niet veel zal gebruiken. En wat dan nog, we zijn hier toch om elkaar te helpen? En het is toch fijn om elkaar raad te geven of raad te krijgen.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Helemaal mee eens Riemke. Jammer dat David niet meer op dit forum actief wil zijn. Leeftijd maakt, voor mij, althans geen ene moer uit.Riemke schreef:Dit soort discussies doet mensen besluiten het Nikon forum te verlaten.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Tja, Frederix. Een slotje helpt niet altijd. Het hele bestaan van dit draadje is te "danken" aan een slotje dat ik plaatste in een ander draadje. Blijkbaar willen een aantal mensen wat kwijt.Frederix schreef:Patrick schreef: Censuur houden we hier niet van, dus bakkelei maar lekker door. Of niet natuurlijk.
Maar ik onderschrijf dat dit een vrij zinloze discussie is. Niemand hoeft hier te komen, maar iedereen is welkom. Je hoeft niet iedereen aardig te vinden (zie mijn onderschrift).
Ik blijf dit draadje natuurlijk goed volgen, en grijp in als het uit de hand loopt. Ik wil wel even een verzoek doen. Als je niet echt wat toe te voegen hebt aan wat al gezegd is, zeg dan maar niets meer, en laat dit draadje doodbloeden. Dan hebben we dat ook weer gehad en kunnen we ons drukmaken over andere zaken. Of foto's gaan beoordelen of zo, wat Flippie al hierboven aangaf.
Ik krijg de indruk dat je mijn "smiley" niet goed hebt begrepen, dus een aanvulling.Patrick schreef:Tja, Frederix. Een slotje helpt niet altijd.Frederix schreef:Patrick schreef: Censuur houden we hier niet van, dus bakkelei maar lekker door. Of niet natuurlijk.
========== snip =====
Als je niet echt wat toe te voegen hebt aan wat al gezegd is, zeg dan maar niets meer, en laat dit draadje doodbloeden.
Ik volg dit draadje tot nu toe zonder te reageren, maar als jij gaat beweren dat "we hier niet van censuur houden" dan is voor mij de maat vol. Hoe vaak heb jij wel geen reactie van mij van dit forum verwijderd omdat jouw die niet aanstond ? ? ? ? En niet alleen van mij, je weet wel wat ik bedoel. Maar goed, ik heb mijn punt denk ik wel duidelijk gemaakt en zal niet meer reageren.
Mij benieuwen hoelang deze reactie op het forum blijft staan.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
En gezien je profielfoto ben je zelf ook nog aardig jongFrederix schreef:Helemaal mee eens Riemke. Jammer dat David niet meer op dit forum actief wil zijn. Leeftijd maakt, voor mij, althans geen ene moer uit.Riemke schreef:Dit soort discussies doet mensen besluiten het Nikon forum te verlaten.

Nu op weg naar mijn 1e bruidsreportgae (wees gerust, ik ben 2e fotograaf, maar evengoed g spannend)
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com