meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
mweidema

Bericht door mweidema » zo okt 15 2006 10:07 am

De reparatie is gewoon door Inca uitgevoerd, was binnen de garantie namelijk.

Weet ook wel dat de reparatieafdelingen afhankelijk zijn van wat Nikon wel of niet vergoed. Heb namelijk ook naar Nikon gebeld maar die stuurden me gewoon door naar het reparatiecentrum. Bij het reparatiecentrum deden ze niet meer moeite voor me dan zeggen dat zij afhankelijk zijn van Nikon en als Nikon zegt dat het niet vergoed wordt ik moet betalen, ook dat kan ik me levendig voorstellen maar het gaat om het principe.

Ik ben echt niet te bedonderd om iets te betalen voor een reparatie als ik het mij eigen schuld is dat iets stuk gaat, maar twee keer spontaan???? Ja sorry hoor, zuiniger als ik nu ben op mijn spullen gaat echt niet meer hoor. Ongebruikt in de kluis laten staan misschien :?

Mijn onvrede is ook niet gericht tegen het reparatiecentrum. Dat het 4 weken moet duren is niet fijn, zegt misschien ook iets over de hoeveelheid producten die terug moeten. Daar kunnen zij niks aan doen, het zegt meer over Nikon. Mijn onvrede heeft alles te maken met de slecht service en starre houding van Nikon.
Laatst gewijzigd door mweidema op zo okt 15 2006 10:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mweidema

Bericht door mweidema » zo okt 15 2006 10:15 am

Wolf Zorrito schreef:Kan het zijn dat de repatie van de lens gewoon slecht is uitgevoerd ?
Het lag de eerste keer aan de camera. Is een veel voorkomende klacht, je toestel schiet in een error en komt er niet meer uit. Er zijn heeeeeeel veeeeel mensen die het hebben. Als je je toestel nu weg brengt met deze klacht ben je hem zeker 9 weken kwijt. :shock:

Begrijp me niet verkeerd, vind het een super fijn toestel maar had ik dit geweten had ik toch een andere keuze gemaakt. Je weet het nooit natuurlijk, maar het komt al anders over als ze je een beetje tegemoet komen.

Ik zal zien wat de schade is als ik mijn lens terug krijg, de lens is het wel waard om te laten reparen namelijk. Inruilen voor een ander moet je er toch teveel op toeleggen. Laat het niet zomaar bij zitten in ieder geval.

wil
Clublid
Clublid
Berichten: 1345
Lid geworden op: za mei 27 2006 4:07 pm
Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » zo okt 15 2006 10:35 am

alfa156 schreef:
wil schreef:vandaag mijn 18-200 naar Beverwijk moeten brengen. Gelukkig aantal bekende Inca mensen gezien. Ze hebben het razend druk. Het lijkt wel of mensen reparatie's opgespaard hebben tijdens overgangsfase na sluiten Inca zeiden ze. Er is meer aanbod dan bij Inca viel hun op. Maar de sfeer en advies is goed. Helaas toch lens moeten achterlaten. Hij heeft een tik gehad en daar kan lens toch niet tegen.
Nu afwachten hoe lang het gaat duren.
Ik hoop wel voor je dat je nog wat achter de hand heb (lenstechnisch gesproken). Ik heb ook voor dat Inca opgedoekt werd een lens weggebracht en voordat ik hem terug had was ik 2 maanden verder.
lens binnen 3 weken weer terug. Service goed ondanks de extreme drukte in Beverwijk in deze overgangsfase.

Sjeik1981

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Sjeik1981 » ma sep 27 2010 12:23 pm

Beste mensen,

Ondertussen zijn we 4 jaar verder en zul je zeggen dat e.e.a. verbeterd zou zijn. Nou niet dus, heb voor een week of 6 geleden mijn D60 ter reparatie aangeboden bij de locale fotoboer. Nu dus 6 weken verder en wat denk je....... natuurlijk niets.........

Als ik al deze reacties zo lees, gaan mijn haren toch pal overeind staan. Je wordt er kotsmisselijk van. Eigenlijk zul je welhaast 3 kameras nodig hebben. Als nummer 1 kapot gaat ben je hem zo 3 maanden kwijt. Lees hier en daar dat dan met gemak een nieuwe kamera binnen of net na een jaar kapot kan gaan, ben je deze ook nog eens kwijt. Heb je nog een derde om eventueel je werk te doen.
Heb hiervoor een compactje van Kodak gehad (je kan niet alles vergelijken, maar toch) ding ging totaal niet kapot. Heb hem laten vallen, is nat geworden, heeft modder en stof etc (ben motorcross/rally fotograaf) over zijn dekkel gekregen niet kapot gegaan.

Maar goed, ik begrijp dat ik dus nog wel maandje kan wachten

Gebruikersavatar
Cees
Forumlid
Forumlid
Berichten: 15275
Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Cees » ma sep 27 2010 1:13 pm

Ik zou wel eens willen weten hoe lang dat toestel bij de plaatselijke fotoboer is blijven liggen......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Gebruikersavatar
Patrick
Clublid
Clublid
Berichten: 27168
Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Patrick » ma sep 27 2010 1:24 pm

Dat je zelf ervaring hebt met een camera die niet stuk is gegaan is natuurlijk fijn, maar zegt niet zo veel over het model op zich. Net zoals een defecte D60 niet betekent dat D60's slecht zijn. Je moet daar een beetje geluk mee hebben.

Net als ik ben ik vooral benieuwd waar de camera hoe lang is geweest. Als je "locale fotoboer" 'm niet vlot opgestuurd heeft, kan je niet zomaar stellen dat Nikon traag is met reparaties.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1320
Lid geworden op: di aug 29 2006 8:14 pm
Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door D. Haaksma » ma sep 27 2010 1:36 pm

De herbeleving van een oud draadje.
Je hebt aan mijn mening niets, maar ik vind het inderdaad wel absurd lang duren. :evil:
Laat ik het even afkloppen, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
En ik hoop de meeste van ons niet.
Roept bij mij de vraag op: Geldt dit nu alleen voor de mensen met een "amateurstatus" ?

En wat is een pro-toestel, de D200 niet meer begrijp ik. Deze is kennelijk van de lijst van pro's afgevoerd.
Mijn F2as ook, wat ik wel logisch vind.
Maar om snel geholpen te worden moet ik er dan nog een D700 bijkopen?
Aan mijn objectieven zal het niet liggen.

Wie van onze NCN-NPS-ers heeft met een snelle reparatie te maken gehad.
Zit er daadwerkelijk verschil in.
Wat houdt dat overigens in een NPS-status.
Ik begrijp wel dat men geneigd is iemand die zijn brood moet verdienen met de fotografie sneller te helpen dan de spreekwoordelijke tante Truus.
Ga ik zonder meer in mee. Maar hang dan aan die pro-status een aantal voorwaarden meer, als je al onderscheidelijk te werk wilt gaan.
Nu lijkt het erop dat geld de leidraad is bij Nikon.

Het onderscheid in service tussen het bezit van 1 of 2 pro-kamera's bij ons hobby-isten kan ik dan ook niet goed volgen.
Ik hoef ook geen NPS-status, als mijn spullen kapot zijn wil ik binnen een redelijke termijn geholpen worden, basisvoorwaarde.
Dat zoiets afhankelijk is van het type kamera (s) wat men heeft aangekocht is elitair geneuzel in mijn optie.

Gebruikersavatar
Cees
Forumlid
Forumlid
Berichten: 15275
Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Cees » ma sep 27 2010 1:40 pm

Als ik het goed begrepen heb, kom je pas in aanmerking voor een 'NPS-status' als je twee professionele body's en drie professionele objectieven hebt en als je het grootste deel van je inkomen met fotografie verdient.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Sjeik1981

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Sjeik1981 » ma sep 27 2010 1:41 pm

ALs het goed is, heeft hij hem meteen de dinsdag nadien verstuurd naar, ik denk Service center.

Even over de D60 opzich, is een prima toestel, heb er ondertussen al heel wat mooie foto`s mee kunnen maken, wil hem ook graag snel weer terug.

Gebruikersavatar
rbfoto.nl
Forumlid
Forumlid
Berichten: 5387
Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door rbfoto.nl » ma sep 27 2010 3:06 pm

Cees Laarman schreef:Als ik het goed begrepen heb, kom je pas in aanmerking voor een 'NPS-status' als je twee professionele body's en drie professionele objectieven hebt en als je het grootste deel van je inkomen met fotografie verdient.
Klopt.

Http://nps.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie

wil
Clublid
Clublid
Berichten: 1345
Lid geworden op: za mei 27 2006 4:07 pm
Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door wil » ma sep 27 2010 3:11 pm

Cees Laarman schreef:Als ik het goed begrepen heb, kom je pas in aanmerking voor een 'NPS-status' als je twee professionele body's en drie professionele objectieven hebt en als je het grootste deel van je inkomen met fotografie verdient.
Klopt helemaal.
Reparatie is sneller. En als niet binnen 48 uur gerepareerd kan worden heb je recht op leen apparatuur, mits voorradig. Maar dit geldt alleen voor de pro-apparatuur.
Ik weet niet zeker of nu alles in Beverwijk wordt gerepareerd. Toen ze pas begonnen gingen bepaalde modellen naar Duitsland of Polen voor reparatie.

pfitskie
Forumlid
Forumlid
Berichten: 349
Lid geworden op: za okt 11 2008 10:22 am
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door pfitskie » ma sep 27 2010 4:05 pm

Mijn ervaringen met reparatie.

2006: 18-200 probleem was niet meer scherpstellen boven 3 meter (hangende schaalverdeling)
omruil door winkelier voor een nieuwe

2010: 24-70 f/2.8 probleem niet meer scherpstellen, zou 2 weken duren, werd echter 5 weken omdat de lens
in Duitsland opnieuw afgesteld moest worden. Kunnen ze in Beverwijk niet.

2010: 70-200 f/2.8 vandaag weggebracht voor reparatie. Probleem zonnekap blijft in omgekeerde stand niet goed vastzitten.
Stelt niet meer scherp boven 5 meter (schaalverdeling blijft hangen). Gaat ongeveer 2 weken duren, zeggen ze.
Maar dat zeiden ze vorige keer ook, dus maar weer geduldig wachten. En hopen dat de rest van mijn Nikon-spullen
blijft doen wat ze moet doen. :roll:

Zoals de Chinezen zeggen: "Als je haast hebt, ga dan rustig in een hoekje zitten" :wink2:
gr
Peter

Sjeik1981

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door Sjeik1981 » ma sep 27 2010 4:23 pm

edit vandaag gehoord dat ie klaar is

Gebruikersavatar
gvdnberg
Clublid
Clublid
Berichten: 3341
Lid geworden op: di aug 10 2010 10:41 pm
Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: meer dan 7 weken reparatie tijd, ik wor nie goed.

Bericht door gvdnberg » ma sep 27 2010 4:37 pm

Op een zaterdag mijn D300 met een hot pixel weggebracht naar Kamera-Express (garantie) en de zaterdag daarna had ik het gerepareerde toestel weer thuis op mijn bureau staan.
Prognose was 2 weken en mogelijk iets langer omdat K-E eerst mijn aankoopbon weer moest terugzoeken (had ik niet meer), mogelijk totaal iets van 3 weken te verwachten en dan toch binnen een week terug. Ik was er blij mee. Ik klaag niet.
En ik ben beslist geen Pro.

groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”