Nieuwe Nikon VR telezoom: AF-S DX VR 55-200MM F/4-5.6G IF-ED

Discussies over ons favoriete merk
BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 9:55 pm

Suus is echt keihard bezig.. echt wel..
Ik ben wel benieuwd :)

groetjes

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo mei 30 2007 9:59 pm

[nog wat olie op het vuur mode]

Ik denk dat de foto's van BUG nog zeker 2 keer zo mooi waren geweest als hij ze niet met een inferieure instap D50 had gemaakt :mrgreen:

[/nog wat olie op het vuur mode]

Onzin natuurlijk, mensen maken foto's en camera's leggen ze vast. De creativiteit en inspiratie plus het oog voor het moment van de cameraman of vrouw zijn voor het allerbelangrijkste deel bepalend voor het resultaat.

Ik zie foto's op gallerijen die gemaakt zijn met compact camera's waar ik echt niet aan kan tippen.

Moraal van het verhaal, het maakt niet uit wat voor spullen je hebt, als je er maar voldoende goed me om weet te gaan om datgene wat je voor ogen hebt vast te leggen. En vooral veel blijven oefenen :) (ook ik heb een inferieure d50, wees gerust 8) )
Laatst gewijzigd door a90 op wo mei 30 2007 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 10:01 pm

Maar goed dat je dat erbij had gezet ik had bijna mijn hond dood geschopt.

:)

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo mei 30 2007 10:04 pm

arm beest, kan je wel :evil:

offtopic

Ging je nou vrijdag of zaterdag naar Volkel ?

/offtopic
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 10:08 pm

Vrijdag :)

de 15e dus ik hoop toch op wat meer zon (pray, pray)

groet

Suzanne

Bericht door Suzanne » wo mei 30 2007 10:54 pm

BUG322 schreef:De familie foto's zijn meestal snapshots de York is gemaakt door mijn vriendin met 0 procent ervaring met de camera. :) (door mij bijgesneden en bewerkt verder.

En dat eendje hebben we uit het ei moeten helpen.

Maar toch bedankt :) :)

groetjes
haha arme eendje vandaar dat ie zo moeilijk kee haha nee hoor!!
Met York bedoelde ik eigenlijk dat de stad zo gaaf is maar je vrienden heeft vast talent!!

Suzanne

precies!!

Bericht door Suzanne » wo mei 30 2007 10:57 pm

a90 schreef:[nog wat olie op het vuur mode]

Ik denk dat de foto's van BUG nog zeker 2 keer zo mooi waren geweest als hij ze niet met een inferieure instap D50 had gemaakt :mrgreen:

Onzin natuurlijk, mensen maken foto's en camera's leggen ze vast. De creativiteit en inspiratie plus het oog voor het moment van de cameraman of vrouw zijn voor het allerbelangrijkste deel bepalend voor het resultaat.

Ik zie foto's op gallerijen die gemaakt zijn met compact camera's waar ik echt niet aan kan tippen.

Moraal van het verhaal, het maakt niet uit wat voor spullen je hebt, als je er maar voldoende goed me om weet te gaan om datgene wat je voor ogen hebt vast te leggen. En vooral veel blijven oefenen :) (ook ik heb een inferieure d50, wees gerust 8) )
goh lange quote is dit maar ben het helemaal met je eens !! bedankt voor je steun !!!!

Ik heb foto's op Zoom gezet kreeg er leuke reacties op maar idd ik oefen me suf!!

groetjes!

Rogier

Bericht door Rogier » do mei 31 2007 12:04 pm

Suzanne schreef:mbt tot het onderstaande onderwerp

Nikon Club Nederland Index » Organisatie » NCN Nieuws » Nieuwe Nikon VR telezoom: AF-S DX VR 55-200MM F/4-5.6G IF-ED

en jou commentaar;

Welk percentage van de D40 doelgroep denk je dat zich bewust is van deze punten?

Rogier.....

de d40 groep........dus als ik het goed begrijp doe je niet mee als je een d40 heb wat een zielig gedoe zeg...

echt commentaar waar je wat aan hebt.........NOT

een hele tevreden d40 gebruiker
Beste Suzan,

Omdat je het privébericht dat je stuurde blijkbaar ook al hier heb geplaatst reageer ik maar even in dit topic. Volgens mij is er totaal geen reden om je aangevallen te voelen door mijn opmerking. Ik zeg ook nergens dat je niet meetelt met een D40, dat is jouw eigen interpretatie.

Nikon positioneert de D40(x) duidelijk als een camera voor mensen die in willen stappen in het fotograferen met een DLSR, of overstappen vanaf een compactcamera. Dat blijkt wel uit de uitgebreide helpfunctie en de versimpelde functies. De meeste van die mensen zijn nog niet zo bezig met de punten die differhans als kritiek op de voorbeeld foto's aanhaalt. Dat wil uiteraard niet zeggen dat er met een D40 niet schitterende foto's gemaakt kunnen worden.

GdP

Bericht door GdP » do mei 31 2007 12:21 pm

Dennisdeboer schreef:1 stap ??
wat bedoel je daarmee ?
daar gaat het ook niet om, de 18-55 mm en de 55-200 mm vind ik een geheel.

gr.

Dennis

55 mm heb je dan dubbel! En het verschil tussen 55 en 70 is minimaal!
Bij het nemen van een foto is het alleenmaar een stapje achteruit voor dezelfde foto!
Bovendien blijkt die 70-300 VR een uitstekende lens te zijn!

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

smaken

Bericht door George Fennes » za jun 16 2007 2:37 am

Beste Suzanne,

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, dat is maar goed ook, want anders hadden we hier allemaal met een D40 of D2x in onze handen gezeten.

Maar de D40 is inderdaad een instap camera om mensen met de DSLR bekend te doen geraken.

De D40 is helemaal geen slechte camera en met een D40 hoor je er echt bij.

Het is een iets ander concept dan de andere DSLR's van Nikon, maar er is kwalitatief niets mis mee.

Ook de plaatjes die je er mee kan produceren, daar lik ik soms mijn vingers mee af, perfect gewoon.

Dat het niet mijn camera is, daar heb ik mijn redenen voor die ik hier niet zal oprakelen, maar dat is persoonlijk.

Maar voel je inderdaad niet zo snel aangevallen en vraag eerst aan Rogier wat hij er mee bedoeld.

Maar ik hoop dat je nog heel wat mooie plaatjes zal schieten en aldoende leert men.

Heel veel succes.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

makaske.gerrit.jan

Kan iemand mij adviseren

Bericht door makaske.gerrit.jan » vr jul 13 2007 9:56 am

Kan iemand mij adviseren. Ik heb onlangs voor mijn pensionering een NIKON D50 gekregen met het standaard objectief 18-55. Ik zoek nu een uitbreiding in het gebied 55-200 0f de 70 - 300. Ik heb dit artikel gelezen maar weet niet of de hier genoemde lenzen passend zijn voor de NIKON D50.
Wie geeft mij advies welke lens ik het beste kan aanschaffen om dit gebied met de D50 voorlopig als hobby te kunnen gaan uitproberen?

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » vr jul 13 2007 10:24 am

Beste Gerrit-Jan
Beide lenzen passen op een D50.
Ik zou in eerste instantie kijken naar de 55-200 VR lens, als je een koopje wilt de 55-200 zonder VR (de "oudere" versie).
Het bereik van een 300 mm lens is leuk, maar stelt zware eisen aan vaste handen en statieven.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Re: Kan iemand mij adviseren

Bericht door Fera Albi » vr jul 13 2007 10:42 am

makaske.gerrit.jan schreef:Kan iemand mij adviseren. Ik heb onlangs voor mijn pensionering een NIKON D50 gekregen met het standaard objectief 18-55. Ik zoek nu een uitbreiding in het gebied 55-200 0f de 70 - 300. Ik heb dit artikel gelezen maar weet niet of de hier genoemde lenzen passend zijn voor de NIKON D50.
Wie geeft mij advies welke lens ik het beste kan aanschaffen om dit gebied met de D50 voorlopig als hobby te kunnen gaan uitproberen?
Hallo Gerrit-Jan,
Welkom in dit kippenhok!

De 70-300VR is welliswaar duurder dan de 55-200, maar bevalt erg goed bij velen. Door de VR is tot 300 mm uit de hand geen bezwaar.

De 55-200VR is een stuk goedkoper (DX formaat) en mist t.o.v. de 70-300VR 100 mm in het tele-bereik.

Het "gat" tussen je 18-55 en de 70-300 is in de praktijk eigenlijk verwaarloosbaar.

Ik zou beide objectieven eerst eens in de winkel gaan bekijken (en proefshots maken voor beoordeling thuis) en dan voor jezelf uitmaken of het prijsverschil voor jouw situatie de moeite waard is.

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”