Even een voorstelling

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma jun 11 2007 9:36 am

Dames, jullie dreigen weer af te wijken van het onderwerp.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jun 11 2007 9:52 am

Begin ook niet zon draadje weer'opnieuw in het verkeerde forumgedeelte.

Ondertussen je pb ontvangen en beantwoord maar of je er nu uit bent :)

groetjes

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jun 11 2007 10:09 am

De Moderator goden zijn gehoord :)

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » ma jun 11 2007 2:12 pm

Hoi Edwin, ff een reactie mijnerzijds... ik ben een comlete leek op het gebied van digi spiegel reflex fotografie. Ik ben nu nog in het bezit van een comp. KODAK Z 612. Tot voor kort was ik er zeer tevreden mee maar.......... ik denk zelf dat ik mooiere foto's kan maken en daar heb ik gewoon een andere camera voor nodig. Daarom ben ik lid geworden van dit forum, in de hoop wat meer info te verkrijgen van mensen die al in het bezit zijn van een NIKON product. Met deze mensen bedoel ik dan de medeforummers, die, neem ik aan, al de nodige ervaring hebben met verschillende producten. En natuurlijk,jij hebt volkomen gelijk dat een wildvreemde niet voor jou kan kiezen, helemaal waar maar..... hij/zij kan WEL zijn/haar ervaring met die Wildvreemde delen om tot een besluit te komen. Dus uitwisselen van info kan een hoop elende schelen. STEL VOOR : Ik ben bij een ongeval met slachtoffers van gevaarlijke stoffen, ik in een chemiepak met weinig zicht ,zwaar en warm. Als ik NIET constant COMUNIESEER met mijn medebrandweermannen dan kan ik het wel schudden, want dan kan en weet ik niet waar de slachtoffers liggen of hangen.Gevolg miss. zwaargewonden of zelf doden. DUS... info uitwisselen met mensen die ervaring hebben. Is dat zoveel gevraagd voor iemand die net een paar dagen lid is van dit (overigens leuk Forum) LET OP !!! dit is geen aanval, want daar ben ik op dit moment wel een beetje voorzichtiger mee geworden, ik hoop ook dat ik weer GEEN "oorlogje " uitlok op deze manier net als mijn vorige voorstelling.

Met vriendelijke groet Jasiu !!!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mensen zijn verschillend

Bericht door George Fennes » ma jun 11 2007 2:27 pm

Hallo Jasiu,

Je hebt gelijk dat je goed voorgelicht wil worden, niets mis mee.

Iedereen die jou antwoord geeft doet dit met het juiste motief.

Maar iedereen beleeft het fonomeen fotografie weer op een andere manier en daar is ook niets mis mee.

Iedereen stelt ook weer andere eisen aan de resultaten (lees foto's) en op de manier waarop die resultaten worden behaald.

Ook stelt een ieder weer andere eisen aan zijn apparatuur, ook dat mag.

En er zijn forumleden die proberen met de eenvoudigste set (niet denigrerend bedoeld) de mooiste resultaten te behalen, en het lukt ze vaak nog ook als ik de foto's hier op het forum voorbij ziet schuiven.

Het is maar net wat wil je.

Natuurlijk zal je in theorie met een hoogwaardiger lens en body verder kunnen gaan dan met een klick-klack camera.

De kunst is om je eisenpatroon aan te passen aan de mogelijkheden die je hebt, dan kan de geldbuidel wel eens de beperkende factor zijn.

Maar met elke camera en lens zijn mooie resultaten te behalen, alleen je moet de beperkingen van je gereedschap wel in aanmerking nemen.

Voor de rest is het aan de medeforumleden om met gezond verstand te werk te gaan en geen postings te doen omdat Jantje een bericht heeft gepost en hem een lik uit de pan willen geven.

Maar we leren hier allemaal van en ik hoop dat je met de gegeven raad een verstandige keus kan maken waar je geen spijt van zal krijgen.

Ik ben benieuwd wat het worden zal.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di jun 12 2007 8:23 am

George , goedemorgen... Helemaal gelijk!!! Maar het is toch niet zo'n moeilijke vraag van mij om erachter te komen welke ervaringen men heeft opgedaan met NIKON produkten. Buiten het feit dat verder medeforummers zijn die mij WEL met raad en daad(lees info)bij WILLEN staan, om tot een besluit te komen, en inderdaad het is ook moeilijk om voor een ander een keuze te maken ben ik het helemaal mee eens maar dat neemt niet weg dat diegene die zich aangesproken voelt om mij op weg te helpen en tot een goede weloverwogen keus(mijnerzijds) te komen.
Ik ga ten slotte een NIKON produkt aanschaffen van enkele honderden eurootjes en daar wil ik achteraf toch enige tijd mee doe, en niet na een paar weken of maanden(na een hoop frustratie van waarom krijg ik b.v geen scherpe foto's) het "DING" wegdoen!!!.................. TOCH!!!
Overigens het wordt de keuze D40x met toebehoren of de D80 met toebehoren, maar dat laat ik nog wel weten zodra ik het "SPUL" in huis heb, nog ff wachten!! Jaja ik weet het geduld is een schone zaak.

Groetjes Jasiu !!!

fremitus

Re: mensen zijn verschillend

Bericht door fremitus » di jun 12 2007 10:40 am

George Fennes schreef:....., alleen je moet de beperkingen van je gereedschap wel in aanmerking nemen.....
De beperkingen zitten m.i. alleen bij de gebruiker van het gereedschap.
De makers van het masker van Tut-Anch-Amon of de bouwers van de kathedraal van Chartres waren ook beperkt in hun gereedschap.
Maar er is nu niemand meer die zo iets kan maken. Hoezo beperkingen van gereedschap?
Het kernpunt is vlg. mij het goed kunnen omgaan met het gereedschap. Welk dan ook. (als het maar Nikon is :wink: )
En dàt hoop ik mede met dit forum te kunnen leren.
D40'er.
Laatst gewijzigd door fremitus op di jun 12 2007 12:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucas

Bericht door Lucas » di jun 12 2007 10:58 am

wijze woorden fremitus!!!!

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di jun 12 2007 11:34 am

KIJK hier heb ik iets aan om tot een goede keuze te komen.
gr. Jasiu !!!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

vakmanschap

Bericht door George Fennes » vr jun 15 2007 7:09 am

Fremitus schreef:

Code: Selecteer alles

De beperkingen zitten m.i. alleen bij de gebruiker van het gereedschap.

Het is niet geheel waar wat je zegt Fremitus, dan zou je nooit moeten kiezen voor een D2x of een 17-55mm 2.8 Nikkor.

Als je daar dezelfde resultaten mee kan boeken in exact dezelfde omstandigheden, zou nieumand vele duizenden euro's uitgeven terwijl je met 800 euro hetzelfde resultaat kan boeken.

Maar als je zegt de grootste beperkende factor is de mens en zijn kennis/vaardigheden.

Dan zeg ik je hebt helemaal gelijk.

En goed omgaan met je gereedschap is van essentieel belang.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

tepami

Bericht door tepami » vr jun 15 2007 11:26 am

Jasiu,

Volgens mij ben je nog steeds op zoek naar het antwoord op de vraag wat de grote verschillen zijn tussen de D40x en de D80. Die is in de verschillende reacties gegeven, ook in het vorige draadje. Laat ik ze even op een rijtje zetten.

1. De d40x heeft geen scherpstelmotor. Dat was voor mij dan ook de reden om een D80 te nemen. Ik had een Nikon F70 met twee lenzen die wel goed werken op de D80 (Autofocus) en niet op de D40 en de D40x. Natuurlijk zit je D40x gelijk vast aan "dure" AFS lenzen, maar de eerste lens die ik aanschafte was toch een AFS lens, de 105mm VR. Veder heeft Sigma nu een aantal lenzen die wel met de D40x overweg kunnen, de overige fabrikanten zullen ook volgen denk ik. Overigens is het feit dat de autofocus van de 50mm 1.8 niet werkt voor mij al een argument om niet voor de D40x te kiezen.

2. De D40x heeft minder snel last van ruis, maar dat is softwarematig goed op te lossen. Ik ben er met mijn D80 nog niet echt tegen aan gelopen.

3. Er zijn maar weinig forumleden die en een D80 en een D40 hebben, dus dat vergelijk is moeilijk te maken, maar dat kan je uitzoeken op sites zoals Ken Rockwell of DPreview.

4. Budget, als je gekozen hebt voor de D40x, en dus niet voor de D40, zit er weinig tot geen verschil in prijs met de D80.

5. Blijft dus over, jouw gevoel bij de camera. De vraag is je al eerder gesteld, maar ben je al naar een fotozaak geweest? Pak beide camera's eens beet. Ik vond de D40 erg klein, nou heb ik ook grote handen. De D80 vond ik lekkerder in de hand liggen. En dat is ook erg belangrijk. Als je een hele dag aan het fotograferen bent, moet je geen kramp in je handen krijgen omdat je camera te groot of te klein is.
Kortom, stap een fotozaak binnen en maak je keuze.

Succes in ieder geval, ik weet hoe moeilijk het is.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » vr jun 15 2007 4:34 pm

Hoi Tepami, Mooi verhaaltje...... ben weer iets verder met mijn keuze!
Ik ben onlangs bij een gerenomeerde fotozaak geweest in Eindhoven,
www.cityfoto.nl en daar heb ik de nodige camera's (D40 D50 D70 D80 met de nodige informatie) in de hand mogen houden. Weet je wel hoe moeilijk dan de keuze wordt?De verkoper is ongeveer 2 uur met mij bezig geweest en zonder gehaast omdat er meerdere klanten in de winkel waren,hij had alle tijd om mij het een en ander uit te leggen Nu heb ikzelf de volgende keuxze gemaakt: Als ik kies voor de D40, welnu die kan ik vandaag al aanschaffen, kies ik voor de D80 moet ik nog even doorsparen.Om verdere discussie maar uit te sluiten ga ik voor de D80, hoewel de D40 als tweede geplaatst is in een vergelijking met andere(duurdere camera's) met een waardering van 99 punten. De Canon EOS 400 staat bovenaan met 100 punten. Het is voor mij(LEEK) op het gebied van Digitale spiegel reflex camera's verschrikkelijk moeilijk om tot een goede keuze te komen, vandaar dat ik lid geworden ben van dit forum voor de vele info die ik inmiddels heb gekregen. Ook natuurlijk van de fotozaak.
Ik ben nu alleen nog aan het uitzoeken waar de D80 voor mij het voordeligste uitkomt en daar ga ik deze camera dan ook aanschaffen.Het budget reikt op dit moment dus niet voldoende om de D80 te kopen,en moet ik gewoon nog even geduld hebben. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie enne jullie horen nog wat het uiteindelijk geworden is.
Groet Jasiu !!!

fremitus

Bericht door fremitus » vr jun 15 2007 5:49 pm

Ach. Zo bepaalt ieder zijn eigen keuze.
Ik was geen lid van het forum, had geen ervaring met digi reflex maar had vroeger een nikkormat en de laatste 4 jaar een digi compact, heb geen stapel oude Nikon lenzen.
Vond de D40 lekker licht en handzaam om mee te nemen, goed geprijsd en ruim voldoen aan kwaliteit. Wat wil je nog meer? Dus kocht ik hem. Impulsaankoop heet dat geloof ik.
En ik hoefde er niet zo lang voor te sparen en kan nu lekker fotograferen.

Ik hoop dat je tijdens uitoefening van je professie sneller een keuze kunt maken. Anders is het afgefikt voordat je de juiste spuitkeuze gemaakt hebt. :wink: :wink: :wink:

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » vr jun 15 2007 7:11 pm

Helemaal gelijk Fremitus, Maar ....Als ik 30 jaar ervaring heb met fotograferen is de keus niet moeilijk om een camera aan te schaffen, aangezien ik 30 jaar ervaring heb bij de brandweer is de keus niet moeilijk om wat voor brand dan ook te blussen. Mijn streven is dan ook om te proberen geen slachtoffers te hoeven bergen,wat niet altijd lukt als er een chauffeur bekneld in een vrachtwagenkombinatie, die vervolgens uit een stuk verwrongen staal geknipt moet worden!! Ik wil hiermee maar zeggen ik wacht tot het goede moment daar is en ik overtuigt ben van de producten die voor mij geschikt zijn (ervaring delen met anderen) Jasiu !!!

fremitus

Bericht door fremitus » vr jun 15 2007 7:57 pm

Mijn laatste opmerking was niet kwetsend bedoeld hoor Jasiu. Ik heb alle waardering voor jouw beroepsgroep.

(Zei een kleinzoon van een hoofdbrandwacht te amsterdam. omgekomen tijdens het werk 21 dec 1916. Heb hem niet gekend hoor.)

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”