Ik heb gisteren mijn lens per ongeluk aangeraakt met mijn vinger waarna ik een vingerafdruk op de voorkant van mijn lens zag.
Ik dacht deze makkelijk te kunnen verwijderen met mijn lensdoekje die ik daar special voor had aangeschaft (PhotoClear), dus deed een poging op de manier door velen wordt aangeraden (voorzichtig cirkels van binnen naar buiten draaien).
Het vervelende is dat de vlek compleet is uitgeveegd waarna ik (omdat ik niet anders kan) met adem en doekje de vlek probeer te verwijderen maar daarmee krijg ik de lens ook niet volledig schoon. De waas lijkt alleen maar erger te worden!! Nu weet ik dat het voor de foto's niet veel uitmaakt maar ik ervaar het "Als een bullebak in mn neus"

Nu had ik een tijd geleden gehoord dat lenzen prima schoon te maken zijn met pure (91%) Isopropanol (een soort alcohol die snel verdampt) en dat het verder niet schadelijk is voor je lens.
Nu is mijn vraag aan jullie of jullie hier ervaring mee hebben of een andere goedwerkende oplossing weten. Zal ik het (bullebak) gewoon laten zitten? Of ben ik verplicht een lens-schoonmaakset te kopen? Zo ja? Welke?
Groetjes
Clayton