SB600

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Paul

SB600

Bericht door Paul » za jul 07 2007 8:04 pm

M'n SB600 is al verschillende keren voor reparatie terug geweest bij Camera Express. Het ding is nooit goed geweest, hij flitst spontaan en de display knippert alsmaar. Een maandagochtend flitser concludeerde wij.

Nu is de garantie periode voorbij, eigenlijk moet hij weer voor reparatie. Maar ze bieden me een nieuwe aan voor de helft van de prijs! Repareren en software resetten blijkt alsmaar zinloos. Maar eigenlijk wil ik gewoon dat m'n eerste aankoop goed is! Dat is toch heel normaal.....

Ik stuurde tot twee keer een mail naar Nikon om advies, maar die reageren helemaal niet. Een beetje machteloos ben ik nu wel...

Hebben meer mensen klachten over deze beroerde Nikon service?

groet,
Paul

Wel spijt van m'n aankoop....

vezelf

sb 600

Bericht door vezelf » za jul 07 2007 9:04 pm

hoi Paul,

als jij aan kan tonen met de verschillende reparatiebonnen dat de flitser nooit goed is geweest kan je je beroepen op de het (zoals het in de juridische wereld heet) non conformiteitsbeginsel. en stelt daarmee de verkopende partij(de winkel) aansprakelijk.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet het helemaal gaan lukken.
Stel in een brief de winkel aansprakelijk voor het leveren van een niet goed werkend apparaat. Geef in chronologie aan welke stappen jij hebt gemaakt (de flitser steeds voor reparatie aanbieden) binnen de garantie termijn om de flitser normaal werkend te krijgen. Houdt de brief feitelijk en zakelijk en ga niet met modder gooien. De winkel zal de inspanning moeten doen om de flitser weer goed te laten werken. Ga niet akkoord met een fifty-fifty regeling, de flitser heeft nooit goed gewerkt!!

succes !
Wim

GdP

Bericht door GdP » za jul 07 2007 9:23 pm

Ik denk ook dat Nikon weinig voor je kan doen. Je hebt gewoon te maken met je leverancier. En die moet zorgen dat jij kan beschikken over een goede flitser!

Gerrit

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za jul 07 2007 10:08 pm

Klopt Gerrit en Wim.
Paul tik effe consumentenrecht in de zoekrubriek in, daar staat het e.e.a.

gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Paul

Bericht door Paul » zo jul 08 2007 11:12 am

Dank voor de reacties! Die brief gaat er vandaag uit.

Ik zal het resultaat hier melden.

Paul

Bericht door Paul » zo jul 22 2007 10:52 pm

De SB600 is weer retour naar de winkel. Ze gaan 'm wederom opsturen voor reparatie. Valt nog steeds onder garantie.

Hopelijk is dit de laatste keer.

Paul

Bericht door Paul » za aug 11 2007 1:31 pm

De SB600 gisteren weer opgehaald. Hij doet het weer :-)
Volgens de reparatiebon is "De hoofdprint hersteld onder coulance".

Kostte me wel weer geld, ik heb gelijk maar een Manfrotto statief meegenomen. 8-)

Diddlbiker

Bericht door Diddlbiker » zo sep 09 2007 9:42 pm

Paul schreef:Volgens de reparatiebon is "De hoofdprint hersteld onder coulance".
Kijk, daar word ik nu knetterfurieus van. Onder coulance? Dat ding heeft nooit gewerkt vanaf de eerste dag dat je het gekocht hebt. Na herhaaldelijk aandringen repareren ze hem uiteindelijk dan toch en dat wordt dan door ze beschouwd als welwillendheid?

Belangrijkste is dat je flitser weer werkt natuurlijk. Maar toch. Grrrrr :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”