M'n SB600 is al verschillende keren voor reparatie terug geweest bij Camera Express. Het ding is nooit goed geweest, hij flitst spontaan en de display knippert alsmaar. Een maandagochtend flitser concludeerde wij.
Nu is de garantie periode voorbij, eigenlijk moet hij weer voor reparatie. Maar ze bieden me een nieuwe aan voor de helft van de prijs! Repareren en software resetten blijkt alsmaar zinloos. Maar eigenlijk wil ik gewoon dat m'n eerste aankoop goed is! Dat is toch heel normaal.....
Ik stuurde tot twee keer een mail naar Nikon om advies, maar die reageren helemaal niet. Een beetje machteloos ben ik nu wel...
Hebben meer mensen klachten over deze beroerde Nikon service?
groet,
Paul
Wel spijt van m'n aankoop....
SB600
sb 600
hoi Paul,
als jij aan kan tonen met de verschillende reparatiebonnen dat de flitser nooit goed is geweest kan je je beroepen op de het (zoals het in de juridische wereld heet) non conformiteitsbeginsel. en stelt daarmee de verkopende partij(de winkel) aansprakelijk.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet het helemaal gaan lukken.
Stel in een brief de winkel aansprakelijk voor het leveren van een niet goed werkend apparaat. Geef in chronologie aan welke stappen jij hebt gemaakt (de flitser steeds voor reparatie aanbieden) binnen de garantie termijn om de flitser normaal werkend te krijgen. Houdt de brief feitelijk en zakelijk en ga niet met modder gooien. De winkel zal de inspanning moeten doen om de flitser weer goed te laten werken. Ga niet akkoord met een fifty-fifty regeling, de flitser heeft nooit goed gewerkt!!
succes !
Wim
als jij aan kan tonen met de verschillende reparatiebonnen dat de flitser nooit goed is geweest kan je je beroepen op de het (zoals het in de juridische wereld heet) non conformiteitsbeginsel. en stelt daarmee de verkopende partij(de winkel) aansprakelijk.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet het helemaal gaan lukken.
Stel in een brief de winkel aansprakelijk voor het leveren van een niet goed werkend apparaat. Geef in chronologie aan welke stappen jij hebt gemaakt (de flitser steeds voor reparatie aanbieden) binnen de garantie termijn om de flitser normaal werkend te krijgen. Houdt de brief feitelijk en zakelijk en ga niet met modder gooien. De winkel zal de inspanning moeten doen om de flitser weer goed te laten werken. Ga niet akkoord met een fifty-fifty regeling, de flitser heeft nooit goed gewerkt!!
succes !
Wim
Kijk, daar word ik nu knetterfurieus van. Onder coulance? Dat ding heeft nooit gewerkt vanaf de eerste dag dat je het gekocht hebt. Na herhaaldelijk aandringen repareren ze hem uiteindelijk dan toch en dat wordt dan door ze beschouwd als welwillendheid?Paul schreef:Volgens de reparatiebon is "De hoofdprint hersteld onder coulance".
Belangrijkste is dat je flitser weer werkt natuurlijk. Maar toch. Grrrrr