Nieuw veldje in jullie profiel: partner acties

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nieuw veldje in jullie profiel: partner acties

Bericht door Patrick » za okt 01 2011 4:10 pm

Toch maar weer even een toevoeging voordat ik verder ga met het voorbereiden van de BBQ. :)

Ik ben dit draadje begonnen omdat ik zelf liever meld dat er een veldje bij gekomen is. Het zou snel genoeg iemand opgevallen zijn en dan ontstaan er vragende draadjes vol verwarring en dergelijke. Vandaar.

Het proces is in een volgende fase gekomen, dus ik moest dat veldje wel aanmaken. Het is alleen nog niet ver dat we kunnen zeggen om wie het gaat en wat de kortingen precies gaan zijn. Vandaar dat we vandaag nog niet alle vragen zo kunnen beantwoorden dat er geen vragen meer overblijven. Maar binnenkort komen we met het definitieve verhaal en wordt veel vanzelf wel duidelijk. Onder anderen waarom wij dit zo graag willen.

Nog even over het feit dat de moderators en "zelfs" Roelof hier niets van wist. Dat is inderdaad omdat het om andere verantwoordelijkheden gaat. Ook ik ben er niet volop bij betrokken. Ik hoor natuurlijk wel veel tijdens bestuursvergaderingen, maar mijn rol is hier een vooral technische. Onno doet dit met Arthur (zie de contact informatie). Andersom gebeuren trouwens soortgelijke dingen. Veel van wat ik met Roelof en de moderators bekokstoof lezen de andere bestuursleden, bladredacteuren, regiovertegenwoordigers en dergelijke ook gewoon via het forum.

Dat geeft trouwens volgens mij vooral aan dat we open communiceren. Als het enigszins kan, kunnen jullie gewoon meelezen en reageren. Kan dat niet, dan doen we het achter de schermen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za okt 01 2011 7:42 pm

Nogmaals geplaatst

Even een vraagje
Heeft NCN wel bij die partners bedongen dat zij NIET de gegevens
aan derden mogen doorgeven ?
dat is wel belangrijk.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Rossie

Bericht door Rossie » ma okt 03 2011 9:16 am

Onno en Patrick hebben al veel goede uitleg gegeven dus wellicht ten overvloede:

Er is lange tijd gezocht naar invulling van de al jaren bestaande wens van heel veel leden voor online-korting. Die gaat er nu aan komen en is ronduit spectaculair. De kwestie van het beschikbaar stellen van ledengegevens is daarbij eigenlijk continu het grootste discussiepunt geweest. Zoals Onno al aangeeft, er zijn heel veel scenario's de revue gepasseerd. Besef dat er altijd, bij elk contact met welke commerciële partij dan ook, twee voorwaarden gelden:
-de NCN is onafhankelijk en zal dat ook altijd blijven. We bieden dus ook geen exclusiviteit
-de NCN geeft geen informatie over haar leden.

De oplossing die nu gevonden is komt tegemoet aan beide voorwaarden. Immers, als NCN-leden nu een bestelling plaatsen bij een onlinewinkel geven zij hun NAW-gegevens aan op de site van de webwinkel. Door nu alleen gegevens door te geven van leden die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven, en dan ook nog met beperkte gegevens, gebeurt feitelijk hetzelfde als bij individuele bestellingen en fungeert de NCN als doorgeefluik, niet als partij.

En ten aanzien van het gebruik van de gegevens: in het contract staat opgenomen dat de gegevens alleen en uitsluitend gebruikt mogen worden voor verificatie van een geldend lidmaatschap en daarmee de korting, onder geen voorwaarde mogen die gebruikt worden voor andere, marketing, acties.

Zoals al eerder aangegeven: het is wat lastig om de vragen te beantwoorden zonder details van de regeling te kunnen geven. Dat duurt echter niet lang meer en nogmaals, het is echt een spectaculaire regeling die naar mijn vaste overtuiging door heel veel leden enthousiast zal worden verwelkomd.

gr,

Arthur

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » ma okt 03 2011 10:26 am

Precies Arthur.

Ik denk dat 95% van onze leden al vaker online geshopt heeft bij een van de deelnemende partijen en zijn je NAW allang bekend daar. Dus nogmaals, ik begrijp dit mierengen..... echt niet.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma okt 03 2011 10:52 am

André schreef:Precies Arthur.

Ik denk dat 95% van onze leden al vaker online geshopt heeft bij een van de deelnemende partijen en zijn je NAW allang bekend daar. Dus nogmaals, ik begrijp dit mierengen..... echt niet.
Of je het nou leuk vindt of niet, of je het nou begrijpt of niet, als je werkt met persoonsgegevens moet je je gewoon aan bepaalde regels houden. Dat de NAW gegevens allang bij andere partijen bekend zijn heeft daar werkelijk niets mee te maken.

Rossie

Bericht door Rossie » ma okt 03 2011 11:24 am

En dat doen we dus..... :D

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma okt 03 2011 11:28 am

Dat snap ik wel, en dat de NCN eerst nestjes toestemming vraagt aan de leden natuurlijk ook, maar ik snap niet dat (sommige) mensen er zo moeilijk over doen om hier ook daadwerkelijk toestemming voor te geven omdat deze NAW gegevens waarschijnlijk allang bekend zijn bij de deelnemende partijen, en daar verstrekt door de mensen zelf tijdens het plaatsen van een bestelling. Maar het is gewoon mijn persoonlijke mening hoor.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 03 2011 11:38 am

Ik heb inmiddels contact gehad met "de andere partij". Ik moet ook jullie emailadressen gaan geven. Dat wordt namelijk de sleutel, de basis waarop alles werkt. Je gebruikersnaam. En via dat adres wordt ook met jullie gecommuniceerd indien nodig. Wij zijn daar in principe geen partij meer in.

De persoon waarmee ik gesproken heb was heel goed op de hoogte van de regels. Je zult dus, zolang je niet daadwerkelijk een aankoop hebt gedaan, geen emails krijgen met aanbiedingen of zo. Dat mogen ze namelijk wettelijk gezien niet en dat doen ze dus ook niet. Zoals gezegd; ze gaan hun reputatie echt niet op het spel zetten voor die paar adressen van NCN leden. Het e.e.a. wordt de komende tijd duidelijk. Als ik meer informatie kan geven zal ik dat doen.

Het emailadres haal ik trouwens uit de forumdatabase, want die uit de ledenlijst is vaak niet aanwezig en ook vaak niet correct.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma okt 03 2011 11:46 am

Jullie bouwen de spanning wel op zo :wink:

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma okt 03 2011 12:26 pm

Inderdaad Peter, ik kan niet wachten om mijn 70-200 VR 4.0 te bestellen met 35% korting !!!!!!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 03 2011 1:26 pm

André schreef:Inderdaad Peter, ik kan niet wachten om mijn 70-200 VR 4.0 te bestellen met 35% korting !!!!!!
Dat gaat het natuurlijk niet worden André. je kent de marges op dat spul denk ik wel...

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » ma okt 03 2011 2:45 pm

Patrick schreef:
André schreef:Inderdaad Peter, ik kan niet wachten om mijn 70-200 VR 4.0 te bestellen met 35% korting !!!!!!
Dat gaat het natuurlijk niet worden André. je kent de marges op dat spul denk ik wel...

Een mooie introductie korting om ons lekker te maken.... :P
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Goodje

Bericht door Goodje » ma okt 03 2011 5:25 pm

Geen enkel probleem van mijn kant ik heb vertrouwen dat het door NCN goed geregeld is! :egeek:

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » ma okt 03 2011 9:16 pm

Patrick schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met "de andere partij". Ik moet ook jullie emailadressen gaan geven. Dat wordt namelijk de sleutel, de basis waarop alles werkt. Je gebruikersnaam. En via dat adres wordt ook met jullie gecommuniceerd indien nodig. Wij zijn daar in principe geen partij meer in.
Mi zou daarn NCN JUIST DE partij moeten zijn. (Ik ga er daarbij dus vanuit dat het info voorafgaande aan aankoop is).
Maak een apart hoekje voor de aanbieders, de klanten komen echt wel kijken en indien interesse "shoppen".

Lijkt mij, of mis ik weer iets?
Willem.

John'47
Forumlid
Forumlid

Bericht door John'47 » ma okt 03 2011 9:18 pm

Zou het dan niet voldoende zijn ALLEEN het mailadres te verschaffen. Dat lijkt me veiliger.
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Gesloten

Terug naar “Het Forum”