2e Bericht over schade in Thailand.

Discussies over ons favoriete merk
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: 2e Bericht over schade in Thailand.

Bericht door JBD » zo okt 30 2011 5:34 pm

John'47 schreef:Apart standpunt : een draadje waarvan je meent als topic starter eigenaar te zijn.
Als je op een forum, en dan zeker in de discussierubrieken een draadje start, mag je er van uitgaan dat er discussie ontstaat. Je kunt hier dus per definitie rekenen op niet gelijkluidende standpunten. Als je alleen jaknikkers zoekt ben je op de verkeerde plek aangeland.
Als ik de berichten in dit draadje lees, voelen sommige uitspraken voor mij niet prettig en daar wil ik vrij uitdrukking aan kunnen geven.
John

Sorry John, er werd hier geen statement afgegeven over de (politieke) situatie, er werd hier geen waardeoordeel gegeven, het gaat hier over een mededeling. Wanneer men dan vindt dat men de openaar van deze draad aan moet vallen over een (vermeend) standpunt, dan heeft die persoon in kwestie alle recht om hierover commentaar te leveren. Er zijn op dit forum altijd personen die iets zoeken om hun z.g. menslievende, dierlievende of wat voor lievende standpunt dan ook, te geven, ten koste van een ander. Ik denk dat je als moderator hier een gedegen onderscheid moet maken over wat wel of wat niet kan en wat wel of wat niet ter zake doend is.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo okt 30 2011 6:00 pm

Dank je, Joyce.
Ik heb inderdaad een bericht overgenomen van een ander forum, dat bericht over de situatie bij een fabriek van Nikon. Niets meer en niets minder. Ik heb nergens geschreven over de miserabele toestand waarin vele Thai nu verkeren. Dat die situatie bepaald niet benijdenswaardig is, staat buiten kijf.
Ik blijf van mening dat de nadruk leggen op iets anders dan op het onderwerp van het draadje niet juist is. Op die manier verzanden vele draadjes. Ik mag ook zeggen dat ik daar niet van gediend ben.
Daarnaast is dit geen discussierubriek, maar gaat het hier over Nikon, de producten en productie van Nikon. Daarover gaat ook het door mij geplaatste bericht.
Als je verder wilt praten over de overstromingen in Thailand, open dan een draadje in de Coffeecorner!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo okt 30 2011 6:05 pm

@Blacksheep en anderen

De moderators op dit forum hebben ook wel eens een eigen mening. Het zijn net mensen :wink:
Een mening die wellicht niet die van een ander is.
Dat hoeft natuurlijk ook niet.

We zijn niet alleen op dit forum om te bepalen of telkens iets wel of niet past binnen een gestart onderwerp.

Los daarvan, het zou mijn voorkeur hebben deze discussie maar te focussen op de impact die ramp heeft op Nikon gerelateerde onderwerpen.
Per slot van rekening is het daar ook allemaal om begonnen. Dat er vele gevoelens bij dit soort rampen gebeuren kan ik me goed voorstellen, dat terzijde.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo okt 30 2011 6:14 pm

Mijn kleermaker woont daar. Ik heb inmiddels bij hem geinformeerd of er geen watervlekken in mijn bestellingen zitten. Hij moest er hartelijk om lachen en bedankte me voor m'n meelevendheid.
Hij houdt overigens z'n voeten nog droog, maar gaf aan dat het kielekiele is.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Trisje

Bericht door Trisje » zo okt 30 2011 6:30 pm

John'47 schreef:Apart standpunt : een draadje waarvan je meent als topic starter eigenaar te zijn.
Als je op een forum, en dan zeker in de discussierubrieken een draadje start, mag je er van uitgaan dat er discussie ontstaat. Je kunt hier dus per definitie rekenen op niet gelijkluidende standpunten. Als je alleen jaknikkers zoekt ben je op de verkeerde plek aangeland.
Als ik de berichten in dit draadje lees, voelen sommige uitspraken voor mij niet prettig en daar wil ik vrij uitdrukking aan kunnen geven.
John

Als topic starter ben je min of meer wel de eigenaar. het is namelijk zeer vervelend als mensen de eerste vraag of item negeren en hun eigen draadje beginnen in een bestaande draadje en soms gewoon de boel geheel overnemen.

Overigens gaat het hier over Nikon het forum, en niet over de het leed van de mensen in de overstroming in Thailand.
Natuurlijk is het erg vervelend voor die mensen en is natuurlijk niet te vergelijken met het leed wat iemand hier heeft omdat hij zij camera voorlopig niet geleverd wordt. Het zijn nou eenmaal dingen die gebeuren waar feitelijk niemand schuldig aan is.
Er zijn genoeg forums op internet waar je bezorgdheid kan uiten over de situatie. Misschien dat je die mensen daar(Thailand) wat aan hebben. Voorlopig hebben ze er meer aan denk ik als ze weer kunnen werken in de Nikon Fabriek. Dan is de overstroming ook weer grote deels verholpen.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo okt 30 2011 6:34 pm

Wow, zo'n eerste bericht op NCN...... je hebt nog niets over jezelf verteld in het daartoe bestemde topic.....
Eroe Nazionale

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo okt 30 2011 6:35 pm

Geef ik volgens mij toch net aan dat we het weer over Nikon gerelateerde zaken gaan hebben, lees ik vervolgens

a. de situatie van de lokale kleermaker
b. de mening van Trisje dat topicstarters wel daadwerkelijk eigenaar zijn van hun draadje
c. Gobert die een voorstel ronde mist

zullen we het vanaf nu dan maar houden op de impact van de ramp op Nikon gerelateerde produkten.
Al het andere weten we nu wel :wink:

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo okt 30 2011 6:41 pm

De impact van de ramp op de Nikon pro producten zal wel meevallen; het meeste daarvan komt immers uit Japan.
Ik vrees alleen wel dat het een significante impact zal hebben op de jaarrekening.
Eroe Nazionale

Trisje

Bericht door Trisje » zo okt 30 2011 6:54 pm

Gobert schreef:Wow, zo'n eerste bericht op NCN...... je hebt nog niets over jezelf verteld in het daartoe bestemde topic.....

Ach ja, ik was gewoon info over de Nikon 7000 aan het vergaren. en kwam deze site met deze topic tegen.

Wil ook graag een Nikon 7000 hebben. niet dat het mij iets boeit als ik even moet wachten als ze uitverkocht raken.. zal het wel vervelend vinden als ik daardoor een paar honderd euro meer moet neertellen als die dingen weer leverbaar zouden worden. Zal ik dan ook niet doen.

Maar goed heb nu dus een D50 en wil dus upgraden. denk dat ik er een tamron lensje bij 17-50 of zeg ik nu iets heel slechts. :D

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » zo okt 30 2011 7:35 pm

Trisje schreef:Ach ja, ik was gewoon info over de Nikon 7000 aan het vergaren. en kwam deze site met deze topic tegen.

Wil ook graag een Nikon 7000 hebben. niet dat het mij iets boeit als ik even moet wachten als ze uitverkocht raken.. zal het wel vervelend vinden als ik daardoor een paar honderd euro meer moet neertellen als die dingen weer leverbaar zouden worden. Zal ik dan ook niet doen.

Maar goed heb nu dus een D50 en wil dus upgraden. denk dat ik er een tamron lensje bij 17-50 of zeg ik nu iets heel slechts. :D
Welkom Trisje :D Ik hoop dat je niet ontmoedigd wordt tijdens je eerste bezoek hier.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 30 2011 8:28 pm

Onbegrijpelijke elende daar, onbegrijpelijk gebrek aan compassie hier.
Pardon?

Kroontje

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo okt 30 2011 8:36 pm

2x gevraagd om het onderwerp Nikon gerelateerd te houden. !
2 keer moet genoeg zijn

bedankt voor de medewerking

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”