Nikon VS Canon

Discussies over ons favoriete merk
strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon VS Canon

Bericht door strangeartefact » wo dec 07 2011 1:59 am

@GdP..leuk verhaal wat je hierboven verteld. Maar ik heb de indruk dat je iets verblind bent door de naam Nikon als instituut ofzo.
Later komen en iedereen overtreffen omdat je door voortschrijdende technologie net iets meer kan doen is toch zelfde als te laat zijn(besides is dat ook zo wat je zegt?)???? Maar ja ik vloek vast in de kerk nu. Bovendien zou ik graag een onderbouwing van je zien over de huidige line up van de merken wat onderschrijft wat je hierboven zegt.

Maar goed ik meng me hierin en krijg vast spijt dat ik dat deed ;)

Peter
Bijna leeg hier....

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » wo dec 07 2011 10:24 am

strangeartefact schreef:@GdP..leuk verhaal wat je hierboven verteld. Maar ik heb de indruk dat je iets verblind bent door de naam Nikon als instituut ofzo.
Later komen en iedereen overtreffen omdat je door voortschrijdende technologie net iets meer kan doen is toch zelfde als te laat zijn(besides is dat ook zo wat je zegt?)???? Maar ja ik vloek vast in de kerk nu. Bovendien zou ik graag een onderbouwing van je zien over de huidige line up van de merken wat onderschrijft wat je hierboven zegt.

Maar goed ik meng me hierin en krijg vast spijt dat ik dat deed ;)

Peter
Waarom zou het je moeten gaan spijten.
Ik heb al bijna 30 jaar Nikon en dat ik het digitale tijdperk ingestapt ben met de D200 destijds lag alleen maar aan het feit dat ik nogal wat glaswerk had.
Ik ben gek en heel tevreden met mijh huidige D700.
Een aantal van mijn fotomaatjes hebben Canon, als ik hun werk af en toe zie en de prestatie's van hun vergelijkbare objectieven, en eerlijk gezegd, dan slaat de twijfel wel eens toe. Prima spul.
Als ik opnieuw zou moeten beginnen dan weet ik het nog niet. Ik denk dat ik dan voor Canon kies, met name voor het beschikbare materiaal in het macro-gebeuren. Wat mijn ding is. Helaas laat Nikon het daar erbij hangen.

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » wo dec 07 2011 10:47 am

een beetje een zielige discussie! Je kiest voor een van de twee en daar zit je aan gebonden wegens de bijbehorende lenzen! Je zal dus niet echt snel veranderen! Beide camera's zijn gewoon goed. En vergeleken met de overige merken steken deze 2 merken er gewoon bovenuit!

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo dec 07 2011 11:08 am

Dhaaksma, je verwoord wat ik bedoel. Maatje van me heeft een 50d van canon, ik ken iemand met een 5d mkii daar is werkelijk niks mis mee. Een collega en haar vriendin zweren bij pentax, en als ik de resultaten zie ook niets mis mee. Ik heb een Nikon maar niet omdat ik Nikon nu zo superieur is als gdp uit in zijn mening maar omdat op dat moment de D90 me het beste beviel in prijs kwaliteit verhouding. En als je eenmaal begint aan Nikon is de mening van vulture wel bij de waarheid alles verkopen en opnieuw beginnen is wel kostbaar. Ik vind het enkel geen ''zielige'' discussie.

Mijn opmerking over spijt is dat ik soms wat impulsief wil reageren als ik iets lees waarvan ik denk :frown:

grtn, Peter
Bijna leeg hier....

yellowfish

Bericht door yellowfish » wo dec 07 2011 11:20 am

ik ken mensen die zelfs met een (pro) Nikon bagger maken..........!
Ken ook mensen die met Canon prachtige foto's schieten.

Geef toe kansloos op een merkenforum, ach zie het als een opsteker zo richting Kerst....
Was eigenlijk principieel niet van plan te reageren.
Ik ken ook mensen die een dure gitaar van een bepaald merk kopen omdat ze er beter van gaan spelen.....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » wo dec 07 2011 12:06 pm

yellowfish schreef:Geef toe kansloos op een merkenforum,
Klopt helemaal, we hebben hier nu eenmaal een keuze gemaakt.
Maar als ik op fotoclub kijk dan zijn er genoeg mensen die minstens zo goed fotograferen als ik en dat kan dan met een Canon zijn of een Nikon, Pentax, Sigma, whatever.
De belangrijkste reden dat ik met een Nikon DSLR werk en daarvoor met een Fuji was dat ik een analoge Nikon had met nog iets aan glaswerk. Dat glaswerk is alleen maar meer geworden en ik ga vast niet aan kapitaalvernietiging doen....
Maar mocht Nikon ooit van de F-mount afstappen dan weet ik nog niet wat ik ga doen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

yellowfish

Bericht door yellowfish » wo dec 07 2011 12:16 pm

Sterker, als fotoamateur zijn de verschillen voor gemiddeld gebruik niet van toepassing.
Ik denk dat de prijs een grotere rol speelt.
Nikon is laagdrempeliger en wellicht wat goedkoper. En dan blijft men 'hangen'.
Niks meer niks minder.

Haket
Clublid
Clublid

Bericht door Haket » wo dec 07 2011 12:21 pm

Als iets bevalt en je bent er tevreden mee ruil je het niet zo snel om. Anders wordt het als een fabikant een geheel nieuwe lijn op zet en je de oude spullen niet meer kan gebruiken. Dan ben je weer vrij in te kiezen wat je wilt. Voor mij is dat Nikon geworden die anders met zijn klanten omgaat en ook nog kwaliteit levert.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 07 2011 1:03 pm

yellowfish schreef:Nikon is laagdrempeliger en wellicht wat goedkoper
IK dacht dat dat juist voor Canon geldt.... :shock:

Maar ik onderschrijf dat het voor 99% van de gebruikers niet zoveel uitmaakt wat betreft techniek. Veel belangrijker zijn bouwkwaliteit, ergonomie, etc. Je moet vooral spullen kopen die bij je (handen) passen.

En bij de toepassing die je denkt te gaan fotograferen. Een Canon 5D mk II lijkt mij niet de eerste keuze voor sport en in-weer-en-wind. Maar in een studiosetting is deze werkelijk subliem met een nog steeds uitstekende beeldkwaliteit. En je kiest denk ik eerder voor Nikon als je van flitsers afhankelijk bent; het systeem van Nikon is toch wel een stuk beter dan dat van andere aanbieders.

Maar zoals gezegd voor veel gebruikers allemaal niet van doorslaggevend belang. Met alle merken zijn prima resultaten te boeken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Barbara_G

Bericht door Barbara_G » wo dec 07 2011 1:57 pm

Ik ben inmiddels helemaal verknocht aan de D3s maar zou zomaar eens kunnen zijn dat Canon met de nieuw uit te komen EOS 1DX wel eens hele hoge ogen zou kunnen scoren. Zie specs: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -body.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo dec 07 2011 2:00 pm

Met de aangegeven verkoopprijs gooit die camera daarmee beslist hoge ogen. :lol: :lol: :lol:
(Voor die prijs mag er inderdaad wel een gratis verzending bijzitten). :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Barbara_G

Bericht door Barbara_G » wo dec 07 2011 2:36 pm

Léon Obers schreef:Met de aangegeven verkoopprijs gooit die camera daarmee beslist hoge ogen. :lol: :lol: :lol:
(Voor die prijs mag er inderdaad wel een gratis verzending bijzitten). :lol:
Tja... als je moest kiezen tussen een overheerlijk mals biefstukje van de slager of de goedkopere schoenzool van de Albert Heijn wat zou jij dan kiezen?

De D3s had toen hij net uit was ook een adviesprijs van € 5.499,00 en zijn grote broer de D3x kost nu ook nog €6.199,00 :lol:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo dec 07 2011 2:43 pm

Maar dat is toch nog iets anders als de € 99.999,00 waar de Canon mee op de website van Konijnenberg staat.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -body.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toegegeven, het zal wel een drukfout zijn. Maar je snapt die lol icoontjes :lol: in die context in mijn eerdere reactie hopelijk toch wel heh. :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Barbara_G

Bericht door Barbara_G » wo dec 07 2011 2:58 pm

Hahaha.. voor die prijs mogen ze er inderdaad wel wat extra's bij doen :lol:

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » wo dec 07 2011 3:12 pm

Léon Obers schreef:Maar dat is toch nog iets anders als de € 99.999,00 waar de Canon mee op de website van Konijnenberg staat.
Dat doen ze altijd (of in elk geval vaker) bij nieuwe producten waar nog adviesprijs van bekend is.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”