yo-1 schreef:Hallo Jaap,
Los van een complimentje voor de inderdaad mooie foto's: ik zie dat je site gebouwd is rond SmugMug. Ik heb zelf een verkoopsite gebouwd rond OYPO (bij gebrek aan alternatief in Nederland), maar heb SmugMug wel in het vizier als toekomstig opvolger daarvan. Helaas zijn ze voorlopig alleen USA gericht (ze hebben initiatieven in Europa 'in onderzoek' zeggen ze).
Mag ik vragen hoe je ervaringen zijn bij het gebruik van de Amerikaanse SmugMug, met name bij verkoop naar afnemers in Nederland??
Johan Opperman
Ik heb nog niets verkocht via mijn site. Wat ik hoor van anderen is dat het best lastig is omdat je met de shippingcost en de invoerrechten gelijk in de knoei komt, zeker bij grotere bestellingen. En dan tikt inklaringskosten ineens hard aan (17 euro plus de invoerrechten bij TNT, te voldoen bij bezorging). Dus dan is een print van 50 euro ineens 80 euro, wat hard aankomt, waarvan 20 te voldoen bij bezorging. Dat is niet mijn idee van makkelijk werken voor kopers.
Het staat heeeeeel erg hoog op het verlanglijstje (op nummer een) om een lab in Europa te hebben. Op nummer 5 staat het kunnen afrekenen in Euro's en op 11 staat het kunnen hebben van meerdere talen van je site. Zowel het printen als het afrekenen in Europa staan al op "planned", alleen ik weet niet hoe lang al. Als ik
deze thread mag geloven wacht men al eventjes maar geeft de eigenaar aan dat het wel komt. Nadeel is dat een hoop mensen dit niet echt meer geloven...
Als site werkt het wel superprettig. Je hebt alles gewoon in een keer in orde, en je kunt je site inrichten zoals je wilt. Ook prijsstelling is gewoon flexibel aan te passen. Support is erg goed, inclusief de customisation: ze zijn echt 24x7 actief. Dus ze hebben het wel voor elkaar.
Andere optie is Zenfolio, die dit wel schijnt te kunnen.
Jaap