Gr. Hans
Leuk! Maar waar moest je aan voldoen om dit te halen?hans1956 schreef:Wie heeft ook zo'n certificaat? Deze heb ik in 1975 of 1976 gehaald. Was een zeer zware opleiding!!!![]()
Gr. Hans
Beste Hans,,hans1956 schreef:Wie heeft ook zo'n certificaat? Deze heb ik in 1975 of 1976 gehaald. Was een zeer zware opleiding!!! :wink:
Gr. Hans
Inderdaad dat boekje. Heb het inmiddels ook voor me liggen. Toch leuk!Marten schreef:Het boekje dat ik er destijds bij heb gekregen ging over Closeup fotografie, Dia kopiëren , Flits en Filters.hans1956 schreef:Volgens mij was er ook een boekje bij over de op dat moment verkrijgbare Nikon spullen. Lang vervlogen tijden.
Gr. hans
Boekje:
Dat zwarte plastic tasje heb ik nog steeds evenals dat bloknootje met m'n aantekeningen van toen!Jur schreef:Hans,
Dat zwarte (plastic) tasje heb ik pas onlangs weggegooid, maar dat bloknootje moet ik nog ergens hebben. Wij hebben inderdaad ook met een fotomodel mogen werken. Heeft nog een paar leuke plaatjes opgeleverd (op Kodak Tri-X).
Ik had destijds geen Nikon, maar werkte met Asahi Pentax (S1a, Spotmatic en Spotmatic F). Omdat in die jaren Asahi de M42 schroefdraad objectiefvatting ging vervangen door de K-bajonet, zat ik plotsklaps met een verouderd systeem met een hele batterij originele SMC Super Takumar objectieven. Omdat ik dat niet nog een keer wilde meemaken ben ik naar Nikon overgestapt; oorspronkelijk met de FM (2x) en later de FM2n, F4s en F100. Nooit spijt van gehad. Mijn oudste Nikkors werken nog steeds probleemloos op de D2x.
De Nikonschool was voor mij een leuke manier om een keuze te maken voor mijn eerste Nikon uitrusting.
Vr.gr.