Nikonschool

Discussies over ons favoriete merk
hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikonschool

Bericht door hans1956 » di jul 17 2007 12:27 am

Wie heeft ook zo'n certificaat? Deze heb ik in 1975 of 1976 gehaald. Was een zeer zware opleiding!!! :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gr. Hans
Laatst gewijzigd door hans1956 op di jul 17 2007 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jul 17 2007 12:30 am

een keer .jpg uit je link weglaten
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Roberto

Bericht door Roberto » di jul 17 2007 12:30 am

nee, toen was ik net niet meer vloeibaar zeg maar!!!

Is deze nu nog te volgen dan? Ik weet dat ons aller hans er binnenkort iets over gaat plaatsen op zijn planetwebspace, maar het fijne weet ik er (helaas) niet van!

Quanta costa die opleiding?

GdP

Re: Nikonschool

Bericht door GdP » di jul 17 2007 12:46 am

hans1956 schreef:Wie heeft ook zo'n certificaat? Deze heb ik in 1975 of 1976 gehaald. Was een zeer zware opleiding!!! :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gr. Hans
Leuk! Maar waar moest je aan voldoen om dit te halen?

Gerrit

Roberto

Bericht door Roberto » di jul 17 2007 2:01 am

voldoen? als in begintermen? ik schat minimaal een nikon camera en een blik op oneindig en het credo: "dit wil ik doen"... Tenslotte is het een school? it's all in the name!

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di jul 17 2007 10:48 am

Ja, ik heb ook al jaren (sinds 1977) zo'n certificaat in mijn doka hangen. Inca organiseerde in de zeventiger jaren de Nikonschool, waar je een dag met een hele reeks van Nikon spullen mocht fotograferen (voornamelijk in de studio). Onder de beschikbare objectieven waren exoten als de 2000 mm Reflex-Nikkor (destijds door Jan Stappenbeld van de Telegraaf geleend om de treinkaping bij Wijster te fotograferen) en de 2.8/6mm fisheye. Een monsterlijk objectief voor een eveneens monsterlijke prijs.

Afbeelding

Hier een foto daarmee gemaakt van ons "klasje" (beeldhoek 220 graden!!).

Afbeelding
Jur

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » di jul 17 2007 11:26 am

Jur,

Klopt wat je vertelt. Kreeg bij de aanschaf van m'n Nikkormat Ftn een uitnodiging om zo'n dag te bezoeken. Bij aanvang kreeg ieder een zwarte map met bloknootje en een zwartwit filmpje. Volgens mij was er ook een boekje bij over de op dat moment verkrijgbare Nikon spullen. Er was ook een model in een studio waar alle fotograven omheen stonden. Ook de foto met de fisheyelens heb ik ook nog ergens.

Lang vervlogen tijden.

Gr. hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » di jul 17 2007 11:42 am

ik heb ergens gelezen dat Nikon de Nikonschool weer willen beginnen. Toen was het een project van Inca. Geloof dat nu de NPS wat vage plannen heeft.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » di jul 17 2007 11:47 am

Ja dat heb ik ook gehoord! Afwachten dus!
Gr. Hans

Facebook Flickr

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di jul 17 2007 11:48 am

Hans,

Dat zwarte (plastic) tasje heb ik pas onlangs weggegooid, maar dat bloknootje moet ik nog ergens hebben. Wij hebben inderdaad ook met een fotomodel mogen werken. Heeft nog een paar leuke plaatjes opgeleverd (op Kodak Tri-X).

Ik had destijds geen Nikon, maar werkte met Asahi Pentax (S1a, Spotmatic en Spotmatic F). Omdat in die jaren Asahi de M42 schroefdraad objectiefvatting ging vervangen door de K-bajonet, zat ik plotsklaps met een verouderd systeem met een hele batterij originele SMC Super Takumar objectieven. Omdat ik dat niet nog een keer wilde meemaken ben ik naar Nikon overgestapt; oorspronkelijk met de FM (2x) en later de FM2n, F4s en F100. Nooit spijt van gehad. Mijn oudste Nikkors werken nog steeds probleemloos op de D2x.

De Nikonschool was voor mij een leuke manier om een keuze te maken voor mijn eerste Nikon uitrusting.

Vr.gr.
Jur

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di jul 17 2007 12:34 pm

hans1956 schreef:Volgens mij was er ook een boekje bij over de op dat moment verkrijgbare Nikon spullen. Lang vervlogen tijden.
Gr. hans
Het boekje dat ik er destijds bij heb gekregen ging over Closeup fotografie, Dia kopiëren , Flits en Filters.

Boekje:

Afbeelding

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: Nikonschool

Bericht door gijs sandberg » di jul 17 2007 12:46 pm

hans1956 schreef:Wie heeft ook zo'n certificaat? Deze heb ik in 1975 of 1976 gehaald. Was een zeer zware opleiding!!! :wink:

Gr. Hans
Beste Hans,,
Als ik ga zoeken moet er ook een kunnen vinden.
Mede daarom was ik vorig jaar aangenaam verrast dat Nikon-NL het begrip Nikon School weer laat herleven (voor Nederland in de tweede helft van dit jaar)

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Roberto

Bericht door Roberto » di jul 17 2007 2:22 pm

Ik ben zeker te porren... Goed voor mijn merkbeleving!

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » di jul 17 2007 2:23 pm

Marten schreef:
hans1956 schreef:Volgens mij was er ook een boekje bij over de op dat moment verkrijgbare Nikon spullen. Lang vervlogen tijden.
Gr. hans
Het boekje dat ik er destijds bij heb gekregen ging over Closeup fotografie, Dia kopiëren , Flits en Filters.

Boekje:

Afbeelding
Inderdaad dat boekje. Heb het inmiddels ook voor me liggen. Toch leuk!
Volgens mij heb ik nog een boekje gekregen. Zal dat nog wel eens op zolder opzoeken.

Gr. Hans
Gr. Hans

Facebook Flickr

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » di jul 17 2007 2:41 pm

Jur schreef:Hans,

Dat zwarte (plastic) tasje heb ik pas onlangs weggegooid, maar dat bloknootje moet ik nog ergens hebben. Wij hebben inderdaad ook met een fotomodel mogen werken. Heeft nog een paar leuke plaatjes opgeleverd (op Kodak Tri-X).

Ik had destijds geen Nikon, maar werkte met Asahi Pentax (S1a, Spotmatic en Spotmatic F). Omdat in die jaren Asahi de M42 schroefdraad objectiefvatting ging vervangen door de K-bajonet, zat ik plotsklaps met een verouderd systeem met een hele batterij originele SMC Super Takumar objectieven. Omdat ik dat niet nog een keer wilde meemaken ben ik naar Nikon overgestapt; oorspronkelijk met de FM (2x) en later de FM2n, F4s en F100. Nooit spijt van gehad. Mijn oudste Nikkors werken nog steeds probleemloos op de D2x.

De Nikonschool was voor mij een leuke manier om een keuze te maken voor mijn eerste Nikon uitrusting.

Vr.gr.
Dat zwarte plastic tasje heb ik nog steeds evenals dat bloknootje met m'n aantekeningen van toen!

Gr. hans
Gr. Hans

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”