Steven schreef:
Daarnaast vraag ik mij af dat als zij je foto's mogen verkopen wat kan je dan zelf nog? Best interessant eigenlijk. Ik heb een serie van 10 foto's die zij verkopen/beschermen maar daar komt een eigenaar van een webshop die foto 3 op zijn website wil zetten. Ik regel dat met hem en zet getty buitenspel. Krijgt de eigenaar van de webshop een fix schikkingsvoorstel van getty? Was de foto al geindexeerd door getty en verloor ik het simpele recht om mijn materiaal ook zelf nog te verkopen? Het zal vast wel in de voorwaarden staan en ben dan ook erg benieuwd

Getty Images is gewoon een "foto-agent" wat voor je de zaakjes regelt, foto's voor je verkoopt etc. zoals er wel meer bureaus zijn die dat voor je regelen. Dan heb je met hen gewoon een contract en voorwaarden waaronder je dat doet.
Zoiets als wat een foto-modellenbureau voor modellen regelt.
Een bekend Nederlands Foto-Agentschap is bijv. Hollandse Hoogte:
http://www.hollandse-hoogte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als jij los foto's verkoopt niet via Getty Images, gebruik je wellicht niet de software en coderingen in die foto die Getty erin zet, om de foto's te kunnen traceren. Wordt door Getty dan ook niet opgespoord. Het is juist het gesloten systeem van Getty Images dat ze via de in de foto ingesloten coderingen precies weten van welke fotograaf de foto is en onder welk archief en contract bij Getty Images terug te vinden.
Die coderingen in de foto is precies datgene wat geautomatiseerd op het web wordt uitgelezen, vergelijkbaar wat Google doet met websites en terug te vinden is in haar zoeksystemen.