copyright beveiliging op NCN

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Tom
Forumlid
Forumlid

Re: copyright beveiliging op NCN

Bericht door Tom » do feb 23 2012 12:36 pm

polleke666 schreef:@Tom
Ja Tom , dat weet ik :roll:
Ik weet dat een foto op NCN gelinkt is.
Nou, dan is het dus opgelost.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 23 2012 12:36 pm

Snel draadje dit... 8)

Het is heel simpel, zoals al een paar maal aangegeven hier in dit draadje. Wij hebben hier geen foto's staan van onze forumgebruikers, anders dan die van de winnaars van de diverse foto-opdrachten. Dat doen we omdat anders de overzichten van de winnaars regelmatig gaten zou bevatten. Dat staat ook in de voorwaarden als je meedoet aan de opdrachten.

Alle andere foto's staan hier niet. Je plaatst slechts een verwijzing naar de foto hier op het forum. Er valt aan deze kant dan ook niets te doen wat beveiliging betreft. Het enige wat je kan doen is de foto niet te groot plaatsen waardoor het nauwelijks aantrekkelijk is je foto te misbruiken. Ik ben zelf, en velen met mij, geen voorstander van copyrightstempels en zo, maar ook dat kan je eventueel overwegen. En zet een duidelijke copyrightregel in je EXIF data. Dan is het in ieder geval evident dat jouw foto's niet voor anderen bedoeld zijn anders dan het bekijken van die foto op de plaats die jij aangeeft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

george013

Bericht door george013 » do feb 23 2012 12:38 pm

polleke666 schreef:
george013 schreef:Ik ben ook niewsgierig maar ik heb hem al.
George
Mag ik het ook hebben dan... 8)
En public?
George

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 12:43 pm

Patrick schreef:Snel draadje dit... 8)

Het is heel simpel, zoals al een paar maal aangegeven hier in dit draadje. Wij hebben hier geen foto's staan van onze forumgebruikers, anders dan die van de winnaars van de diverse foto-opdrachten. Dat doen we omdat anders de overzichten van de winnaars regelmatig gaten zou bevatten. Dat staat ook in de voorwaarden als je meedoet aan de opdrachten.

Alle andere foto's staan hier niet. Je plaatst slechts een verwijzing naar de foto hier op het forum. Er valt aan deze kant dan ook niets te doen wat beveiliging betreft. Het enige wat je kan doen is de foto niet te groot plaatsen waardoor het nauwelijks aantrekkelijk is je foto te misbruiken. Ik ben zelf, en velen met mij, geen voorstander van copyrightstempels en zo, maar ook dat kan je eventueel overwegen. En zet een duidelijke copyrightregel in je EXIF data. Dan is het in ieder geval evident dat jouw foto's niet voor anderen bedoeld zijn anders dan het bekijken van die foto op de plaats die jij aangeeft.
Het is me wel duidelijk Patrick.
George013 had het over een "beveiligings laag" tussen NCN en de server , volgens mij heeft Yahoo(Flickr) dat zo gedaan.
Mijn naam zet ik duidelijk in de Exif-data , dat is een goede raad , maar die exif-data kan door een kwaadwillige ook uitgeschakeld worden.

george013

Bericht door george013 » do feb 23 2012 12:49 pm

Nog veel simpeler. Je hebt een PB
George

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Galloper » do feb 23 2012 12:56 pm

Hmm, niet om Flickr nu weg te zetten als een open deur maar het lukte me zojuist om die zelfde foto gewoon op mijn harde schijf op te slaan. :o

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 1:03 pm

Galloper schreef:Hmm, niet om Flickr nu weg te zetten als een open deur maar het lukte me zojuist om die zelfde foto gewoon op mijn harde schijf op te slaan. :o
zeg maat !!! effe van m'n foto's afblijven hee !!!! :evil:
Ik weet dat je ze ongelooflijk , schitterend en geniaal vind.....maareeeee :x
Ach ..ik vertrouw je wel :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do feb 23 2012 1:07 pm

george013 schreef: En dit is hetzelfde paard op zijn Flickr-account. http://www.flickr.com/photos/theomen666 ... otostream/ en deze kun je niet eenvoudig linken.
Heb ik niet geprobeerd om te linken. Met de rechtermuisknop heb ik dan geen keus om het fotobestand op te slaan, maar wel de optie om de hele html-pagina op te slaan, inclusief alle bijbehorende javascripts, graphics en plaatjes, dus ook die foto.
Op mijn harddisk staat dan een kopie van de complete Flickr pagina met alles wat erbij hoort.

Mensen kunnen overigens ook simpel een "screendump" maken, hebben ze de foto ook, welke beveiliging ook wordt toegepast.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do feb 23 2012 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » do feb 23 2012 1:09 pm

Volgens mij is geen enkele foto op internet op welke manier dan ook 100% te beveiligen. Als je hem op je scherm kunt bekijken kun je hem er ook afhalen. Denk bijvoorbeeld aan 'screen capture' software. Die maakt een pixel by pixel kopietje van wat je op je beeldscherm hebt staan.

Niet plaatsen is de enige 100% veilige manier.
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Galloper » do feb 23 2012 1:09 pm

polleke666 schreef:
Galloper schreef:Hmm, niet om Flickr nu weg te zetten als een open deur maar het lukte me zojuist om die zelfde foto gewoon op mijn harde schijf op te slaan. :o
:D dat ook... maar heb 'm al weer verwijderd, was gewoon benieuwd of het op deze manier zou lukken. En dat ging dus.

Ook m'n prullenbak leeg gemaakt ;)

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » do feb 23 2012 1:13 pm

Léon Obers schreef:
george013 schreef: En dit is hetzelfde paard op zijn Flickr-account. http://www.flickr.com/photos/theomen666 ... otostream/ en deze kun je niet eenvoudig linken.
Heb ik niet geprobeerd om te linken. Met de rechtermuisknop heb ik dan geen keus om het fotobestand op te slaan, maar wel de optie om de hele html-pagina op te slaan, inclusief alle bijbehorende javascripts, graphics en plaatjes, dus ook die foto.
Op mijn harddisk staat dan een kopie van de complete Flickr pagina met alles wat erbij hoort.

Mensen kunnen overigens ook simpel een "screendump" maken, hebben ze de foto ook, welke beveiliging ook wordt toegepast.
In de html die je dan krijgt staat dood leuk de link naar de foto: http://farm8.staticflickr.com/xxx/xxx_xxx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (heb even wat nummer weggehaald).
Marc

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 23 2012 1:16 pm

mqaa schreef:
In de html die je dan krijgt staat dood leuk de link naar de foto: http://farm8.staticflickr.com/xxx/xxx_xxx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (heb even wat nummer weggehaald).
En zelfs dat zou nog weggelaten kunnen worden door het op te bouwen met javascript, en een ID via ajax op te vragen bijvoorbeeld. Maar dan nog, beveiliging is dat niet.

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 1:16 pm

Galloper schreef:
polleke666 schreef:
:D dat ook... maar heb 'm al weer verwijderd, was gewoon benieuwd of het op deze manier zou lukken. En dat ging dus.

Ook m'n prullenbak leeg gemaakt ;)
Geeft niet hoor als je hem op je schijf hebt staan , ik vertrouw je wel. 8)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do feb 23 2012 1:19 pm

Galloper schreef: Ook m'n prullenbak leeg gemaakt ;)
En zelfs als na een download de prullenbak is leeggemaakt, zou je het mogelijk met een recovery programma weer terug kunnen halen. :twisted:
Verder zou je ook de cache van je internetbrowser moeten leegmaken. Zien van plaatjes betekent automatisch dat fotobestanden op je PC zijn gedownload, al kan het mogelijk dus een tijdelijk bestand zijn in een van de "temp" mappen of cache mappen.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do feb 23 2012 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » do feb 23 2012 1:21 pm

Tom schreef:En zelfs dat zou nog weggelaten kunnen worden door het op te bouwen met javascript, en een ID via ajax op te vragen bijvoorbeeld. Maar dan nog, beveiliging is dat niet.
Iedere moderne browser heeft tegenwoordig ingebouwde tools om ook ajax calls te kunnen bekijken. Een ajax call is niet anders dan een normaal web request, alleen de manier waarop het request gedaan wordt is anders.

Dus ook met ajax is het niet veilig.
Marc

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”