Vervelender is de melding dat ze mijn bestelde TC 2.0E III niet zouden kunnen leveren, simpelweg omdat Nikon deze alleen levert aan pro-dealers. Een teleconverter!

Deskundige voorlichting, advies en nazorg. Het verschil tussen vakhandel en dozenschuivers.Patrick schreef:Beetje willekeur. Wat moet je extra leveren bij een TC? Niets toch? Dat ze iets als een D800E niet leveren kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dit?
Dat jij dat niet nodig had is niet relevant voor de keuze van Nikon om MediaMarkt bepaalde artikelen niet te leveren.Patrick schreef:Ik heb trouwens helemaal geen voorlichting en ook al geen advies nodig.
Natuurlijk. Anders haal ik ze een paar honderd meter verder bij Calumet. Of bij KE.jan schreef:Wellicht heb je de artikelen gekocht in een actieperiode? Indien ja, dan zou het kunnen zijn dat de overeengekomen verkoopprijs lager ligt dan de huidige inkoopprijs of dat de marge te klein is en dat MM zich nu verschuilt achter Nikon. Met alle respect maar de door jouw bestelde artikelen zullen geen hoge doorloopsnelheid hebben bij de MM waardoor de aantallen (te) laag zijn en dus niet interessant genoeg. En dat objectief daar komen ze misschien ook nog wel mee voor wat betreft het niet leveren.
De meeste personen gaan voor goede voorlichting gewoon het internet op tegenwoordig. Een winkelier heeft mij nooit iets kunnen vertellen dat ik niet op internet kon vinden. De dichtsbijzijnde fotoboer hier is structureel 15 tot 20% duurder dan dozenschuivers als MM en/of KE. Daar bleek ook weinig aan de prijs te doen en op bijvoorbeeld een nieuwe pro body of VR2 lens kan ik dat verschil niet verantwoorden naar mijn eigen portemonne toe. Ik ga geen honderd(en) euro's extra uitgeven uit 'liefdadigheid' of liefhebberij.Skippy schreef:Deskundige voorlichting, advies en nazorg. Het verschil tussen vakhandel en dozenschuivers.Patrick schreef:Beetje willekeur. Wat moet je extra leveren bij een TC? Niets toch? Dat ze iets als een D800E niet leveren kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dit?
Helemaal mee eens. Er is niets op tegen om bij een fotowinkel te kopen als het zo uitkomt, maar om het nou als een morele verplichting te zien...djunclesam schreef:...(quotes)...
(...)Iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hij zijn geld uitgeeft maar het wordt tegenwoordig een beetje mode om anderen een schuldgevoel aan te praten als ze hun lokale fotoboer niet ondersteunen en daar ben ik tegen