Nikon's Beste digitale spiegelreflex.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Wat is de beste dSLR van Nikon?

E2 /(s)
0
Geen stemmen
E3 /(s)
0
Geen stemmen
D1
0
Geen stemmen
D1x
0
Geen stemmen
D1h
0
Geen stemmen
D2x /(s)
10
19%
D2h /(s)
3
6%
D50
6
11%
D70 /(s)
14
26%
D100
1
2%
D200
19
36%

Totaal aantal stemmen: 53

ThunderNet

Nikon's Beste digitale spiegelreflex.

Bericht door ThunderNet » ma jul 31 2006 8:59 pm

n.a.v dit topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... .php?t=886

Wat vind jij de beste dSLR die Nikon gemaakt heeft?

Voor mij de D2x. De Power van een D1 en F5, maar dan met extra megapixels. Als ik 'm zie in een vitrine moet ik toch altijd even kwijlen :)

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma jul 31 2006 9:11 pm

Géén D200???????

Verderkan ik er slecht over oordelen ken alleen de D70 en d200 maar de D2X zal echt wel de beste zijn.

Eigenlijk zijn dit een beetje onzin dingen.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » ma jul 31 2006 9:31 pm

Ben zeer tevreden over mijn D70s. Gezien de prijs/kwaliteitsverhouding voor mij de beste!

Groeten Hans

ps ook ik mis een van de hoogstandjes van Nikon de D200!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » ma jul 31 2006 9:36 pm

excuses :cry: d200 vergeten in de poll te typen. Heb hem wel in het lijstje gehad :oops:

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Karel Giesen » ma jul 31 2006 9:53 pm

Ben het wel met ThunderNet eens. Als de 'analogen' hun wedstrijdjes houden waarom dan niet de 'digitalen'. In het dSLR tijdperk ben ik begonnen met de D100. Vind ik nog steeds een zeer goede camera. Sinds begin van dit jaar ben ik echter in het bezit van een D2X. ...Absolute droomcamera!!! Je betaalt een lieve duit, maar hij is elke cent waard. Dingen die ik belangrijk vind zijn goede belichting en witbalans, snelle autofocus, die ook in moeilijke lichtomstandigheden goed zijn werk doet, goede en snelle serieopnamen mogelijk, robuustheid en betrouwbaarheid, intuitieve 'handling'. Toen ik de D2X kocht was de D200 net uit. Ik ben ook naar de INCA introductiedag(en) van de D200 geweest. Kwalitatief verschilt de D200 niet zoveel van de D2X. Ik heb toch voor de D2X gekozen vanwege de betere witbalans, de betere (snellere) autofocus, de snelheid/cropfactor, het 'ingebouwde' batterijcompartiment, waardoor de camera beter in de hand ligt, een grotere opnamecapaciteit heeft en verticaal dezelfde bedieningsknoppen heeft als horizontaal. Het (losse) batterij compartiment van D100 en D200 geeft toch vaak problemen, omdat het geen integraal onderdeel uitmaakt van de body. Vooral bij (flinke) telelenzen en gebruik van een statief, blijkt zo'n batterijcompartiment toch niet echt muurvast aan de body te zitten.

groet,

Karel

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma jul 31 2006 11:42 pm

Maar wie kan nu een echt oordeel vellen?? De meesten zullen hooguit 2 camerabodies kennen en dan vraag je naar de beste....

Iedere D50 eigenaar zal best weten dat een D2Xs beter is, maar een echt oordeel????????????????????????

Ik heb erook eens één(D2X) vast gehad en ik moet zeggen: het is toch wat anders dan een D200.....................maar kwaliteit of wat anders?????

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » di aug 01 2006 12:39 am

hjanssen schreef:Maar wie kan nu een echt oordeel vellen?? De meesten zullen hooguit 2 camerabodies kennen en dan vraag je naar de beste....

Iedere D50 eigenaar zal best weten dat een D2Xs beter is, maar een echt oordeel????????????????????????

Ik heb erook eens één(D2X) vast gehad en ik moet zeggen: het is toch wat anders dan een D200.....................maar kwaliteit of wat anders?????
Waar ik zelf vaak tegen aan loop is dat mijn D70s te langzaam is. Hij heeft gewoon niet de snelheid die ik soms verwacht/nodig ben.

De D1 en F5 hebben die snelheid wel. Hebben een veel sterkere focusmotor. De D1 heeft alleen te weinig megapixels voor dagelijks gebruik voor mij (3 mpix) en valt dus af. Blijft eigenlijk alleen de D2x(s) over :)

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di aug 01 2006 8:48 am

Voor mij is toch de beste de D50,

ten eerste omdat ik deze heb, maar ook omdat de prijs/ kwaliteit verhouding erg gunstig is. Een lage prijs voor een veelzijdige camera. Maar goed ik baseer dit op mijn ervaring met de D50, ik heb geen ervaring met andere camera's zoals bijv. de D2x of de D200
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Onno
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » di aug 01 2006 10:20 am

De D200 staat er wel bij hoor... 8)

Heb even de forum configuratie aangepast, het maximum aantal poll opties was 10 waardoor deze wegviel, is nu 15.

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » wo aug 02 2006 12:32 am

onno schreef:De D200 staat er wel bij hoor... 8)

Heb even de forum configuratie aangepast, het maximum aantal poll opties was 10 waardoor deze wegviel, is nu 15.
ah super, dankjewel :) ik had het namelijk wel in m'n eigen lijstje gezet, vond het daarom ook al zo vreemd dat ie ineens miste.

:) ik heb trouwens voor mezelf besloten dat de D3h of D3x mijn volgende main-body wordt.

Ik begin me teveel te irriteren aan m'n D70s hij is gewoon af en toe te langzaam. De AF is langzaam. En ook een ingebouwde grip mis ik best wel (ondanks dat ik een add-on grip heb).

Megapixels, sjah.. ik wil er wel wat meer dan nu, voor grote afdrukken met crops wel erg fijn (druk regelmatig af op 30x20). Maar vooral snelheid wil ik meer.. Meer dan 3fps, en ik wil niet dat mijn buffer vol is na 5 raw's

aquarius
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door aquarius » wo aug 02 2006 11:47 am

Hallo,

Heb gisteren een heel suk getypt over de reden van mijn stem maar na versturen kreeg ik de melding "kan de server niet vinden" en dus alles weg. Ga het nu nog een keer proberen.
Ik heb op de D70 gestemd. Beetje vreemd misschien omdat jullie kunnen zien dat ik nu in het bezit ben van een D2H.
Ik heb n.l. heel veel plezier beleefd aan de D70. Samen met de kitlens en de ingebouwde flits is het een camera die je gewoon veel gemakkelijker meeneemt en waar je dus ook vaak spontane en leuke foto`s mee maakt.
Als je met de beperkingen van de ingebouwde flits en de snelheid AF enz rekening houdt dan is het over het algemeen heel goed te doen met deze camera. Heb er studio, sport en vakantiefoto`s mee gemaakt en de foto`s zagen er goed uit.
Ben nu natuurlijk uitermate tevreden met de D2H en ik weet niet zeker of de D70 het uitgehouden had op mijn laatste vakantietripjes naar China en Ecuador. (Hitte, vocht en stof en ben heeeel vaak onderuit gegaan met complete uitrusting) De D2H is gewoon een beest van een camera en ik mis de 2 mp niet (ook niet bij vergroting 30x70)
Heb toch op de D70 gestemd en heb eigenlijk spijt dat ik deze camera niet gehouden heb als extra body.
Maar als laatste wil ik toch wel even kwijt............
Al de camera`s in het rijtje zijn toch gewoon geweldige camera`s. Nikon maakt geen slechte toestellen. En voor iedereen is er wel een geschikte camera die zowel in hun budget en toepassingen passen. In dit forum is wel eens een opmerking geplaatst en die wil ik wel even herhalen.......
"Het is de fotograaf die de foto maakt" Men kan een mooie foto maken van een baby maar ook een foto maken van een mooie baby. Toch zal de mama en papa van de baby hun baby de allermooiste baby vinden van alle babies van de hele wereld. Het maakt dan niet uit of de foto gamaakt is met een D50 of een D2X(s)
Toch ...................? :D

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

Pierre

Bericht door Pierre » wo aug 02 2006 5:35 pm

Ja, zo'n poll is leuk maar het is wel appels met peren vergelijken. Nikon komt ook niet voor niets met nieuwere modellen, wat impliceert dat men aan een verbeterde versie heeft gewerkt. Met sommigen ben ik het eens dat het er ook sterk vanaf hangt wat je wilt fotograferen en in welke omstandigheid. Wat heb ik aan mijn D70s als ik vanuit een achtbaan wil schieten, dan is mijn Sony :oops: een stuk handiger, steek je gewoon in je jaszak en dat laatste is een beetje moeilijk met de D70s. Voorts heb ik met de meeste andere toestellen niet gewerkt (slechts een F65,D100, D50 en nu D70s), dus objectief kan ik dan niet meer zijn. Misschien is het handiger om een (tevredenheids)cijfer voor je toestel(len) te geven en aan de gemiddelde scores een vergelijking te kunnen ophangen.

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo aug 02 2006 7:01 pm

aquarius schreef:Als je met de beperkingen van de ingebouwde flits
Ik zie de ingebouwde flits niet als een beperking, maar als iets extra's. Als je SB600/800 ben je toch net zover als bij de duurdere, maar die hebben weer niet de mogelijkheid om via de pop-up flits de SB600/800 te onteken.

Kortom Cruyff krijgt toch nog gelijk........

aquarius
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door aquarius » wo aug 02 2006 7:13 pm

Ik bedoel het ook niet zo negatief. Wat ik er mee wilde zeggen is dat je met de ingebouwde flitser niet zo`n grote ruimte kan uitlichten als b.v. een SB 600/800. Ook had ik de zonnekap op de foto bij dichtbijopname`s
Ik was de D70 ook niet aan het afkraken zoals je wellicht hebt kunnen lezen :D

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

SPIKE

Bericht door SPIKE » do aug 03 2006 12:44 am

Ik heb gestemd voor de D70. Het enige wat ik aan deze camera mis, zijn wat extra knopjes om niet iedere keer het menu te hoeven door te spitten, met name de “AF-Stand” De snelheid van deze camera is voor het geen ik hem gebruik snel genoeg. Ik heb ook plaatjes mogen schieten met de D50, en de resultaten van deze D50 zijn net mooi als de D70.
Ander vergelijking’s materiaal heb ik niet, alleen met kleinbeeld film camera’s (F3 / F90) van Nikon. De D70 bevalt mij prima, ook niet de drang om deze in te ruilen voor b.v. de D200.
Ooit ga ik eens naar een Formule 1 race, en dan zal ik kunnen zien of de D70 dit geweld aan kan.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”