dat klopt ook wat je zegt

maar eigenlijk moeten ze meer reageren op hun eerste indruk op het totale plaatje
maar ik berijp het wel hoor

groetjes W.
Dat mag natuurlijk. Ook dat maakt diversiteit in visie.Patrick schreef:Hier verschillen wij dan van mening.Tuihanti schreef:Het heeft allemaal te maken met visie en daar kun je, in mijn ogen, geen kritiek op geven.:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik verbaas me regelmatig hoe overgevoelig mensen op goed bedoelde kritiek kunnen reageren. Ik kijk zelf altijd heel kritisch naar mijn eigen foto's. Zo leer je en groei je. Door naar de foto's van anderen te kijken kan je ook veel leren. En van mensen die wat mindere punten weten te melden over een foto waar jij tevreden over bent leer je vaak heel veel!Flandria schreef:Ik vind dat commentaar hier gauw als negatief wordt uitgelegd of
door velen als politiek niet correct.
En zo is dat. Sta je er niet voor open, dan sta je je eigen ontwikkeling als fotograaf in de weg.Flandria schreef:.
Wil je leren, moet je open staan voor kritiek en zelf het vermogen willen genereren om er wat voor te doen.
Als de wil er is om te leren, maakt het niet uit hoe het verpakt wordt.Patrick schreef:Verbeterpunten een beetje netjes verpakken is natuurlijk gewoon iets dat je moet nastreven. Het is veelal heel makkelijk om als ervaren fotograaf iemand even haarfijn uit te leggen wat er allemaal niet klopt aan een foto. Maar hoe je het zegt, dat maakt vaak het verschil.