Daar ben ik het, eigenwijs als ik ben, dus weer niet mee eens. Je moet je niet door die zaken laten afleiden. Maar een digitale camera werkt in wezen als je naar ISO, sluitertijd en diafragma kijkt niet anders dan een analoge. Je kan vooral veel eerder de resultaten zien en naar mijn mening daar veel sneller van leren. Mits je blijft kijken en nadenken.emdeklerk schreef:"Eigenlijk zou iedereen analoog moeten beginnen, sluitertijd, diafragma, ISO/ASA, meer is het niet.
Al die verzuip menu's leiden alleen maar af."
Uiteindelijk is en blijkt leren fotograferen iets dat even tijd kost. Sommigen leren het nooit echt goed, anderen lijkt het heel makkelijk af te gaan. Je kan veel leren door het te doen. Als je mazzel hebt, heb je ook nog aanleg en weet je jezelf te onderscheiden.
Om even terug te komen bij het onderwerp. Mensen om je heen, dus ook hier op het forum, kunnen je versnellen in je ontwikkeling. Maar dan moet je wel openstaan voor kritiek en je niet in je eer aangetast voelen als je iets leest wat je niet wilt lezen of verpakt is op een manier waar je wellicht wat bedenkingen bij hebt. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die hier de moeite nemen iets over je foto's te zeggen dat met goede bedoelingen doen.