Goede aankopen?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » zo aug 13 2006 2:06 am

Nou ik heb dus me aankopen gedaan

Nikon D200

Afbeelding

Nikon SB-800

Afbeelding

Nikon MBD200

Afbeelding

Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical [IF] Macro

Afbeelding

Tamron UV filter 62mm

Afbeelding

Vanguard Tracker 3

Afbeelding

Tamrac Expedition 5

Afbeelding

Nikon EN-El3e Li-ion Batterij

Afbeelding

ik viel alleen wel bijna flauw toen ik het eindbedrag zag

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » zo aug 13 2006 8:50 am

...wauw...
Daar ga je vast heel veel plezier van hebben!!! :lol:

Have fun!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo aug 13 2006 1:42 pm

Ik vind dat je een hele mooie set hebt gekocht, alleen 1 ding;

en daar kunnen mensen het mee eens zijn of niet, ik vind het gewoon. Ik vind die lens niet thuis horen in je set!!!

Het lijkt wel of je daar op bespaart hebt terwijl dat 1 van de meest essentiële onderdelen is...

Wel heel veel plezier met je set en laat wat foto's zien hè!

Ciao,

Joost

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » zo aug 13 2006 8:03 pm

Joost Wouters schreef:Ik vind dat je een hele mooie set hebt gekocht, alleen 1 ding;

en daar kunnen mensen het mee eens zijn of niet, ik vind het gewoon. Ik vind die lens niet thuis horen in je set!!!

Het lijkt wel of je daar op bespaart hebt terwijl dat 1 van de meest essentiële onderdelen is...

Wel heel veel plezier met je set en laat wat foto's zien hè!

Ciao,

Joost
eerst volgende objectief wordt een 50mm 1.8

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo aug 13 2006 10:38 pm

Is een mooie lens ja! Alleen heb je een robuuste camera (D200) Dus zou ik voor de 1.4 gaan.. Is niet heel veel duurder! :)

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » zo aug 13 2006 10:54 pm

Joost Wouters schreef:Is een mooie lens ja! Alleen heb je een robuuste camera (D200) Dus zou ik voor de 1.4 gaan.. Is niet heel veel duurder! :)
weet je een verkoop adres in friesland? en een richtprijs?

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo aug 13 2006 10:59 pm

KAMIKAZE-FREAK schreef:
Joost Wouters schreef:Is een mooie lens ja! Alleen heb je een robuuste camera (D200) Dus zou ik voor de 1.4 gaan.. Is niet heel veel duurder! :)
Kijk even op Marktplaats of tweedehands fotoapparatuur sites. En anders de plaatselijke fotowinkel. Die lens is niet heel duur meer. Alleen robuuster dan de 1.8

Ciao!

harry bul

Bericht door harry bul » zo aug 13 2006 11:01 pm

KAMIKAZE-FREAK schreef:
zou het niet in friesland kopen maar gewoon bestellen bij konijnenberg Den Ham (OV) kost daar voor de 50mm 1.8 115 euro 50mm 1.4 295 euro vandaag besteld morgen in huis .

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » zo aug 13 2006 11:03 pm

harry bul schreef:
KAMIKAZE-FREAK schreef:
zou het niet in friesland kopen maar gewoon bestellen bij konijnenberg Den Ham (OV) kost daar voor de 50mm 1.8 115 euro 50mm 1.4 295 euro vandaag besteld morgen in huis .

wou ik net zeggen

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Warner » ma aug 14 2006 12:21 pm

Bij Cameraland kost de 1.8 nog steeds € 99,-- heb er zaterdag jl. nog een gehaald.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Equis25

Wat meer te kopen?

Bericht door Equis25 » ma aug 14 2006 8:06 pm

Kamikaze,

De combinatie D200/SB800/ 18-70mm is zeer goed om mee te beginnen. De 18-70mm is zeer goed voor het geld en vele mensen gebruiken het ook met de D200. Verder ben ik het met je eens dat een statief een goede aankoop zou zijn. Manfotto heeft een zeer goede collectie, waarvan je een zou kunnen kiezen, die het gewicht van de D200 en een wat zwaardere lens zou kunnen dragen [voor de toekomst]. Ik zou ook een "ball head" met pistool greep bij kopen zo dat je de combinatie van camera en lens kunt instellen. Een Circular polarizer filter zou een goed aanschaf zijn. Voor digitaal kun je alleen circular polarizers gebruiken. De 18-70mm gebruikt een 77mm en vele andere lensen gebruiken dit formaat filter.

Het is niet duidelijk wat type fotografie je doet , of van plan bent te doen. Dit bepaald wat een goed keuze lens zou zijn, maar de 18-70mm om mee te beginnen is echt niet slecht.

Ik gebruiik deze lens af en toe op mijn D2X met goede resultaten.

Hub

Bericht door Hub » do aug 31 2006 2:02 pm

Heb zelf de 18-70mm.
Ben er dik tevreden over.
Leverd zeer scherpe beelden.

Waarom hebben jullie iets tegen tegen objectief??

Hub
B+W UV filter
ander objectieven komen binnenkort

Hub

Bericht door Hub » do aug 31 2006 2:06 pm

Heb zelf de 18-70mm.
Ben er dik tevreden over.
Leverd zeer scherpe beelden.

Waarom hebben jullie iets tegen tegen objectief??

Hub
B+W UV filter
ander objectieven komen binnenkort

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » do aug 31 2006 2:35 pm

Mijn commentaar was over de TAMRON 18-200... De 18-70 is idd een leuk objectief! 8)

vanson

Re: Wat meer te kopen?

Bericht door vanson » do aug 31 2006 2:56 pm

Equis25 schreef:Kamikaze,

Een Circular polarizer filter zou een goed aanschaf zijn. Voor digitaal kun je alleen circular polarizers gebruiken. De 18-70mm gebruikt een 77mm en vele andere lensen gebruiken dit formaat filter.
het gebruik van een 'circular polarizer' heeft niets te maken met het al dan niet 'digitale' karakter van je camera, maar alles met het feit dat de lens een AF lens is.

de 18-70mm DX Nikkors die ik heb gezien hebben een filtervatting van 67mm. Als je een 77mm polar filter wilt gebruiken, kun je een step-down ring gebruiken van 77mm naar 67mm. Is dit wellicht wat je bedoelde te zeggen?

Nikon maakt overigens tegenwoordig ook 67mm polarisatiefilters.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”