windows 8 compatible met Nikon Capture 4.4?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
sylringeling

windows 8 compatible met Nikon Capture 4.4?

Bericht door sylringeling » do sep 26 2013 12:41 pm

Ik heb geprobeerd met oude vertrouwde Nikon Capture 4.4 te installeren op mijn gloednieuwe Windows 8 computer maar ik krijg de melding dat dit systeem niet compatible zou zijn. :frown:
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen. Tips om het te omzeilen?
Vast bedankt!
Sylvia

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: windows 8 compatible met Nikon Capture 4.4?

Bericht door Patrick » do sep 26 2013 12:44 pm

Dat is iets van 8 jaar oud! :shock:

Geen idee of het werkt onder Windows 8. Ik gebruik Capture NX, de een-na-laatste-versie (moet nog de laatste update ophalen) naar volle tevredenheid. Ik zou die sowieso willen aanraden: er is best veel veranderd in al die jaren aan de software.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » do sep 26 2013 1:48 pm

Sylvia,
Ik ken beide stukken software geen van beiden, wel andere combinaties.
Met wat googelen zijn wellicht tips te vinden.
Zo heb ik ook een stuk Nikon-Win95 software aan de praat gekregen.
Ik denk dat Cap v 4.4 een 16 bits Windows toepassing is.
Als ik me goed herinner staat er op de site van http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; meer over Win-8 compatibiliteit.
Nikon heeft sommige toepassignen laten vallen bij de invoering van WIn7, maar soms werkt er meer dan Nikon zelf aangeeft.
Groeten, Gijs

sp hier het artikel dat ik bedoelde
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/54583" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op do sep 26 2013 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do sep 26 2013 2:59 pm

Hier een tip, weet alleen NIET of die werkt op W8.

Ga naar Configuratiescherm > dan Probleem oplossing aanklikken.
Daar heb ik dus ook wel eens een oud programma aan de praat gekregen, want je zeg dan gewoon onder welke Windows je programma wel werkte.

sylringeling

Bericht door sylringeling » do sep 26 2013 5:22 pm

Casanova, ik ben je eeuwig dankbaar, het is gelukt! Zo fijn want heb voorlopig echt geen geld om de NX aan te schaffen.
Overigens gaf de officiële Nikon-support zelf aan dat hij niet compatibel was met win8 dus ik had de hoop al opgegeven... Mijn dag is weer goed, dank je wel!

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do sep 26 2013 5:30 pm

sylringeling schreef:Casanova, ik ben je eeuwig dankbaar, het is gelukt! Zo fijn want heb voorlopig echt geen geld om de NX aan te schaffen.
Overigens gaf de officiële Nikon-support zelf aan dat hij niet compatibel was met win8 dus ik had de hoop al opgegeven... Mijn dag is weer goed, dank je wel!
Geen dank, graag gedaan.
Trouwens zo kan je soms ook andere programma's aan de praat krijgen.

sylringeling

Bericht door sylringeling » do sep 26 2013 7:19 pm

ai, iets te vroeg gejuicht... Het lijkt allemaal te werken maar als je op wil slaan dan knalt ie er alsnog uit en wordt het programma afgesloten. Hij slaat dan overigens toch de bewerkte foto op. Maar het wordt wel heel omslachtig als je na iedere foto het programma opnieuw op moet starten...
Nog een idee?

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do sep 26 2013 7:25 pm

sylringeling schreef:ai, iets te vroeg gejuicht... Het lijkt allemaal te werken maar als je op wil slaan dan knalt ie er alsnog uit en wordt het programma afgesloten. Hij slaat dan overigens toch de bewerkte foto op. Maar het wordt wel heel omslachtig als je na iedere foto het programma opnieuw op moet starten...
Nog een idee?
Na installatie pc eerst wel een herstart gegeven?

Of misschien nog eens installeren, soms wat fout gedaan?

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » do sep 26 2013 8:00 pm

Je kunt een programma min of meer compatibel maken met Windows 8. Hoe doe je dat:

1) met de rechter muis toets op het programma klikken
2) eigenschappen of op zijn engels properties klikken
3) compabiliteits mode aanklikken en dan waarschijnlijk Windows XP kiezen met laatste servicepack. Wellicht ook handig om administrator aan te klikken, dan heeft het programma in ieder geval genoeg rechten op je systeem.
Afbeelding
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

sylringeling

Bericht door sylringeling » do sep 26 2013 10:36 pm

dank voor jullie reacties! Hij blijft echter hangen bij het opslaan, cq vastlopen. Ik ga het morgen opnieuw installeren en dan hoop ik.... Laat het jullie weten!

sylringeling

Bericht door sylringeling » vr sep 27 2013 1:32 pm

probleem is opgelost! In zoverre dat Capture hetzelfde probleem heeft als mijn oude Photoshop..., ze functioneren niet goed als er teveel ruimte is op de harde schijf. Een soort pleinvrees dus! ;-)
Als ik een kleine partitie maak op de harde schijf en daarop werk zodat Capture denkt dat er weinig ruimte is, dan werkt alles.

Nogmaals dank voor al jullie tips want zonder dat had ik het programma niet eens kunnen installeren.

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » vr sep 27 2013 1:51 pm

sylringeling schreef:probleem is opgelost! In zoverre dat Capture hetzelfde probleem heeft als mijn oude Photoshop..., ze functioneren niet goed als er teveel ruimte is op de harde schijf. Een soort pleinvrees dus! ;-)
Als ik een kleine partitie maak op de harde schijf en daarop werk zodat Capture denkt dat er weinig ruimte is, dan werkt alles.

Nogmaals dank voor al jullie tips want zonder dat had ik het programma niet eens kunnen installeren.
Top, maar wel weird :shock:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 27 2013 1:58 pm

Nee hoor. Toen het uitgebracht werd telden we nog niet in TB's... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » vr sep 27 2013 2:12 pm

sylringeling schreef:probleem is opgelost! In zoverre dat Capture hetzelfde probleem heeft als mijn oude Photoshop..., ze functioneren niet goed als er teveel ruimte is op de harde schijf. Een soort pleinvrees dus! ;-)

Dit is heel raar.
Ik heb mijn programma's allemaal op C ge-installeerd, waar dus de besturing ook op sta.
Maar al mijn foto's staan op een andere HD.
Probleem wat jij had, heb ik dus nooit last van gehad.

Maar ja, het probleem is dus nu voor jou ook opgelost.
Verder veel suc6.

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » vr sep 27 2013 2:37 pm

Omdat ik nou eenmaal nieuwsgierig ben, heb ik 4.4 op mijn systeem gezet (win 8), heb de setup gedraaid in compatibliteitsmodus XP (sp 3), als admin en ik krijg geen errors. Kreeg wel meteen een update voor mijn kiezen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”