In juli heb ik al gepost wat me in Nice (Frankrijk) in het hotel gestolen werd.
Ik moest nu eenmaal de aangifte doen bij de Police Communale van de stad Nice, waar ze me als een idioot behandelden en eigenlijk verantwoordelijk stelden voor die diefstal, en de dief kreeg zelfs lof voor zijn driestheid! Ook werd vlakaf gezegd dat ik mij geen illusies moest maken...
Enkele dagen later wist ik waarom!
Toen enkele dagen later de Police Nationale naar de Police Communale van Nice belde omdat er daar een dief gepakt was, dan bleek merkwaardig genoeg die dief alleen Canon materiaal gestolen te hebben. Beeld je in een dief die een Nikon laat liggen omdat hij Canon prefereert...
Dat was toch de uitleg die door de Police te Nice gegeven werd.
Uit nieuwsgierigheid en verbouwereerdheid liet ik toen iemand van de Gendarmerie telefoneren met de vraag over Canon materiaal, dan was het antwoord te Nice...juist ja!
Dit gebeurde allemaal toen ik aan het werk was in de Tour de France, en de Police Nationale en de Gendamerie waren daar met een eigen mobiel commissariaat, en ik zag die mensen bijna elke dag, vandaar.
De gendarmerie en de Police Nationale vonden dat zeer merkwaardig (natuurlijk) maar, en nu komt het, geen van hen wilde een onderzoek laten instellen want dat doe je niet tegenover collega's, en, daarbij, zoiets zou niet gunstig zijn voor hun persoonlijke carrière!
En kon niet anders dan mijn wonden likken.