Geen foto's meer
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Geen foto's meer
@DannySan,
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Deze discussie is al zo vaak voorgekomen dat het gaat vervelen.
Het blijkt gewoon dat, ondanks de mening en ideen van de club/forumleden niets veranderd met de betrekking tot de forumindeling. Het bestuur bepaalt en wij als gebruikers moeten het maar doen met hetgeen geboden wordt. Nu en in de toekomst.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Deze discussie is al zo vaak voorgekomen dat het gaat vervelen.
Het blijkt gewoon dat, ondanks de mening en ideen van de club/forumleden niets veranderd met de betrekking tot de forumindeling. Het bestuur bepaalt en wij als gebruikers moeten het maar doen met hetgeen geboden wordt. Nu en in de toekomst.
Groet, Andre
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Neen, de 'club' is nog niet bij elkaar geweest. Het onderwerp is echter niet van de agenda geschrapt.DannySan schreef:
Het leuke is, is dat er onlangs eenzelfde discussie 'opdook' en dat er vanuit het 'team' werd gereageerd - ook op een uitgebreid bericht van mij - dat dit achter de schermen besproken zou worden.
Ik durf het niet te pinpointen, maar het lijkt mij dat er ondertussen al wel IETS gebeurt zou kunnen zijn. Of er wordt een uitspraak gedaan dat het definitief zo blijft zoals het is.
Jammer om te merken dat door niet 'slagvaardig' handelen er weer zo'n discussie oplaait; en het zal - zolang er niet IETS gebeurt - ook niet de laatste zijn...
Dit is wat ik ervan denk, doe ermee wat je wilt :mrgreen:
Tot die tijd zal de discussie over dit onderwerp bij tijd en wijle wel weer op gaan borrelen.
Ik heb er inhoudelijk niets meer over te zeggen, hooguit kan ik in herhaling vallen.
Daar heb ik geen behoefte aan.
- Robin
- Forumlid
Als dit nu nog niet is gebeurt na het starten van een topic achter de schermen op 18 juni, wanneer gebeurt dit dan wel???Peter schreef:
Neen, de 'club' is nog niet bij elkaar geweest. Het onderwerp is echter niet van de agenda geschrapt.
Tot die tijd zal de discussie over dit onderwerp bij tijd en wijle wel weer op gaan borrelen.
Ik heb er inhoudelijk niets meer over te zeggen, hooguit kan ik in herhaling vallen.
Daar heb ik geen behoefte aan.
En durf je jou mening alleen achter de schermen te delen, anderen geven toch ook een mening op de discussie die nu speelt?
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Geen idee wanneer 'het' mag gebeuren, het zal aan mij niet liggen 
edit, je had nog een vraag
ik probeer de meningen zo veel mogelijk om te vormen tot een werkbaar 'iets'
Ik hang meer aan een goed werkend forum dan aan mijn eigen gevoel
Mij zal het allemaal een 'worst' zijn hoe het wordt, als het maar straks minder ongenoegen oplevert dan nu. Dan levert het voor de mods in ieder geval iets op
that's all

edit, je had nog een vraag
ik probeer de meningen zo veel mogelijk om te vormen tot een werkbaar 'iets'
Ik hang meer aan een goed werkend forum dan aan mijn eigen gevoel
Mij zal het allemaal een 'worst' zijn hoe het wordt, als het maar straks minder ongenoegen oplevert dan nu. Dan levert het voor de mods in ieder geval iets op
that's all
Ongenoegen is een groot woord. Er is ruimte voor verbetering naar mijn mening. Ongenoegen past niet voor iets dat gerund wordt door vrijwilligers die er hun tijd en zaligheid instoppen. Daar heb ik alleen maar respect voor en ik ben blij dat er in iedere vereniging of club altijd weer mensen zijn die die taak op zich willen nemen.
Ton van de Wiel:
Ik vind dat er een wildgroei is van nietszeggende en weinig educatieve foto's.
Een Nikon-forum zonder dergelijke foto's kan ik mij uitstekend voorstellen.
Zo zag het forum er namelijk jaren geleden uit, en toen was het een uitermate interessant,
informatief en leesbaar forum.
Destijds werd het forum voornamelijk bevolkt door mensen die iets te melden hadden en dat correct en foutloos konden melden. En dat is nu wel anders. die zijn nu in de minderheid.
Inderdaad, ik heb het ook over de talloze spelfouten waarover je constant struikelt, over de berichten van mensen die de handleiding als een vies boekje zien en de mensen die gewoon lui zijn.
Dan zal er wel weer gemeld gaan worden "dan lees je die dingen maar niet", maar helaas moet je onzin eerst tot je nemen vóór je het als zodanig herkent... Ik ben niet helderziend.
Ik streef gewoon naar een kwalitatief hoogwaardig forum.
Ik weet het: Don Quichote... Ik zal enige mensen voor zijn...
Ik vind dat er een wildgroei is van nietszeggende en weinig educatieve foto's.
Een Nikon-forum zonder dergelijke foto's kan ik mij uitstekend voorstellen.
Zo zag het forum er namelijk jaren geleden uit, en toen was het een uitermate interessant,
informatief en leesbaar forum.
Destijds werd het forum voornamelijk bevolkt door mensen die iets te melden hadden en dat correct en foutloos konden melden. En dat is nu wel anders. die zijn nu in de minderheid.
Inderdaad, ik heb het ook over de talloze spelfouten waarover je constant struikelt, over de berichten van mensen die de handleiding als een vies boekje zien en de mensen die gewoon lui zijn.
Dan zal er wel weer gemeld gaan worden "dan lees je die dingen maar niet", maar helaas moet je onzin eerst tot je nemen vóór je het als zodanig herkent... Ik ben niet helderziend.
Ik streef gewoon naar een kwalitatief hoogwaardig forum.
Ik weet het: Don Quichote... Ik zal enige mensen voor zijn...
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Destijds werd het forum voornamelijk bevolkt door mensen die iets te melden hadden en dat correct en foutloos konden melden
Dat moet een prachtige tijd zijn geweest. Tegenwoordig mag je fouten maken.
Dat moet een prachtige tijd zijn geweest. Tegenwoordig mag je fouten maken.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Je kunt het natuurlijk ook gewoon accepteren zoals het is. Als forum (en ook in het dagelijks leven) kun je het toch nooit iedereen naar de zin maken. Hoe je het ook doet, goed doe je het nooit voor iedereen.
M.a.w.: wil je technische info, dan weet je waar je op het forum moet zijn. Wil je 'commentaar' op je foto's? Er is plaats op dit forum.
Eigenlijk is alles al aanwezig, echter net naar de zin of op de manier die naar de wens is van iedereen. Dat is ook een utopie. Zodra we dat met zijn allen kunnen accepteren, zijn we al heel ver.
M.a.w.: wil je technische info, dan weet je waar je op het forum moet zijn. Wil je 'commentaar' op je foto's? Er is plaats op dit forum.
Eigenlijk is alles al aanwezig, echter net naar de zin of op de manier die naar de wens is van iedereen. Dat is ook een utopie. Zodra we dat met zijn allen kunnen accepteren, zijn we al heel ver.
Groet, Andre
Peter heeft gelijk met zijn ironische nuancering:
"Dat moet een prachtige tijd zijn geweest. Tegenwoordig mag je fouten maken."
Ik had natuurlijk moeten schrijven: "vrijwel foutloos".
Maar iedereen die even teruggaat in de tijd op dit forum kan wat ik schrijf gewoon zelf constateren hoor. Ik beweer geen onzin. Ik had het kort geleden al over een paar mensen die je hier al lang niet meer ziet. Mijns inziens is dat niet voor niets.
En mijn Facebook-suggestie was serieus bedoeld.
"Dat moet een prachtige tijd zijn geweest. Tegenwoordig mag je fouten maken."
Ik had natuurlijk moeten schrijven: "vrijwel foutloos".
Maar iedereen die even teruggaat in de tijd op dit forum kan wat ik schrijf gewoon zelf constateren hoor. Ik beweer geen onzin. Ik had het kort geleden al over een paar mensen die je hier al lang niet meer ziet. Mijns inziens is dat niet voor niets.
En mijn Facebook-suggestie was serieus bedoeld.
Ik denk dat ik ook een van de personen is die af en toe betrapt kan worden op een spelvout. (sorry, die kon ik niet laten liggen)
Maar ik stoor me daar niet zo aan, de een is weer goed op een ander gebied. Zo spreek ik op mijn werk al bijna 35 jaar Engels waardoor vooral in schrift mijn Nederlands slechter is geworden.
Maar ik vind dat hier best wel meevallen. Ik kom op sites waar de ziektes je om de oren vliegen en de verwensingen niet van de lugt zijn. (oeps)
Wat ik wel vervelend vind is mensen die bewust met hoofdletters schrijven, iets dat gezien kan worden als schreeuwen of schelden.
Verder zitten hier hoofdzakelijk welopgevoede mensen die zich zeer netjes weten te gedragen. Als gezegd, ik vind dat al vrij uniek tegenwoordig.
Maar ik stoor me daar niet zo aan, de een is weer goed op een ander gebied. Zo spreek ik op mijn werk al bijna 35 jaar Engels waardoor vooral in schrift mijn Nederlands slechter is geworden.
Maar ik vind dat hier best wel meevallen. Ik kom op sites waar de ziektes je om de oren vliegen en de verwensingen niet van de lugt zijn. (oeps)
Wat ik wel vervelend vind is mensen die bewust met hoofdletters schrijven, iets dat gezien kan worden als schreeuwen of schelden.
Verder zitten hier hoofdzakelijk welopgevoede mensen die zich zeer netjes weten te gedragen. Als gezegd, ik vind dat al vrij uniek tegenwoordig.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
emdeklerk
wat ik wil zeggen ...
ik ben eigenlijk altijd benieuwd naar het verhaal achter de foto. Met alleen verhalen (al dan niet technisch) kan ik me geen beeld vormen over die foto.
Eindresultaat is toch altijd die foto. Daarvoor heb je de camera.
Wellicht al met al een tekortkoming van mij.
Een foto zegt soms meer dan duizend woorden. En die moet uiteindelijk in een juiste vorm gegoten worden op ons forum
wat ik wil zeggen ...
ik ben eigenlijk altijd benieuwd naar het verhaal achter de foto. Met alleen verhalen (al dan niet technisch) kan ik me geen beeld vormen over die foto.
Eindresultaat is toch altijd die foto. Daarvoor heb je de camera.
Wellicht al met al een tekortkoming van mij.
Een foto zegt soms meer dan duizend woorden. En die moet uiteindelijk in een juiste vorm gegoten worden op ons forum
We gaan het hier niet over ander zaken hebben dan...On topic blijven graag.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Het gaat hier toch over foto's, nut en noodzaak ? en hoe al dan niet in te vullen op dit forum
Dat beschrijf ik
Dat beschrijf ik
- Robin
- Forumlid
We dwalen "letterlijk" of van het onderwerp. De indeling van het forum, niet over de goede oude tijd en foto's welke een goed verhaal vertellen...
@Emdeklerk, de gene die weg gelopen zijn hebben daar hun beweegreden voor waarschijnlijk ook dat het vroeger beter was is voor mij niet van toepassing. Het forum is veranderd, net zoals het dagelijks leven in de loop van de jaren drastisch is verandert. Feit. Het is niet meer zoals eerst een klein forum over techniek, dit heeft Danny uitgebreid beschreven. Uiteraard is het niet de bedoeling dit te laten verdwijnen van.
Zelf denk ik dat als we in categorieën zouden werken de foto's zich zelf een goede plek gaan geven en dat het niveau stijgt. Dit is mijn mening
@Emdeklerk, de gene die weg gelopen zijn hebben daar hun beweegreden voor waarschijnlijk ook dat het vroeger beter was is voor mij niet van toepassing. Het forum is veranderd, net zoals het dagelijks leven in de loop van de jaren drastisch is verandert. Feit. Het is niet meer zoals eerst een klein forum over techniek, dit heeft Danny uitgebreid beschreven. Uiteraard is het niet de bedoeling dit te laten verdwijnen van.
Zelf denk ik dat als we in categorieën zouden werken de foto's zich zelf een goede plek gaan geven en dat het niveau stijgt. Dit is mijn mening
Laatst gewijzigd door Robin op zo dec 08 2013 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz... Robin
- Sandervb
- Forumlid
Natuurlijk kan je alle foto's "dumpen" op bijv. Facebook, maar persoonlijk zie ik ze liever hier.
Ik bekijk graag de vele ("oooo, aaaa") foto's want daar leer ik erg veel van, vooral dankzij de EXIF data en de mogelijk om te kunnen vragen hoe de fotograaf dit gelukt is.
Een mooie voorbeeld vind ik het "druppel" topic, daarin worden prachtige foto's geplaatst en daarnaast wordt ook zeer goed uitgelegd hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.
Dit topic was eerst alleen een paar mooie foto's en is nu uitgegroeid tot een mooi topic met mooie foto's en de techniek erachter.
Dat is mijns inziens de kracht van een forum als het onze.
Ik bekijk graag de vele ("oooo, aaaa") foto's want daar leer ik erg veel van, vooral dankzij de EXIF data en de mogelijk om te kunnen vragen hoe de fotograaf dit gelukt is.
Een mooie voorbeeld vind ik het "druppel" topic, daarin worden prachtige foto's geplaatst en daarnaast wordt ook zeer goed uitgelegd hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.
Dit topic was eerst alleen een paar mooie foto's en is nu uitgegroeid tot een mooi topic met mooie foto's en de techniek erachter.
Dat is mijns inziens de kracht van een forum als het onze.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime