Geen foto's meer
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Geen foto's meer
Wat heeft het voor nut moet het een hobby forum blijven verander wat betreffende aan de indeling .
Wie zijn foto,s wil plaatsen laat maar doen de meesten kijken en lurken [zo als dat genoemd word].
Wie zijn reaktie wil geven laat maar doen en verder is er al genoeg geschreven dus denk dat het voor velen eens een opluchting is hun zegje hier over gedaan te hebben.
Dus nu is het dan aan de mensen die dit willen proberen tot een gezellig forum te houden voor iedereen.
Maar iedereen zal bij zich zelf na moeten denken hebben discussie,s als deze nut.
Maak dan een [pol.
Wie zijn foto,s wil plaatsen laat maar doen de meesten kijken en lurken [zo als dat genoemd word].
Wie zijn reaktie wil geven laat maar doen en verder is er al genoeg geschreven dus denk dat het voor velen eens een opluchting is hun zegje hier over gedaan te hebben.
Dus nu is het dan aan de mensen die dit willen proberen tot een gezellig forum te houden voor iedereen.
Maar iedereen zal bij zich zelf na moeten denken hebben discussie,s als deze nut.
Maak dan een [pol.
Laatst gewijzigd door a vgastel op ma dec 09 2013 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Deze zin heeft zeker geen nut...a vgastel schreef:Wat heeft het voor nut.

- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kroontje
Ik vind je reactie jammer als je geen foto's meer plaatst, juist ik geniet van de prachtige foto's. Als voor beeld geef ik de foto's van Skippy van de kerst. Als dit niet meer op het forum staat dan verliezen we veel van de kwaliteit. Heroverweeg je beslissing want het zou een verarming van het forum zijn.
Wat ik bv. graag zou willen zien en horen is wat meer info hoe een foto tot stand is gekomen. Het fijne van dit forum zijn de correcte omgangs vormen onder de leden, gewoon kritisch en opbouwend.
Jacobus
Ik vind je reactie jammer als je geen foto's meer plaatst, juist ik geniet van de prachtige foto's. Als voor beeld geef ik de foto's van Skippy van de kerst. Als dit niet meer op het forum staat dan verliezen we veel van de kwaliteit. Heroverweeg je beslissing want het zou een verarming van het forum zijn.
Wat ik bv. graag zou willen zien en horen is wat meer info hoe een foto tot stand is gekomen. Het fijne van dit forum zijn de correcte omgangs vormen onder de leden, gewoon kritisch en opbouwend.
Jacobus
Sony RX100 Mark4
Dit is dus welbewust een elite-hoekje creëren. En de mods zouden dan onafhankelijk, en neutraal genoeg zijn om leden al dan niet binnen te laten? Laat me niet lachen .. mods mengen zich in discussies, kraken clubbladen af, sluiten topics die kritiek bevatten op henzelf ..Remco v/d Sanden schreef:I
Als jullie door willen gaan met het laten plaatsen van foto's en te zorgen dat er meer of beter geplaatst word en gereageerd zouden jullie eens kunnen overwegen om een systeem te maken waarin men bijvoorbeeld een beginners en een gevorderde afdeling heeft.
Nieuwe leden krijgen te zien dat er 2 delen zijn waar men zich met fotografie bezig houd, en dat men zich eerst moet bewijzen wil men verder kunnen stromen.
Als iemand besluit om geen foto's meer te plaatsen, om wat voor reden dan ook, laat hem/haar gelukkig zijn met die beslissing .. als het goed is hoort een forum te léven, veranderen, wellicht tegen de zin van een oude garde die alles het liefst houd hoe het ooit was. Allerhande regeltjes en strak houden van een forum gaan het doen dood bloeden.
Mijn mening.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Los van de kritiek op de mods, ik kan je vertellen dat ik mij nooit en te nimmer ga wagen aan een toetsing van foto's.
Daar zijn in ieder geval twee redenen voor:
a. ik ben zelfs nauwelijks in staat om fatsoenlijke foto's te maken, laat staan deze te beoordelen;
b. in mijn optiek dient het forum laagdrempelig te blijven waarbij alle informatie voor een ieder behapbaar moet zijn.
Als het huidige systeem voor Kroontje, en anderen, onvoldoende soelaas biedt om foto's te plaatsen dan is dat zijn keuze.
Ik laat me in ieder geval niet verplichten om straks mee te werken in een systeem van 'beoordelingen' als ik er zelf niet achter kan staan.
Voorzover er uberhaüpt zo'n systeem zou komen
a. ik ben zelfs nauwelijks in staat om fatsoenlijke foto's te maken, laat staan deze te beoordelen;
b. in mijn optiek dient het forum laagdrempelig te blijven waarbij alle informatie voor een ieder behapbaar moet zijn.
Als het huidige systeem voor Kroontje, en anderen, onvoldoende soelaas biedt om foto's te plaatsen dan is dat zijn keuze.
Ik laat me in ieder geval niet verplichten om straks mee te werken in een systeem van 'beoordelingen' als ik er zelf niet achter kan staan.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ter aanvulling, het gaat er trouwens ook niet om wat wij als moderatoren van een forum verwachten. Het gaat om hetgeen de club ervan verwacht. Aan ons moderatoren vervolgens de taak om dit in goede banen te begeleiden.
Dit forum is opgezet destijds als kennisbron. Informatie delen en elkaar voorthelpen.
Het primaire doel is vervolgens gecombineerd met medelingen over (club)activiteiten.
Vervolgens zijn daar de sectie's foto's aan toegevoegd. Laten zien wat je allemaal met een Nikon kunt doen (of juist niet).
Met niet werkbare regels wellicht. Of regels waar leden zich bewust (of onbewust) niet aan willen houden.
Allemaal niet erg, en voor verbetering vatbaar....zolang het maar niet ten koste gaat van de laagdrempeligheid en de primaire rol van dit forum, het delen van kennis en informatie. Als die kennis en informatie slechts voor enkelen beschikbaar wordt gesteld ?, dan is dit toch wel een essentiële keuze.
Een keuze waarin ik mij in ieder geval niet kan vinden
Dit forum is opgezet destijds als kennisbron. Informatie delen en elkaar voorthelpen.
Het primaire doel is vervolgens gecombineerd met medelingen over (club)activiteiten.
Vervolgens zijn daar de sectie's foto's aan toegevoegd. Laten zien wat je allemaal met een Nikon kunt doen (of juist niet).
Met niet werkbare regels wellicht. Of regels waar leden zich bewust (of onbewust) niet aan willen houden.
Allemaal niet erg, en voor verbetering vatbaar....zolang het maar niet ten koste gaat van de laagdrempeligheid en de primaire rol van dit forum, het delen van kennis en informatie. Als die kennis en informatie slechts voor enkelen beschikbaar wordt gesteld ?, dan is dit toch wel een essentiële keuze.
Een keuze waarin ik mij in ieder geval niet kan vinden
- motorhan
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zal me ook niet snel wagen aan commentaar anders dan dat ik het een mooie afbeelding vind.Peter schreef:Los van de kritiek op de mods, ik kan je vertellen dat ik mij nooit en te nimmer ga wagen aan een toetsing van foto's.
Maar Ik vind het wel jammer als kroontje geen foto’s meer plaatst, maar het is zijn keuze.
Wat is er op tegen, of hoe moeilijk zou het zijn rubrieken te maken zoals je op sommige niet merk gerelateerde forums ziet.
Bijvoorbeeld zoals op Photodrome. Portretten/Dieren/insecten/vogels/landschappen etc etc
Wat ik ook jammer vind is dat er heel vaak geen gegevens bij de foto´s staan vermeld. Ik zou ook de originele onbewerkte opname wel willen zien en dan wat er al dan niet met behulp van de PC van gemaakt is.
In ieder geval wens ik het bestuur veel wijsheid in deze en andere lopende discussies.
Met vr gr,
Han
Han
Zolang er mensen zijn die afbranden met opbouwende kritiek verwarren, zal je altijd deze spagaat houden.
Spreek uit ervaring.
Geloof dat ik ook inmiddels aan het begin van de discussie voor "oud mannetje word versleten".
Treffender kan ik het niet uitleggen.
Spreek uit ervaring.
Geloof dat ik ook inmiddels aan het begin van de discussie voor "oud mannetje word versleten".
Tuurlijk vind ik het jammer dat ik geen foto's meer plaats, maar als we al maanden aangeven waarom niet anders en waarom niet toegankelijker, zoals in het begin is toe gelicht door bijv Robin en je krijgt iederekeer neen tehoren, want daar is dit forum op gemaakt dan ben ik er klaar mee. Het houd een keer op;) Daarnaast vind het bijzonder jammer dat er niet gewoon wat gezegd wordt over een foto in een verzamel draadje. Wel zo netjes en leuk voor diegene die hem geplaatst heeft. En ja graag met meer info, zodat er wat te leren valt.
Wat me wel verder verbaasd de hoeveelheid reacties er zijn gekomen, nadat Robin een reactie
gaf. Het bericht stond er al een paar weken;) 282 keer beken.
Ik hoop dat het bestuur en het forum beheer wat mee doet en wilt doen gezien de reracties
Ik wacht af;) geschreven met een heel klein toetsenbord 
Wat me wel verder verbaasd de hoeveelheid reacties er zijn gekomen, nadat Robin een reactie
gaf. Het bericht stond er al een paar weken;) 282 keer beken.
Ik hoop dat het bestuur en het forum beheer wat mee doet en wilt doen gezien de reracties

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
+1Flandria schreef:Zolang er mensen zijn die afbranden met opbouwende kritiek verwarren, zal je altijd deze spagaat houden.
Spreek uit ervaring.
Wanneer je je foto op een fotoforum publiceert, kan het best eens zo zijn dat je feedback krijgt. Ik snap het probleem daar niet zo van, en reageer uit principe niet meer op 'foto presentaties'.
Nog even:
Ik lees tegenstrijdigheden:
1) "men" wil geen kritiek want ik ben geen "Pro" en wil mijn beeld "gewoon" delen....
2) Ik wil kritiek, ooit is iedereen eens begonnen en niemand leert van geen kritiek....(maar rustig aan hè)....
3)Ik geef kritiek (daar loop ik tegen aan...).....wordt niet gewaardeerd/begrepen en/of ga weg jij met je hooghartig gedoe......
Ik lees tegenstrijdigheden:
1) "men" wil geen kritiek want ik ben geen "Pro" en wil mijn beeld "gewoon" delen....
2) Ik wil kritiek, ooit is iedereen eens begonnen en niemand leert van geen kritiek....(maar rustig aan hè)....
3)Ik geef kritiek (daar loop ik tegen aan...).....wordt niet gewaardeerd/begrepen en/of ga weg jij met je hooghartig gedoe......
-
- Forumlid
Ja.... Als je citaten plaatst van verschillende forumleden krijg je tegenstrijdigheden. Gelukkig wel.
- DannySan
- Clublid
Ik wil het stukje van Flandria even 'nuanceren':
Als ik foto's plaats zou ik graag horen wat men ervan vindt (mooie foto zeg, zoals je die hebt gevangen) én kritiek.
Kritiek als in dat degene die kritiek plaatst in zijn/haar bewoordingen aangeeft wat hij/zij anders zou hebben gedaan bij deze foto.
Of dat nou een storende achtergrond is, een alternatieve camera-setting, andere crop enz.
Maar dan wel in een vorm waarbij ik niet meteen denk "owh, nou ik plaats geen foto's meer als men zó over mij heen valt".
Want 'jeemig, als je zulke foto's plaatst zou ik eerst maar eens een fotocursus gaan volgen' komen toch anders 'aan' dan "als ik je exif-data zie, dan valt me op dat je ISO3200 gebruikt met een sluitertijd van 1/2500 bij f/8 bij een buitenfoto; dat zou ik toch anders doen"...
Het valt of staat soms (vaak) nog meer met HOE iets gezegd wordt...
En in 'beoordelingen' zegt men zelden tot niet 'mooie foto' en in presentaties krijg je zelden te horen hoe het beter kan (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)....
Als ik foto's plaats zou ik graag horen wat men ervan vindt (mooie foto zeg, zoals je die hebt gevangen) én kritiek.
Kritiek als in dat degene die kritiek plaatst in zijn/haar bewoordingen aangeeft wat hij/zij anders zou hebben gedaan bij deze foto.
Of dat nou een storende achtergrond is, een alternatieve camera-setting, andere crop enz.
Maar dan wel in een vorm waarbij ik niet meteen denk "owh, nou ik plaats geen foto's meer als men zó over mij heen valt".
Want 'jeemig, als je zulke foto's plaatst zou ik eerst maar eens een fotocursus gaan volgen' komen toch anders 'aan' dan "als ik je exif-data zie, dan valt me op dat je ISO3200 gebruikt met een sluitertijd van 1/2500 bij f/8 bij een buitenfoto; dat zou ik toch anders doen"...
Het valt of staat soms (vaak) nog meer met HOE iets gezegd wordt...
En in 'beoordelingen' zegt men zelden tot niet 'mooie foto' en in presentaties krijg je zelden te horen hoe het beter kan (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)....
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Nee ik zeg het anders:
Kroontje post geen foto's meer omdat hij het gevoel heeft dat er of niks opbouwend of helemaal geen reactie wordt gegeven
en:
Er duidelijk veel mensen zijn die op voorhand geen commentaar willen geven omdat het toch niet goed uitpakt.
Daar ligt dan toch het probleem?
En àls je dan commentaar geeft, wat ik wel eens doe, dan is het ook niet goed.......(uiteraard niet Kroontje...).
Kroontje post geen foto's meer omdat hij het gevoel heeft dat er of niks opbouwend of helemaal geen reactie wordt gegeven
en:
Er duidelijk veel mensen zijn die op voorhand geen commentaar willen geven omdat het toch niet goed uitpakt.
Daar ligt dan toch het probleem?
En àls je dan commentaar geeft, wat ik wel eens doe, dan is het ook niet goed.......(uiteraard niet Kroontje...).
- DannySan
- Clublid
Daar heb je een punt Flandria; het is niet alleen een 'indelings-kwestie' maar ook een 'mentaliteits-kwestie'.
(maar ook dat heb ik wel eens aan de kaak gesteld...)
(maar ook dat heb ik wel eens aan de kaak gesteld...)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.