Geen foto's meer
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Geen foto's meer
Kijken jullie wel eens in de fotobrowser? Die heb ik ooit ontwikkeld met medewerking van Onno. Daarmee kan je heel simpel een overzicht van foto's die gepost zijn op je scherm toveren. Je pikt er zo foto's uit die je aanspreken. En het voordeel is volgens mij dat je vooral de beelden ziet en niet eerst een naam en een onderwerptitel. Het is dus echt een andere manier van de site binnenkomen.
Deze fotobrowser staat boven in het menu.
Deze fotobrowser staat boven in het menu.
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Erg mooie uitwijding Ton, kan mij er hier erg goed in vinden.
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Mensen, laten we het forum nu accepteren zoals het forum is. Velen komen met geweldige ideeën. Ook ideeën die ik persoonlijk zeer interessant vind en graag uitgevoerd zie.
Dit is een discussie die al heel vaak is voorbijgekomen en er veranderd echt helemaal niets. Dus waarom al deze moeite? Iets van roepende in de woestijn?
De leiding van dit forum is duidelijk van mening dat ze het goed doen en hebben totaal geen interesse om dit onderwerp aan te pakken. Hun goed recht. Ik zou niet graag in hun schoenen staan en heb respect voor de werkzaamheden die ze in hun vrije tijd verrichten om ons dit platform te bieden. Laten we dus de camera pakken, lekker gaan fotograferen en de foto's plaatsen op een voor een ieder geschikt forum, portaal o.i.d. naar keuze. Die is er tenslotte te over.
Enjoy life and photography!
Dit is een discussie die al heel vaak is voorbijgekomen en er veranderd echt helemaal niets. Dus waarom al deze moeite? Iets van roepende in de woestijn?
De leiding van dit forum is duidelijk van mening dat ze het goed doen en hebben totaal geen interesse om dit onderwerp aan te pakken. Hun goed recht. Ik zou niet graag in hun schoenen staan en heb respect voor de werkzaamheden die ze in hun vrije tijd verrichten om ons dit platform te bieden. Laten we dus de camera pakken, lekker gaan fotograferen en de foto's plaatsen op een voor een ieder geschikt forum, portaal o.i.d. naar keuze. Die is er tenslotte te over.
Enjoy life and photography!
Groet, Andre
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ondertussen geef je wel even een mening...
We hebben ooit keuzen gemaakt. Klopt. En we staan ook open voor suggesties. Ook juist. Maar niet elke suggestie is per definitie een verbetering. Ik zag hier in dit draadje ook interessante zaken langskomen, maar die zijn praktisch gezien bijvoorbeeld niet uitvoerbaar. Of zijn wat mij betreft geen oplossing voor het probleem wat bepaalde mensen ervaren.
Plan was, en is nog steeds, dit binnen het moderatorsteam te bespreken. Als we ze eens bij elkaar zouden kunnen krijgen.
Dat blijkt erg lastig. Als dat niet zo zou zijn, dan was die meeting al lang geweest en hadden we (jullie) deze discussie wellicht helemaal niet zo hoeven voeren.
Ik blijf dit draadje natuurlijk met belangstelling volgen.

We hebben ooit keuzen gemaakt. Klopt. En we staan ook open voor suggesties. Ook juist. Maar niet elke suggestie is per definitie een verbetering. Ik zag hier in dit draadje ook interessante zaken langskomen, maar die zijn praktisch gezien bijvoorbeeld niet uitvoerbaar. Of zijn wat mij betreft geen oplossing voor het probleem wat bepaalde mensen ervaren.
Plan was, en is nog steeds, dit binnen het moderatorsteam te bespreken. Als we ze eens bij elkaar zouden kunnen krijgen.

Ik blijf dit draadje natuurlijk met belangstelling volgen.
- Robin
- Forumlid
Niet elke suggestie vind jij een verbetering en dat moet eens doorbroken, en waarom met de moderatoren?
Het forum is van en voor de leden van het forum en de club.
Misschien moet hier eens over gepraat worden in een leden vergadering

Greetz... Robin
-
- Clublid
Alles wat op een forum geplaatst wordt is gebaseerd op een mening. Net als alles wat gezegd wordt in het dagelijks leven.Ondertussen geef je wel even een mening...![]()
Groet, Andre
- Robin
- Forumlid
Als je iets wilt bereiken moet je er ook achterstaan en er wat mee doen.Avado schreef:Alles wat op een forum geplaatst wordt is gebaseerd op een mening. Net als alles wat gezegd wordt in het dagelijks leven.Ondertussen geef je wel even een mening...![]()

Sorry wil niet op de man spelen, maar dit is mijn menig over de jouwe.
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 09 2013 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz... Robin
Flandria schreef:Nee ik zeg het anders:
Kroontje post geen foto's meer omdat hij het gevoel heeft dat er of niks opbouwend of helemaal geen reactie wordt gegeven
en:
Er duidelijk veel mensen zijn die op voorhand geen commentaar willen geven omdat het toch niet goed uitpakt.
Daar ligt dan toch het probleem?
En àls je dan commentaar geeft, wat ik wel eens doe, dan is het ook niet goed.......(uiteraard niet Kroontje...).
remoss schreef:Het is wellicht niet zozeer het plaatsen maar meer het terugvinden. Dat is een stuk makkelijker als het op rubriek wordt "gesorteerd". En de kijker kan gemakkelijker kijken/zoeken in de rubriek die zijn interesse heeft.Patrick schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je wel een foto zou plaatsen in ...../Foto's/Landschappen en niet in .../Foto presentaties?
Patrick Dit lijkt mij al duidelijkRobin schreef:Niet elke suggestie vind jij een verbetering en dat moet eens doorbroken, en waarom met de moderatoren?
Het forum is van en voor de leden van het forum en de club.![]()

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat is heel simpel. Je kan niet met alle leden communiceren en een besluit nemen. Dat gaat hier al niet in dit draadje, want hier zijn maar een beperkt aantal mensen actief, velen laten dit soort draadjes echt links liggen, en sommigen die hier iets melden zijn niet eens betalend clublid (als niet clublid stellen we natuurlijk ook je mening op prijs!). Daarom hebben we er als club voor gekozen om een aantal mensen voor het wel en wee op het forum verantwoordelijk te maken. Dat zijn dus de moderators. We verwachten van deze moderators dat ze weten wat er onder de leden leeft en dat ze het forum netjes houden. Moderator zijn is dus niet alleen maar leuk op knopjes drukken! Ze zijn uiteindelijk verantwoording schuldig aan de leden maar doen dat indirect via een bestuurslid dat de verantwoordelijkheid voor het forum binnen het bestuur in zijn portefeuille heeft.Robin schreef:Niet elke suggestie vind jij een verbetering en dat moet eens doorbroken, en waarom met de moderatoren?
Dat kan altijd. Dat is inderdaad een goed moment om mij en daarmee het bestuur te confronteren met eventuele zaken die je anders zou willen zien. Niet dat dit soort draadjes daar trouwens niet aan bijdragen. Deze lezen we echt wel als moderators, forumbeheerders en verantwoordelijk bestuurslid. En we doen er echt wel wat mee. Het is sowieso veelal de basis voor discussies binnen het team.Robin schreef:Misschien moet hier eens over gepraat worden in een leden vergadering
Ik heb ondertussen al lang een idee hoe ik de boel zou willen gaan regelen, maar dat bespreek ik dus eerst binnen het team. En dan maar zien wat daarvan overblijft, want het is geen dictatuur.
-
- Clublid
Zo vat ik het ook echt niet op Robin. Ik ben het ook helemaal met je eens. Ik ben nu inmiddels drie jaar lid en ik merk gewoon, dat er, hoe hard er ook wordt geroepen, niets veranderd.Als je iets wilt bereiken moet je er ook achterstaan en er wat mee doen.Dit is in het dagelijks leven toch niet anders?
Sorry wil niet op de man spelen, maar dit is mijn menig over de jouwe.
Door een bestuurslid wordt notabene gezegd dat als hij iets geen verbetering vindt er ook niets word gedaan

Neemt niet weg dat ik wel respect heb voor hun opoffering van vrije tijd.
@Patrick,
Dit noemen ze nu een contradictie.Dat gaat hier al niet in dit draadje, want hier zijn maar een beperkt aantal mensen actief, velen laten dit soort draadjes echt links liggen, en sommigen die hier iets melden zijn niet eens betalend clublid (als niet clublid stellen we natuurlijk ook je mening op prijs!).
Groet, Andre
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Nee hoor. We lezen de suggesties die gedaan worden zonder er gewicht aan te hangen, maar vormen onze eigen mening op basis van wat er aan suggesties binnenkomt.Avado schreef:@Patrick,Dit noemen ze nu een contradictie.Dat gaat hier al niet in dit draadje, want hier zijn maar een beperkt aantal mensen actief, velen laten dit soort draadjes echt links liggen, en sommigen die hier iets melden zijn niet eens betalend clublid (als niet clublid stellen we natuurlijk ook je mening op prijs!).
P.S. Ik ben trouwens vanavond bij de Fotobond met fotografiezaken bezig en ben dus niet online.
-
- Clublid
Ik zou toch het woordenboek er op naslaan
Wat je er wel of niet mee doet is iets heel anders of iets wel of niet een contradictie is.
Maar we gaan off topic nu.

Wat je er wel of niet mee doet is iets heel anders of iets wel of niet een contradictie is.
Maar we gaan off topic nu.
Groet, Andre
Maar goed ik hou er nu erover op..Het lijkt mij duidelijk waarom ik geen foto's plaatst en het lijkt mij duidelijk dat er wat gedaan moet worden
Zoals eerder..Ik wacht nu verder af

Zoals eerder..Ik wacht nu verder af

- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Altijd genieten dit soort real life soap draadjes
Nog even wat van mijn olie op het vuur.
Het NCN forum is een apparatuur forum waar je leert wat je nodig hebt en hoe je het kunt gebruiken.
De meeste fotografen die hier foto's posten zijn aan het leren om hun camera te bedienen. De commentaren zijn dus vaak technisch van aard en daarom moet de exif data erbij.
Waar het gaat wringen is wanneer je het fotograferen technisch onder de knie hebt en je echt betere foto's wilt gaan maken. Dan heeft dit forum je niets meer te bieden. Daar gaat een andere indeling niets aan veranderen. Er lijkt helemaal geen animo voor te zijn, als een foto technisch lukt is het wel goed.
Op dit forum heb ik veel geleerd over apparatuur en techniek. Over fotografie zelf heb ik hier helemaal niets opgestoken.
Net als Kroontje plaats ik hier geen foto's omdat er geen zinvolle feedback komt en na vandaag weer een suffe "wat zeik je nou ik vind het zelf goed genoeg" reactie op mijn kritiek in het beoordelings-onderdeel ben ik met kritiek geven ook wel klaar.
Het trieste is dat deze twee elkaar versterken. Ik plaats hier geen foto's omdat het nauwelijks goede input oplevert en de mensen die goede input zouden kunnen leveren doen het niet meer omdat de meesten er helemaal niet op zitten te wachten.
Jammer is dat.

Het NCN forum is een apparatuur forum waar je leert wat je nodig hebt en hoe je het kunt gebruiken.
De meeste fotografen die hier foto's posten zijn aan het leren om hun camera te bedienen. De commentaren zijn dus vaak technisch van aard en daarom moet de exif data erbij.
Waar het gaat wringen is wanneer je het fotograferen technisch onder de knie hebt en je echt betere foto's wilt gaan maken. Dan heeft dit forum je niets meer te bieden. Daar gaat een andere indeling niets aan veranderen. Er lijkt helemaal geen animo voor te zijn, als een foto technisch lukt is het wel goed.
Op dit forum heb ik veel geleerd over apparatuur en techniek. Over fotografie zelf heb ik hier helemaal niets opgestoken.
Net als Kroontje plaats ik hier geen foto's omdat er geen zinvolle feedback komt en na vandaag weer een suffe "wat zeik je nou ik vind het zelf goed genoeg" reactie op mijn kritiek in het beoordelings-onderdeel ben ik met kritiek geven ook wel klaar.
Het trieste is dat deze twee elkaar versterken. Ik plaats hier geen foto's omdat het nauwelijks goede input oplevert en de mensen die goede input zouden kunnen leveren doen het niet meer omdat de meesten er helemaal niet op zitten te wachten.
Jammer is dat.