Pas je ervaringsniveau aan!

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
iJoost

Re: Pas je ervaringsniveau aan!

Bericht door iJoost » vr jan 03 2014 1:06 am

Ik kan er niet zoveel mee, ben ik bang. Het zegt me heel weinig of iemand "wel of niet de automaat gebruikt", "ervoor betaald wordt", "van zichzelf vindt dat ie het allemaal wel weet"... De foto's die mensen plaatsen zeggen me veel meer.

Maar eerlijk gezegd mis ik vooral de mogelijkheid om gewoon foto's te kunnen delen zonder "beoordelingen", zonder dat elke keer expliciet te moeten aangeven. Daarom voorlopig maar even helemaal geen foto's meer van mijn kant.

Bijkomend voordeel is dan natuurlijk dat ik dan met die sterretjes ook niks hoef te doen. ;-)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 03 2014 1:08 am

Hoe moeilijk is het om iets als "geen technisch commentaar op deze foto's" in je posting te zetten? :?

Sowieso snap ik niet waar mensen zo bang voor zijn. Dat iemand anders ze niet mooi vindt? Dat je iets leert van het commentaar? Dat je gesterkt wordt in je eigen overtuiging dat het een mooie plaat is?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

swimmer
Forumlid
Forumlid

Bericht door swimmer » vr jan 03 2014 1:11 am

Ik vind de veranderingen wel goed zover maar onthoud me aan het aanpassen van mijn asteriksen ... ik ben nog niet zo lang bezig maar fotografeer toch alles op de M stand en dat kan met mijn huidige ervaring en a-technische karakter ook heel vaak betekenen "Mmmmm - hoe zal ik het dit keer weer aanpakken?" ... ;-)

Bedankt voor jullie geweldige inzet die dit forum een aangename plek maken!!!

Groet uit Nijmegen
Stefan
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/

iJoost

Bericht door iJoost » vr jan 03 2014 1:27 am

Bovendien vraag ik me af of je hierdoor niet juist gaat krijgen dat iemand die "het gore lef heeft om zichzelf een sterretje teveel toe te dichten" en dan ook nog "een foto durft te posten waar wat op aan te merken is" nu de wind pas echt van voren krijgt.

Misschien zijn de zwakkere broeders hiermee wel geholpen. Dat kan ik me best voorstellen. Maar het zou me niet verbazen als de harde commentaren er alleen maar door toenemen. Maar goed wij sull'n sien...

En "bang voor zijn"... dat is het niet, denk ik. Het is meer "er geen zin in hebben".

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » vr jan 03 2014 7:52 am

Met zovell negativiteit moet je het vooral niet doen. En wat zou het als iemand zich een sterretje te veel toewijst. Moet hij/zij zelf weten. En als je op voorhand al bang bent dat het commentaar te erg wordt zonder het een kans te geven en misschien en zo een kans misloopt om door de op en aanmerkingen een betere fotograaf te worden plaats je toch geen foto's. Er staat nergens dat je foto's moet plaatsen.
Nikon Z Z & de maskers

iJoost

Bericht door iJoost » vr jan 03 2014 8:08 am

Jullie lijken helemaal voorbij te gaan aan dat mensen ook andere redenen kunnen hebben om foto's te willen delen dan om ervan te leren. En nee, ik ben niet bang dat het commentaar te erg wordt, het boeit me gewoon niet. Is dat negatief? Moah... Ik vind het eerder positief, om "andere redenen" te hebben om toch foto's te willen delen. En tot voor kort was daar gewoon ruimte voor. Nu blijkbaar niet meer. Dat is een keuze. Kan...
Laatst gewijzigd door iJoost op vr jan 03 2014 8:26 am, 2 keer totaal gewijzigd.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » vr jan 03 2014 8:14 am

Negativiteit?
Als je een beetje kritisch bent, word je hier weer meteen als "negatief"ervaren, jammer toch.

Ik ben ook niet van plan om dat ervaringssterretje aan te passen, en ik ga er ook niet naar kijken hoe het ingevuld is bij een ander.
Ik blijf gewoon reageren zoals ik al deed, op een normale manier en zoals ik zelf ook feedback zo willen ontvangen.
Groetjes,
Jaap

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr jan 03 2014 8:28 am

En zo moeilijk is het niet om het ervaringsniveau van de ander in te schatten aan de hand van het geplaatste bericht of foto. Ook zonder sterretjes.
Even goed zijn/haar bericht lezen en tot je door laten dringen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr jan 03 2014 8:34 am

Ik zou graag zien dat het technisch mogelijk wordt gemaakt dat het ervaringsniveau niet ingevuld hoeft te worden, zodat die regel niet meer in de geplaatste berichten verschijnt.
Kan dat?

wim hoppenbrouwers
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door wim hoppenbrouwers » vr jan 03 2014 8:36 am

Ik vind het prachtig! Ik overweeg zelfs om sterren op mijn fototas te zetten. :D
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door jdgraaf » vr jan 03 2014 8:39 am

Marten schreef:En zo moeilijk is het niet om het ervaringsniveau van de ander in te schatten aan de hand van het geplaatste bericht of foto. Ook zonder sterretjes.
Even goed zijn/haar bericht lezen en tot je door laten dringen.

Schijnbaar is dat dus wel moeilijk. Dir heeft het verleden al vaak genoeg bewezen, dat beginnende enthousiastelingen werden "afgebrand" (om het zo maar even te zeggen) omdat ze beoordeeld werden als professional. In dat opzicht vindt ik het wel prima.
En ja ik heb mezelf als gemiddeld neergezet, de basis snap ik. Macro daar ben (vind ik zelf) wel goed in. Maar portretten en landschap, daar heb ik nog een hoop te leren.
Maakt het mij wat uit hoe men mij beoordeeld. Nee eigenlijk niet. Ook als ik een foto plaats om hem gewoon te plaatsen, en er dan gewoon toch commentaar of opmerkingen over krijg. Nou de gene waar ik wat mee kan, daar doe ik dan ook wat mee. En gespui over een foto. Die negeer ik gewoon.
Ik ben hier niet voor de oeh, en ahhhhh's maar omdat ik wat met Nikon heb, en hou van fotografie. Maar ook omdat ik van anderen wil leren.
Kritiek/commentaar op het niveau waar je je op bevindt is dan erg handig.

Jan
Een berg Nikon spullen....

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » vr jan 03 2014 8:57 am

Zoals Patrick al eerder aangaf; Hoe moeilijk kan het zijn om in het bericht waarin je de foto plaatst te zetten dat commentaar niet gewenst is.
Nikon Z Z & de maskers

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » vr jan 03 2014 9:42 am

We hebben ook nooit de illusie gehad dat de nieuwe werkwijze door een ieder positief zou worden ontvangen.

Kritiek mag gerust, en als iemand daar voor zichzelf conclusies uit wil trekken dan moet dat maar.
Voorzover mogelijk zullen we kritiekpunten meenemen en zien of we daar wat uit kunnen halen wat een toegevoegde waarde kan zijn.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 03 2014 10:10 am

Marten schreef:Ik zou graag zien dat het technisch mogelijk wordt gemaakt dat het ervaringsniveau niet ingevuld hoeft te worden, zodat die regel niet meer in de geplaatste berichten verschijnt.
Kan dat?
We hebben de keuze gemaakt dat je beginner bent als je niets doet. We willen voor iedereen een waarde hebben omdat we denken dat als je het vrij laat en dus veel bezoekers niets hebben staan, dat dat de situatie dan alleen maar onoverzichtelijker en ingewikkelder wordt. En het is juist bedoeld om de communicatie soepeler te maken. Maar als je jezelf tekort wilt doen en jezelf als beginner op het forum wil positioneren, dan kunnen wij daar niets aan doen. Ik vind het wel jammer als mensen het niet echt een kans willen geven of allerlei bomen op de weg zien.

Technisch zou ik vast wel een "niet ingevuld" kunnen invoegen, maar dan moet ik wel iedereen via wat slim databasegedoe een andere waarde gaan geven. En dan nog heb ik een probleem: er is nu geen onderscheid tussen beginner (*) en niet veranderd (*).. Dus wat dat betreft kan het eigenlijk niet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr jan 03 2014 10:29 am

Helemaal snappen doe ik het niet, maar dat ligt aan mij.
Dank voor je antwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”