'alleen ophalen. niet opsturen'?!?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: 'alleen ophalen. niet opsturen'?!?

Bericht door Highlander » ma jan 05 2015 4:09 pm

Een voordeel van ophalen van foto apparatuur is dat het meestal een leuk gesprek oplevert met een mede fotograaf waarin ervaringen worden uitgewisseld.
En dat kan weer resulteren in dat je soms met meer thuis komt dan waar je voor weg bent gegaan.
Ik ging voor een macro-objectief, daar aangekomen had de man een mooi statief voor mij klaar gezet zodat ik het objectief in alle rust kon uit proberen.
Tijdens de koffie zeg ik tegen de man zo`n statief ga ik ook naar opzoek dit is precies wat ik zoek, hij zegt is te koop ik heb net een carbonversie gekocht, zo kwam ik toch mooi gemakkelijk aan mijn statief
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Jenny71
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Jenny71 » za jan 17 2015 9:05 am

Bepaalde dingen die ik soms via marktplaats verkoop verzend ik ook niet.
Dat heeft puur met de Nederlandse wet te maken.
Ook al zal iemand aangeven dat die als koper het risico durft te nemen dan nog zal altijd dezelfde wet in werking treden: als verkoper (zelfs particulier) ben jij aansprakelijk voor de verzending. Als een koper later alsnog op zijn woorden terug komt omdat het product toch niet goed de reis heeft overleeft ben je als verkopende partij mooi het bokje...

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za jan 17 2015 2:05 pm

@Jenny71:
Bedoel je Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2, Artikel 11?
Volgens mij is dat geen dwingend recht en dus kan men, zeker bij particuliere verkoop, gewoon anders overeenkomen. Het is "regelend recht". Dat geldt als er niets is overeengekomen.
En dat betekent dan weer dat die koper dat echt achteraf niet kan ontkennen.

Dat neemt bijvoorbeeld niet de verplichting van de verkoper weg om deugdelijk te verpakken (maak er een paar foto's van). Ook is het slim om tevoren per email met de koper duidelijke afspraken te maken over al of niet verzekeren van de zending.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » za jan 17 2015 3:42 pm

Art. 7:11 BW is wel dwingend recht, maar... überhaupt niet van toepassing. Er is in de gevallen waar we hier over praten geen sprake van een consumentenkoop, zodat de bijbehorende bepalingen met betrekking tot consumentenkoop evenmin van toepassing zijn.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Jenny71
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Jenny71 » za jan 17 2015 3:54 pm

@JaapV,
Ik meen het een poos terug gezien te hebben bij recht in de regio, kan het niet terug vinden.
Wat ik nu wel online vind is dat de regels halverwege vorig jaar zijn aangepast, misschien die regel ook?
Het juridisch loket heeft er een filmpje over gemaakt: https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn info blijkt dus niet meer correct te zijn

Michele
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Michele » zo jan 18 2015 5:57 pm

Doorgaans meldt ik ook "alleen ophalen" omdat ik diverse rotervaringen heb met Post.nl... Als je 1x iets kwijtraakt, het zij zo, maar ik ben ondertussen al driemaal het schip in gegaan met deze pakjesverzendfirma. Weliswaar nooit veel geld, maar toch. Leica zonnekappie van 40 euro pleite, setje triggers van 25 euro die nooit bij mij zijn gearriveerd maar wel verzonden vanaf de verkoper en een Nikon zonnekap van 20 euro die nooit de ontvanger heeft bereikt. Dit nog los van een aantal tijdschriften dat mij van tijd tot tijd niet bereikt omdat de postbode het zelf wel nuttig vindt voor zaterdagmiddag. kortom....
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo jan 18 2015 10:09 pm

Ophalen, uitproberen en een kop koffie bij de dure spullen

Helemaal geen behoefte aan dat geneuzel dat het achteraf 'niet aan de verwachtingen' voldoet.
Ophalen doe ik eveneens liever. Geen gedoe, boter bij de vis

De boodschappen halen we zelf , daar hoor ik niemand over (boter en vis etc ) :D
dure lenzen en objectieven gaan dus niet per post .

Klein 'euro spul' gaat probleemloos per post .

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma jan 19 2015 10:02 am

Vervelend die negatieve ervaringen.
Ik heb (gelukkig) nog geen problemen gehad met versturen of ontvangen van aankopen, toch in de loop der tijd al het nodige geweest. :D
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”