Ik ben niet iemand die de dikke handleiding van voor naar achter gaat doornemen, maar hoor juist graag van een ervaren iemand hoe en met welke instellingen hij/zij bepaalde zaken aanpakt en me dat ter plekke kan laten zien.
Ik post niet veel foto's online, te onzeker en te ontevreden over resultaat. Maar er staan er een paar op Photobucket: http://s1331.photobucket.com/user/Emmie1972/library/" onclick="window.open(this.href);return false; en een paar op Flickr: https://www.flickr.com/photos/emmie72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, ik ben dus op zoek naar een mentor.....
Wie ben ik:
- Beginnende fotograaf (vrouw / 43 jaar), ben nu iets minder dan 1,5 jaar op niet intensieve basis bezig met fotograferen
- Beschik over een D7100 met diverse lenzen (zie onderschrift)
- Onderwerpen: natuur in algemeen, macro en vogels in bijzonder
- Leerstijl Kolb: Doener (de officiële beschrijving van Kolb over een Doener, heb ik hieronder neergezet en klopt zeker)
- Woonachtig in Voorburg, beschikking over auto
- Natuurfotograaf met ervaring
- Iemand met geduld
- Geen theoreticus, maar iemand die me in de praktijk dingen uit kan leggen
- Iemand die het niet erg vindt om mij "aan het handje" mee te nemen en ter plaatse dingen uit te leggen
- Iemand die met enige regelmaat met mij op stap wil (hoeft zeker niet iedere week, maar ook niet slechts 1x per half jaar)
- Iemand voor wie bijv. AWD, Meijendel, Groene Jonker, Westduinpark etc geen probleem zijn om naar toe te reizen
De leerstijl Doener kenmerkt zich door het volgende:
Het woord doener zegt het al. Het gaat om het ‘doen’. Een doener werkt doelgericht, is een sociaal persoon en wil tastbare resultaten halen.
De doener is graag betrokken bij het hele proces en werkt graag volgens een goede planning. Kennis en informatie van anderen zijn belangrijker dan eigen analytische capaciteiten. Een doener past zich verder snel aan de omgeving en de daarbinnen aanwezige specifieke en concrete situaties.
Optimale leeromgeving:
- Humor, plezier en ontspanning op de leer- of werkplek
- Terugkoppeling op eigen acties
- Contact met anderen en de sfeer zijn erg belangrijk
- Vrij zijn om snel te reageren
- Verschillende werkvormen tot zijn beschikking hebben
- Situaties die uitdagend en spannend zijn en die om keuzes vragen